Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet oogsten voor wiet olie

Wiet oogsten voor wiet olie

7 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
r
raffie77Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

ik ben nu bezig om een ICE wiet zaadje op te kweken, dat gaat goed.
ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik over een paar maanden kan oogsten.

veel filmpjes op youtube die laten zien hoe je moet oogsten gaan over het blowen.
Dan knippen ze de grote blaadjes eraf, dat is dan afval volgens hun.
Vervolgens gaat het hun om de toppen.
Maar ik ga puur voor de wietolie, die ik 5x ga verdunnen.
Met dit als doel kan ik toch alles gebruiken behalve de takken en de wortels?
In de bladeren zit toch ook THC die ik kan extracten?

En als ik oogst moet ik dan de wietplant nog wel op de kop hangen en 2 weken laten drogen, of de bladeren op een gaas of net laten drogen op zolder, of is dat ook alleen als je wiet gebruikt om te blowen?

Ralph
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#2
raffie77 zei:
Hallo mensen,

ik ben nu bezig om een ICE wiet zaadje op te kweken, dat gaat goed.
ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik over een paar maanden kan oogsten.

veel filmpjes op youtube die laten zien hoe je moet oogsten gaan over het blowen.
Dan knippen ze de grote blaadjes eraf, dat is dan afval volgens hun.
Vervolgens gaat het hun om de toppen.
Maar ik ga puur voor de wietolie, die ik 5x ga verdunnen.
Met dit als doel kan ik toch alles gebruiken behalve de takken en de wortels?
Zo ongeveer wel. Ik zou de grote bladeren ook weg doen, zit geen thc aan, of misschien echt minimaal. (verwaarloosbaar)
In de bladeren zit toch ook THC die ik kan extracten?
In de kleine bladeren dichtbij de toppen wel veel

En als ik oogst moet ik dan de wietplant nog wel op de kop hangen en 2 weken laten drogen, of de bladeren op een gaas of net laten drogen op zolder, of is dat ook alleen als je wiet gebruikt om te blowen?
Op de kop hangen met alle grote bladeren er nog aan, zodat de plant nog allerlei cannabinoïden kan produceren en omzetten naar betere psychoactieve stoffen. (hoe dit precies zit weet ik niet, iets met oxidatie dacht ik)


Ralph
Klik om te vergroten...

zoek maar eens rond op google over drogen van wiet. Van alles te vinden. Succes!
r
raffie77Lid
01-01-2024, 00:00
#3
mikoz zei:
zoek maar eens rond op google over drogen van wiet. Van alles te vinden. Succes!
Klik om te vergroten...

Uiteraard heb ik daar op gezocht, maar het valt mij op dat de focus erg gericht is op de toppen.
Zodat je daar een mooie en lekker joint op kan roken, alleen dat interesseert mij niet, het gaat mij om de wiet olie.

Wat ik wil weten:
Als mijn wietplant klaar is om geoogst te worden en ik laat het 2 weken op een donker warm plekje opdrogen tot dat de stengels makkelijk knappen.
dan knip ik de toppen en blaadjes eraf.

* Kan ik de grote/lange stengels ook gebruiken om te vermalen?
* Als ik bladeren afknip, knip ik dan zo, dat ik alleen maar blad heb of of mag het blad stengel ook mee?

De info en filmpjes die ik heb gezien zijn gefocust op joints maken, maar ik heb het idee dat hier wat meer bij komt kijken dan bij het maken van wiet olie.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met welk middel ga je extraheren? En wil je zoveel mogelijk olie of zo geconcentreerd mogelijke olie?
r
raffie77Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Met welk middel ga je extraheren? En wil je zoveel mogelijk olie of zo geconcentreerd mogelijke olie?
Klik om te vergroten...

Ik ga met alcohol extraheren.
Als ik het goed begrepen heb, heb ik 20 gram wiet nodig om 2 ml olie te extraheren,
2 ml olie meng ik met 8 ml olijfolie,
dit kan dan in een 10 ml pipetflesje.

ik ben met een zaadje van een ICE wietplant bezig die schijnt 18% THC te bevatten.
ik weet niet hoeveel ik kan oogsten, dat bepaald natuurlijk hoeveel flesjes ik kan vullen.

dus ik denk dat het antwoord op jouw vraag is: zoveel mogelijk olie

ik sliep erg slecht met veel nachtmerries, last van depressies en dat soort geouwehoer en sinds een paar weken gebruik ik 3 druppels THC olie (verdunning 1 op 5) en ik slaap weer super, ik koop de THC olie nu, maar ik ga het nu zelf kweken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je zoveel mogelijk olie wilt dan kun je het meeste wel gebruiken van de plant. Alleen de hele grote bladeren en enorme takken zou ik eruit laten, daar zitten verwaarloosbare hoeveelheden THC. Voor het drogen kun je gewoon de beschrijvingen van internet afhalen, dat die vooral voor toppen zijn geschreven maakt niet uit het principe is verder gelijk.
r
raffie77Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ah kijk daar heb ik wat aan,

dankjewel Psychedelibee
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
de wortels, stam en oudere blaadjes heb je niet veel aan. alles na de vertakking naar de toppen kun je gebruiken, vooral de blaadjes uit de toppen.

Als je even uitzoekt wat de sapstroom van een dergelijke plant doen in aanloop naar de bloei snap je beter welke takken je kan gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."