Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies wietpijp

Advies wietpijp

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Q
QydroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind zelf houten pijpjes erg lekker. Geeft gewoon de natuurlijke smaak van de weed.

15-25 cm qua lengte is voldoende voor mij, geeft lucht wat niet al te warm is en rookt lekker weg.

Als tip na je hijs/trekje, de aansteker boven het kopje schuiven zodat er niet overbodig weed wegbrand.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat zijn geen edelmetalen. :P
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aangezien ik geen roker ben en dus geen joint kan draaien, ben ik op zoek naar een andere manier van blowen.
Grote hoeveelheden zal ik niet roken ben na 3 goeie trekken van een joint al aardig ver heen. 1 joint gaat dus meerdere avonden mee.
Een wietpijp lijkt mij daarom wel wat. Snel en makkelijk in gebruik denk ik. Maar wat voor soort pijp? Metaal, hout, lang of kort of toch voor een bong gaan?

Wat ik lees schijnt de rook heet te zijn van een pijp. Is dit dan heter dan een joint?
Iemand van jullie hier een advies voor mij?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
de lucht uit een pijpje is net zo heet als het laatste van een jointje, of eentje die flink heet gezogen is.

Je kan prima met een pijpje roken, de metalen zijn het makkelijkste schoon te maken en gaan het langste mee, maar hout, glas of kunststof is afhankelijk van het ontwerp ook gewoon een goede keuze. ik zou zelf voor de kwaliteit gaan, dan is een demontabel pijpje wat je uit elkaar kan schroeven de allerbeste keuze.

als de looks je uitmaken kun je ook kiezen voor een ander materiaal. vergeet niet extra screentjes te kopen, die kosten bijna niks, en kan je maar op voorraad hebben.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Qydro zei:
Ik vind zelf houten pijpjes erg lekker. Geeft gewoon de natuurlijke smaak van de weed.

15-25 cm qua lengte is voldoende voor mij, geeft lucht wat niet al te warm is en rookt lekker weg.

Als tip na je hijs/trekje, de aansteker boven het kopje schuiven zodat er niet overbodig weed wegbrand.
Klik om te vergroten...

Hoezo geven houten pijpjes volgens jou minder smaak af dan glas of metaal? die pijpjes zijn daarnaast volgens mij zelden langer dan 10cm.

dat aantal posts komt vanzelf wel...
Q
QydroLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Qydro zei:
Ik vind zelf houten pijpjes erg lekker. Geeft gewoon de natuurlijke smaak van de weed.

15-25 cm qua lengte is voldoende voor mij, geeft lucht wat niet al te warm is en rookt lekker weg.

Als tip na je hijs/trekje, de aansteker boven het kopje schuiven zodat er niet overbodig weed wegbrand.
Klik om te vergroten...

Hoezo geven houten pijpjes volgens jou minder smaak af dan glas of metaal? die pijpjes zijn daarnaast volgens mij zelden langer dan 10cm.

dat aantal posts komt vanzelf wel...
Klik om te vergroten...

Ik zeg wat wat ik persoonlijk fijn vind. Bovendien zeg ik niet dat houten pijpjes minder smaak geven.
Ik heb een paar keer metaal geprobeerd en vond dat veel te warm en gaf voor mij een metaalachtige smaak, vandaar dat ik hout heb geprobeerd en gekocht.

De lengte was een inschatting van hoelang ik ze heb gehad, kan ook zijn dat mijn standaarpijpje wat minder lang is.

Lekker zanderig of niet.. neem een hijs ofzo :stoned:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op metaal kan een coating zitten welke je mee kan roken, al is die kans klein. Meestal word er een edelmetaal gebruikt zoals Messing, Roestvast staal of Aluminium. allen met een smeltpunt van ver boven de 300 graden Celsius.

Bij houten pijpjes rook je in elk geval van de kop een stukje mee. die is waarschijnlijk in China gemaakt, en behandeld of vergast tegen ongedierte en bederf.

Het beste qua interactie van je pijpje met het materiaal waarvan het gemaakt is met glas. glas kan tegen hoge temperaturen, roest niet, vergaat nagenoeg niet en is met enkel hitte te vormen. kleine pijpjes zullen niet snel breken of beschadigen, grotere stukken glas zul je voorzichtig mee om moeten gaan.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.dutch-headshop.com/nl/-p-0941.html

Ik vind deze erg mooi. RVS body + titanium binnenin. Geheel te demonteren.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb inmiddels een gekocht. Klein simpel pijpje van 3,95. Werkt goed :stoned: .
Is het eigenlijk beter om er een beetje tabak bij te doen? Heb gehoord dat het dan beter brand? Of is puur beter?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kessie zei:
Heb inmiddels een gekocht. Klein simpel pijpje van 3,95. Werkt goed :stoned: .
Is het eigenlijk beter om er een beetje tabak bij te doen? Heb gehoord dat het dan beter brand? Of is puur beter?
Klik om te vergroten...
Als je je wiet goed hebt gedroogd, brandt het prima. Tabak erbij is eigenlijk zonde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."