Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijk

Misselijk

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik blowde alleen 's avonds, nooit tijdens werk of overdag eigenlijk.. Ik kreeg m'n werk af en had verder niet veel problemen, genoeg geld om wiet te kopen.. Daarom vond ik het niet erg dat ik blowde. Het feit dat het m'n leven niet in de weg zat, maakte dat ik niet verslaafd was.

Natuurlijk slaat dat nergens op. Dagelijks blowen is gewoon en verslaving, ook als je het alleen 's avonds doet en je alles af krijgt. Het zal uiteindelijk altijd bijwerkingen krijgen, alleen duurt het wel even voor je daar last van krijgt.

Achteraf had ik een stuk meer uit die jaren kunnen halen als ik niet geblowd had.

Even een jointje voor het slapen gaan is jezelf belonen dat je alles doorstaan hebt die dag, maar uiteindelijk ga je er naartoe leven en draait het om. Dat heb je alleen niet door.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm ja kan me eigenlijk wel een beetje vinden in wat je zegt. Het beinvloed me leven niet direct maar als ik nadenk indirect wel. Soms neem ik me voor om 's ochtends naar de sportschool te gaan voor college, maar dan rook ik 's avonds wat joints en blijf ik toch langer op dan ik wil en ga ik niet meer de volgende ochtend naar de sportschool. En wat je zegt dat je er een soort van naartoe leeft merk ik ook. Gewoon dingen als, ja bennie als je de woonkamer nu schoon en netjes hebt mag je een jointje roken.

Denk dat het toch verstandig is om eventjes te minderen tot max 1 keer in de week. Heb het altijd wel doorgehad dat het niet oke was, als ik iemand zei dat ik dagelijks blowde zag je ze al raar opkijken. Maar mn huisgenoten deden het ook, dan ga je toch denken van ja ben niet de enige zij doen het ook, dan zal het wel normaal zijn.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snap ik, maar het voelt ook helemaal onschuldig.. Echt slecht voor je is het niet, op de longschade na hersteld in principe alles weer.. maarja zodra je het gaat gebruiken als beloning nadat je iets nuttigs gedaan hebt, gebruik je het eigenlijk al verkeerd. Je gaat jezelf dan aanleren dat blowen prima is als je maar iets nuttigs hebt gedaan. Als je dus zorgt dat je altijd iets nuttigs doet kun je dan altijd blijven blowen :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan uit ervaring zeggen dat dagelijks blowen, ook al is het alleen 's avonds, wel degelijk een verslaving is. Ikzelf heb het ruim 6 jaar gedaan, ook nooit overdag tijdens werk of studie, altijd pas 's avonds nadat ik aan al mijn verplichtingen had voldaan. Ik heb altijd prima gefunctioneerd, goede cijfers op de universiteit, goede beoordelingen op werk, etc. Maar mijn vrije tijd ging heel langzaam wel echt steeds meer om blowen draaien. In het begin merk je niet echt iets van bijwerkingen en ik heb mezelf ruim 1,5 jaar voor gelogen dat ik niet verslaafd was. Toen ik serieus wilde minderen merkte ik in enen dat ik wel degelijk verslaafd was en naarmate de avond vorderde mijn behoefte voor blowen steeds sterker werd. Uiteindelijk zwichtte ik dan bijna elke keer weer en stapte ik last minute nog in de auto om naar de coffeeshop te gaan. Periodes van proberen te stoppen of minderen en er vrede mee hebben, hebben zich 4,5 jaar afgewisseld. En de bijwerkingen werden steeds duidelijker, zodanig dat het op het laatst echt zat was. Daarbij kon ik tegen het einde echt de ene na de andere joint opsteken en behalve lui worden merkte ik er niks meer van.

Kortom, ja je kunt best prima functioneren als je dagelijks blowt maar echt goed voor je is het niet. En tegen jezelf zeggend dat je niet de enige bent omdat anderen het ook doen is natuurlijk een drogreden, plus dat je vanzelf vrienden om je heen verzameld die allemaal blowen.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat zeg ik, die redenen die je jezelf voorschoteld slaan nergens op! Heb me nu ook voorgenomen het niet meer te doen, gewoon eens in de week of in de twee weken blowen. Worden die keren dat je een jointje rookt ook leuker van hoop ik haha.

Mag ik trouwens vragen wat voor bijwerkingen je dan had? Stemmingswisselingen? Futloos? Of iets anders?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
benniesmitters zei:
Ja dat zeg ik, die redenen die je jezelf voorschoteld slaan nergens op! Heb me nu ook voorgenomen het niet meer te doen, gewoon eens in de week of in de twee weken blowen. Worden die keren dat je een jointje rookt ook leuker van hoop ik haha.

Mag ik trouwens vragen wat voor bijwerkingen je dan had? Stemmingswisselingen? Futloos? Of iets anders?
Klik om te vergroten...
Verstandig dat je wilt gaan minderen. Ik blow nog enkel in het weekend en sla soms ook wel eens een paar weekenden over. Nu wordt ik weer echt stoned/high en geniet ik er ook van, ipv blowen puur uit gewoonte.

De bijwerkingen kwamen bij mij pas na 2 a 3 jaar heel langzaam opzetten. Ik werd er steeds futlozer door, kreeg langzaam steeds minder zin om dingen in mijn vrije tijd op te pakken. Ging ook steeds minder sporten en begon steeds minder contact te onderhouden met vrienden die niet blowen. Verder merkte ik dat mijn stemming enorm afvlakte, hoewel heel stabiel niet perse fijn te noemen. En over de lange termijn zat er ook wel een dalende trend in mijn stemming. Gek genoeg heeft mijn geheugen, analytisch vermogen of intelligentie er nooit onder geleden. Alleen mijn motivatie om dingen te doen werd wel minder.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Verder merkte ik dat mijn stemming enorm afvlakte, hoewel heel stabiel niet perse fijn te noemen.
Klik om te vergroten...
Hmm interessant. Ik herken dat gevoel ja. Stabiliteit is goed, maar niet als het ten koste gaat van je helderheid en levendigheid.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi in de zin dat je beter elke dag kunt blowen dan snuiven. Maar het blijft natuurlijk het inruilen van de ene verslaving voor de ander, dus daar los je het onderliggende probleem niet mee op helaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."