Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil Sativa en Indica. En verschillende smaken wiet?

Verschil Sativa en Indica. En verschillende smaken wiet?

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn zoetere soorten wiet , vind de vaak wat duurdere haze en vaak precies goed.
Smaken verschillen en ook per persoon tot persoon. . Probeer een duurde er dan standaard ww of amnesia. Dan vind ik ze persoonlijk het lekkerst :wink:
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#2
Merken jullie het verschil tussen Sativa en Indica? Ik heb alleen ervaring met Amnesia en White Widow, ik merk het verschil tussen die twee niet echt behalve dat Amnesia sterker is.

En is het echt zo dat er echt een smaakverschil is tussen wiet soorten (zoals blueberry zoeter?)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de tien jaar die ik geblowd heb (inmiddels 6maand gestopt) was ik altijd liefhebber van een zoete smaakvolle sativa. De high is leuker en mentaler. Bij indica ga je echt wel beter bankhangen. Er zijn zoveel verschillende soorten en smaken wiet, je moet echt al een tijdje blowen om onderscheiding te maken en smaak te herkennen. Gaf mij in de beginjaren amnsesia, haze of white widow. Wiet was wiet. Na een aantal jaren gingen de aankopen meer naar smaak en high.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tekzor668 zei:
In de tien jaar die ik geblowd heb (inmiddels 6maand gestopt) was ik altijd liefhebber van een zoete smaakvolle sativa. De high is leuker en mentaler. Bij indica ga je echt wel beter bankhangen. Er zijn zoveel verschillende soorten en smaken wiet, je moet echt al een tijdje blowen om onderscheiding te maken en smaak te herkennen. Gaf mij in de beginjaren amnsesia, haze of white widow. Wiet was wiet. Na een aantal jaren gingen de aankopen meer naar smaak en high.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal! In het begin rookte ik wat goedkoop was. Je leert daarna idd smaken en gevoel herkennen. Zelfs in white widdow merk ik verschil. Bij de ene shop was tie veel beter en lekkerder dan in de andere shop. Mijn voorkeur is ook Sativa. Al is een Indicaatje af en toe ook lekker om te ontspannen.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welke raden jullie mij aan? Of gewoon wat duurdere soorten kopen en de verschillen proeven?

En roken jullie met tabak? Merk je het verschil dan wel?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albatross zei:
Welke raden jullie mij aan? Of gewoon wat duurdere soorten kopen en de verschillen proeven?

En roken jullie met tabak? Merk je het verschil dan wel?
Klik om te vergroten...

Smaken verschillen. Als je van Amnesia houd zal je ook wel de sterkere haze waarderen. Je kan ook altijd vragen aan de shopuitbater naar een sterksmakende zoete Sativa/Indica. Veel in amsterdam geweest en daar heb ik heel wat lekkere soortjes meegekregen met die vraag. De toppertjes waren StrawberryHaze, Serres, NewYorkDieselHaze,... noem maar op. Meestal wietjes tussen 12 a 14 euro de gram. Norderlight, JackHerrer, White Widow zijn meestal de lichtere maar ook aangename soortjes rond 7 a 9 euro de gram.

Ik weet niet hoe het in het heden in de shops aan toe gaat maar de betere shops zijn waar je eerst mag ruiken en kijken naar soortjes voor je effectief een aankoop doet.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hou noet perse van amnesia, heb gewoon geen ervaring met andere :tongueout:.

Ik wil idd een keer een zoete uitproberen. Ben benieuwd!

Rook je het trouwens met of zonder tabak?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albatross zei:
Rook je het trouwens met of zonder tabak?
Klik om te vergroten...

Ik rookte het toen altijd met tabak. Puur zorgt meestal voor hevige hoestbuien :openmouth:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
Albatross zei:
Rook je het trouwens met of zonder tabak?
Klik om te vergroten...

Ik rookte het toen altijd met tabak. Puur zorgt meestal voor hevige hoestbuien :openmouth:
Klik om te vergroten...
oMG! Ja dat hoesten.. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd pure wiet en hasj te roken maar na elke keer een longpleuris ben ik maar met tabak blijven roken. Al is het gevoel van pure wiet wel erg lekker!
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vapen dan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zit zeker verschil tussen Sativa en Indica. Sativa zorgt meer voor een high effect en Indica meer voor een stoned effect. Sativa wietjes geven effecten die meer richting tripmiddelen gaan, het effect zit vooral in je hoofd en je kunt nog makkelijker fysieke activiteiten doen. Indica wietjes geven effecten die meer richting downers gaan, het effect is veel lichamelijker en fysieke activiteiten worden erg zwaar. De effecten onderscheiden vraagt wat ervaring, want het is wel allebei wiet en dus zit er ook een enorme overlap in gevoel.

Bovendien zijn tegenwoordig alle wietjes mixjes van Sativa en Indica, waardoor pure Indica en Sativa vrij lastig te krijgen zijn. Technisch gezien spreek je dan eigenlijk ook over Sativa dominante soortjes of Indica dominate soortjes, uiteraard heb je dan ook nog soortjes waarbij de verhouding rond 50/50 ligt. Ter illustratie, Amnesia is bijvoorbeeld 80% Sativa en 20% Indica. Voor White Widow kan ik de verhouding zo snel even niet vinden helaas, maar die zou over het algemeen Indica dominant moeten zijn.

Qua smaak verschilt eigenlijk elk soortje wel, maar ik proef bijvoorbeeld direct of het een Indica of Sativa wietje is. Indica heeft vaak een wat meer aardse, muffe smaak, niet heel scherp. Sativa smaakt vaak iets fruitiger en scherper. Maar, geen een soortje smaakt precies hetzelfde.

Verder geldt sowieso dat de een meer de voorkeur aan de smaak en het effect van Indica geeft en de ander juist aan Sativa. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Sativa aangezien ik het effect veel leuker vind en de smaak veel lekkerder. Maar op zijn tijd kan ik Indica ook wel waarderen, niet zozeer voor de smaak, maar omdat ik dan bijvoorbeeld wil slapen waar het beter bij werkt.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gister een Cheese en een Lemon joint gerookt. Proef het verschil wel (en ruik). Het is wel erg subtiel. Lemon rookte erg fijn, maar dat kan ook aan de manier van rollen liggen natuurlijk.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#13
Verschil tussen indica en sativa merk je echt wel, maar vaak zijn de wiet soorten die je koopt in de shop een hybride (correct me if im wrong). Beide zijn leuk voor verschillende bezigheden. Sativa rook ik als ik nog dingetjes moet doen, nog de deur uit ga, sociaal moet doen. Indica vind ik dan weer lekker als ik in m'n eentje ben of met een vriend om dan gewoon lekker filmpje te kijken of een beetje te gamen.

Wat smaken betreft, ik rook al aardig wat jaartjes wiet, maar vind de verschillen klein. Uiteindelijk smaakt het allemaal naar rook. Je proeft wel verschil, maar het is dan niet zo dat ik bijvoorbeeld extra so mango ga halen omdat ie zo lekker smaakt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
benniesmitters zei:
maar vaak zijn de wiet soorten die je koopt in de shop een hybride (correct me if im wrong).
Klik om te vergroten...
Ja bijna alle wietjes in de shop zijn hybride, maar dat neemt niet weg dat de meeste wel of Indica of Sativa dominant zijn. Een Sativa dominant wietje zou je dus ook vooral de Sativa effecten en smaak moeten geven.

Of je smaak verschil merkt heeft vooral met ervaring te maken, als je veel verschillende soortjes hebt gerookt ga je makkelijker smaak verschillen merken. Verschil in smaak tussen Indica en Sativa zou je toch wel echt moeten merken. Indica smaakt vaak een beetje muf, Sativa vaak wat meer fruitachtig of scherp.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."