Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums90% vd wiet bevat pesticiden?

90% vd wiet bevat pesticiden?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het ook gezien gisteren. Ben blij dat ze het eindelijk over legalisatie als oplossing hebben, ipv dit als argument gebruiken voor verdere criminalisering.

Eigen kweek of iemand kennen die kweekt is voorlopig wel de enige manier om zeker te weten dat je geen troep binnen krijgt.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gister was een stuk over wiet en legalisering op tv:

http://www.npo.nl/foute-shit/04-01-2017/KN_1687356

Als het klopt dat zoveel wiet vervuild is begin ik met eigen kweek :confused:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
geld dat dan alleen voor wiet of ook voor hasj?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#4
oortjes zei:
geld dat dan alleen voor wiet of ook voor hasj?
Klik om te vergroten...

Dat geldt ook voor hasj lijkt mij. In het proces van hasj maken kan ik me geen handeling bedenken waar de pesticiden mogelijk worden verwijderd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
kokosmakroon900 zei:
oortjes zei:
geld dat dan alleen voor wiet of ook voor hasj?
Klik om te vergroten...

Dat geldt ook voor hasj lijkt mij. In het proces van hasj maken kan ik me geen handeling bedenken waar de pesticiden mogelijk worden verwijderd.
Klik om te vergroten...
De meeste hasj wordt geïmporteerd uit Marokko of zuid Azië, of ze daar ook pesticiden bij het kweken gebruiken weten we niet. Weet ook niet of daarvan samples zijn genomen in dit onderzoek.

Voor nederhasj kun je er in ieder geval vanuit gaan dat het waarschijnlijk ook pesticiden bevat.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat wordt weer de softtax daar weet ik tenminste waar en hoe het is gegroeid, jammer dat ze dit doen voor "coffeeshop" wiet..
Pluspunt dit is goedkoper en smaakt beter , liefst neem ik zelf 5 planten zodra het lente wordt.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Dat wordt weer de softtax daar weet ik tenminste waar en hoe het is gegroeid, jammer dat ze dit doen voor "coffeeshop" wiet..
Pluspunt dit is goedkoper en smaakt beter , liefst neem ik zelf 5 planten zodra het lente wordt.
Klik om te vergroten...

Ik had deze zomer wat plantjes. kan gewoon tot volgende zomer genieten van zelfgekweekte wiet. Geeft heel andere ervaring als het je eigen is, echt een aanrader om te doen! :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wauw een mooie oogst heb je. Zal wel wat tips vragen aan een vriendin.
Had je dat met 5 planten ?
Kijk aan dat zou prettig zijn :grin:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Wauw een mooie oogst heb je. Zal wel wat tips vragen aan een vriendin.
Had je dat met 5 planten ?
Kijk aan dat zou prettig zijn :grin:
Klik om te vergroten...

Ik had van 3 planten 180 gram gedroogd. Op het laatste wel wat toprot. Maar dat blijkt bijna onvermijdelijk te zijn in Nederland als je buiten kweekt. Vorige zomer was ook mijn eerste keer. Is eigenlijk heel makkelijk, gewoon lekker veel zon geven en als het onder de 15 graden geraakt ze binnen zetten, thats it! oja en wat water kan geen kwaad :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks ga dan nog even wachten tot er zon komt :wink:
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Let wel op waar je ze zet, de mijne zijn gestolen :smilingimp: . Daarna niet meer gedaan, geen zin in onwelkome bezoekers.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zweibeiner zei:
Let wel op waar je ze zet, de mijne zijn gestolen :smilingimp: . Daarna niet meer gedaan, geen zin in onwelkome bezoekers.
Klik om te vergroten...

Misschien wat schrikdraad neerzetten rondom je planten? :wink:
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klinkt als een plan waar ik van kan genieten, heb alleen ook 2 honden (jaja, lekker nuttig voor de waak haha) en een hondenluik. En mijn honden pijn zien hebben (of de kans dat het kan gebeuren) is dan weer niet zo'n genot.
Mijn buren zijn achterdochtig dus ik had wel mooie foto's en beelden van de helden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."