Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHasj melk en beroerd zijn of niet?

Hasj melk en beroerd zijn of niet?

7 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!
Ik heb enkele jaren geleden eens wietbonbons gegeten. De eerste keer had ik een hele genomen, vraag mij niet hoeveel er in zat want ik had ze kado gehad. Ze kwamen uit de coffeeshop dus zullen t geen mega sterke zijn geweest. De eerste keer dus met die hele ben ik 4 uren doodziek geweest. Misselijk, draaierig, duizelig en algemeen beroerd. Toen zei een kennis dat ik dus gewoon te veel had gehad en dus de volgende keer een halve moest nemen. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind namelijk het roken van wiet erg fijn dus wilde graag ook een goede ervaring met wiet eten. Ik had er zo veel goede verhalen over gehoord.
En toen gebeurde precies hetzelfde.. Wel iets minder beroerd en als ik stil bleef zitten ging het wel en voelde ik me ook wel lekker en vooral crea, ook was mijn lichaam 'lekker gloeierig warm'. Maar ECHT leuk? Niet echt nee. Die zelfde kennis zei dat ik er dan gewoon niet tegen kan.
Ik had het dus ook geaccepteerd maar toch is de nieuwsgierigheid terug. (Raar eigenlijk als je 2x een slechte ervaring had)
Mijn vraag is of het verschil uit maakt of je wietbonbons eet of hasjmelk drinkt. Dus is er een kans dat hasjmelk anders valt en ik daar wel tegen kan? Of werkt dat na het klaarmaken hetzelfde? Want dan ga ik het niet doen. Bedankt alvast!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hasj melk zal precies hetzelfde werken. Echter kun je het wel zo sterk maken als je zelf wilt wanneer je het zelf maakt. Je zou dus bijvoorbeeld de eerste keer heel weinig hasj kunnen gebruiken en het dan op volgende keren heel langzaam de hoeveelheid hasj kunnen opbouwen. Begin anders de eerste keer met 0,1 g hasj en doe daar bij een volgende keer bijvoorbeeld 0,05 of 0,1 g bij. Uiteindelijk vind je dan wellicht een dosis met een fijn effect. En misschien is het gewoon niks voor jou, het eten van cannabis is namelijk veel heftiger als met roken en dat vind niet iedereen fijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat zou ik eens kunnen proberen. Het gekke is namelijk dat de tweede keer, tussen het beroerd zijn, ik het 'bedoelde' gevoel wel lekker vond. Alleen had het beroerd zijn de overhand.
Vorige maand was ik bij vrienden die wiet milkshake hadden maar dat heb ik afgeslagen. Was veel te benauwd voor het beroerd zijn, zeker toen ze verteld dat er best wat in zat.
Ik wist dat hasj en wiet veel sterker werken als je het eet, dus is idd een begin dosis van 0,1 gram misschien goed. Bedankt voor het advies.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb een half jaar geleden van "echte roomboter", geen idee of dat uitmaakt tov melk of bonbons, en echt goeie afghaan hasjboter gemaakt. het viel mij wel wel op dat de hasjboter anders werkte dan de hash puur roken, dat doe ik meestal tussen 2 roodgloeiende messen(bevalt mij een stuk beter dan blowen, dit lijkt meer op chinesen).

de hashboter had je al snel behoorlijk veel van op, en de hash was niet gelijkmatig verdeeld. de hashboter van bovenaan zag er gewoon uit als boter, onderop zag het er meer uit als boter met gezeefde asbak :) .

de blanke boter werk ik lekker stoned van, en was relatief snel uitgewerkt. met relatief bedoel ik eigenlijk dat de boter waar de bruine stukjes hash nog inzaten bleek achteraf veel langer door te werken, je werd zegmaar 6 uur later stoned wakker, en dat werk nog even 2 uur lang erger totdat het ontbijt etc genuttig waren.

de blanke hashboter beviel beter, werkte evensnel, maar beter te doseren, en je werd redelijk fris wakker, het deel met de deeltjes hash werkte zeker nog 10 uur door, en was soms echt storend.

maar van hasj en wiet eten kan je makkelijk misselijk worden. het effect van een paar hijsjes van een joint heb je na 5 minuten wel door, terwijl het via je vertering vaak pas na een half uur merkbaar is en in de uren daarna nog sterker kan worden.

ik rook liever 1, 2 of 3 keer wat hash, om toch uit te komen op 0,25g/0,30g, met eten doe ik liever rustiger aan, alles wat je via je spijsvertering binnekrijgt wordt opgenomen, voor roken geld dat niet.

tip: rook eens zonder tabak, door te chinezen bijvoorbeeld. of bij wiet een pure joint draaien, en heel rustig oproken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nog even een subvraag als dat mag? Ik zelf rook geen tabak meer, althans heel af en toe in een jointje nog. Stel ik neem een mok hasjmelk en een uurtje of 2 later zou ik een sigaret roken, heb je dan hetzelfde verschil als met een pure joint en eentje met tabak? Ik bedoel het verschil is heel duidelijk of je met of zonder tabak rookt. Hoe zit dat verschil tussen hasj eten/drinken en dan wel of geen tabak erbij roken? Of maakt dat als je het eet/drinkt niet uit?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je normaal niet rookt vast wel. ik rook mn hasj altijd puur(tussen 2 hete messen bijvoorbeeld), maar rook daar voor en na nog altijd elk uur ofzo een peukie. jointjes maken vind ik onhandig, en minder lekker. doseren vind ik ook moeilijker met een joint.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hashmelk maken in heel makkkelijk. Zo neem ik bijna altijd mijn hash.
grotepan met kokend water op zetten en vuur laag zodat het water tegen de kook aan zit. dan steelpannetje in de pan met kokend water en doe melk of chocomelk in het steel pannetje. verkruimel de hash erin zo klein mogelijk totdat de hash smelt. af en toe goed roeren.

Misschien ongeveer 30 minuten de melk au bain marie verwarmen dan is alle thc wel opgenomen door het vet in de melk.
Je hoeft er geen extra vet bij te doen, het vet in de melk is al genoeg. Ik neem meestal volle chocomelk. Ik had per ongeluk een keer half volle gekocht en werkte gewoon even sterk als volle chocomomelk.

voordeel is de hash lost op dus je eet dat gewoon op als het ware en er gaat niets verloren en je huis ruikt niet naar wiet.
Je kan het ook met wiet doen enkel dan moet je wel eerst even de wiet eruit zeven voordat je het opdrinkt. je zou de wiet bijvoorbeeld ook in een theezeefbolletje in de melk kunnen hangen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stap 1: Water in een pan.
Stap 2: Pan in het water
Stap 3: Gas, stroom of magneet aan.
stap 4: Bakboter in de pan (van die stevige, romige. Niet van die rare plantenzooi, dat smaakt niet.)
stap 5: Hasj in de pan
Stap 6: Het water iets onder het kookpunt houden, voor een minuutje of 20-25.
Stap 7: Pannetje eruit vissen en de boter in een mooi vormpje op elkaar stapelen en laten afkoelen.
Stap 8: Precies, we zijn hier om hasj te gebruiken, niet om cupcakes te bakken. Overigens is dit ook nog prima mee te smokkelen een festival op, dat zou ik met een stuk cake veel minder snel doen.

Oh wacht, wie vroeg er eigenlijk om wietrecepten?

Dunnetjess33 zei:
Mijn vraag is of het verschil uit maakt of je wietbonbons eet of hasjmelk drinkt. Dus is er een kans dat hasjmelk anders valt en ik daar wel tegen kan? Of werkt dat na het klaarmaken hetzelfde? Want dan ga ik het niet doen. Bedankt alvast!
Klik om te vergroten...
Ja, het zal wel 'iets' verschil maken. De verhoudingen tussen de cannabinoïden in wiet en hasj verschillen namelijk ook iets. Maar als je het nog een keer wil proberen kan ik je veel beter aanraden om gewoon een VEEL lagere dosis te nemen. Mocht je na 3 uur denken dat het nog lang niet hard genoeg gaat, dan kun je voorzichtig nog wat bijnemen (of gewoon vertrouwt een jointje bijroken).

Bij dit soort ongein kun je veel beter zelf in de gaten houden wat er precies in gaat, dan dat je de doseringen van een smart shop moet vertrouwen. Mensen nemen altijd teveel van die shit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."