Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het verschil tussen Amnesia en Amnesia isolator

Wat is het verschil tussen Amnesia en Amnesia isolator

13 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand het verschil tussen de Amnesia wiet en de Amnesia isolator hash?
Stel nou je koopt 1 gram Amnesia ice hash. Wat is dan het verschil met 1 gram Amnesia wiet?
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefhebbertje zei:
Isolated is met een chemisch process de thc uit de toppen geisoleerd
Word opgevangen en klaar
Isolated kan wel 70+% thc hebben
Heb het een paar keer aan vrienden gegeven die vondeb hen te sterk
Je kan hem btw het beste chinezen
Klik om te vergroten...

Wat betekend chinezen?
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#3
En als je nou gewoon minder ice hash neemt dan heb je er langer plezier van toch?
Stel nou ipv 0,5 gram iets van 0,2 gram ofzo? of werkt dat niet zo? dan doe je 2 of 3 keer zo lang met de wiet.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou ik heb net amnesia ice hash gekocht. Morgen ga ik het proberen. Is er nog een manier om te zien dat het goede hash is? Het is geperste hash zo te zien. verder weet ik er weinig van enkel dat amnesia een goede strain is en dat deze hash er geperst uitziet. de coffeeshop waar ik het haal heeft over het algemeen goede kwaliteit. Maar deze hash heb ik nog nooit gehad. Ik heb wel eens amnesia wiet gehad. weet er weinig meer van enkel dat het echt goeie shit was.

Ik heb ook nog wat bepal tempel hash gescoord. Was echt dure shit maar aangezien ik deze altijd wilde proberen en je het zelden tot nooit tegenkomt heb ik dat ook maar gekocht. kan ik weer voor een tijdje vooruit in elk geval.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Liefhebbertje zei:
Isolated is met een chemisch process de thc uit de toppen geisoleerd
Word opgevangen en klaar
Isolated kan wel 70+% thc hebben
Heb het een paar keer aan vrienden gegeven die vondeb hen te sterk
Je kan hem btw het beste chinezen
Klik om te vergroten...
Iceolator is geen hasj olie waar jij het over hebt. Iceolator is met water en ijs gemaakt, vergelijkbaar aan het zeefproces van Marokkaanse hasj, maar dan met kou en water, waardoor het vaak een stuk sterker en zuiverder is dan ' normale' hasj.

Hasj olie is met checmicalien, zoals bijvoorbeeld butaangas, gemaakt. Dit is de allersterkste vorm van hasj, maar aangezien het topic hier niet over gaat, ga ik daar nu niet veder op in.

Iceolater is dus gewoon een hasj variant en als zodanig is het een extract van de gedroogde wiet toppen. Goede iceolater kan enorm sterk zijn en qua potentie in de buurt komen van hasj olie, maar je hebt ook slechte iceolator die niet veel sterker is dan een gewone Marokkaanse hasj. Over het algemeen is goede iceolator zacht en bijna olie achtig van vorm, maar dit hoeft niet altijd. Goede iceolator herkennen kan dus best lastig zijn, zeker als je er geen ervaring mee hebt.

Het effect tussen hasj en wiet is wel degelijk verschillend en dit verschil wordt alleen maar groter hoe zuiverder het extract. Van hasj wordt je vaak wat meer high ipv het stoned gevoel van wiet, als het goede iceolator is dan zal het effect zeker een meer zuivere high geven maar ook een stuk sterker zijn. Pas op met de dosering, voor velen zijn die extracten te sterk en niet fijn.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik nam aan dat isolated de net butaan etc bewerkte versie was
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Liefhebbertje zei:
Ik nam aan dat isolated de net butaan etc bewerkte versie was
Klik om te vergroten...
Er staat isolator, niet isolated... isolator, iceolator zijn gewoon hetzelfde, alleen een andere manier van schrijven. Bovendien staat er dat hij het in de shop heeft gehaald en daar verkopen ze geen BHO of aanverwanten, wel iceolator en dergelijke.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je voor de verheldering:blush:
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja ice-o-lator heeft de naam dat het sterk spul is maar soms maken ze het ook gewoon van knip afval (waar nog thc in zit) en dan is het echt niet zo sterk als dat men denkt. Volgens mij als je echt goede ice-o-later wil dan moet je voor de 30+ euro per gram gaan. Als het ice-o-later van 10 euro per gram is dan is het nog steeds geen sterk spul maar het is waarschijnlijk wel sterker dan de gemiddelde hash.

Veel heeft ook met tolerantie te maken. Hoe lager de tolerantie hoe erger het spul inslaat.
Als je elke dag al een gram wiet rookt moet je ook niet raar staan te kijken als de ice-o-later tegen valt.

Ik heb net trouwens 4 dagen Amnesia hash genomen. 0,3 gram per dag in space chocomel. Dat werkte eerlijk gezegt precies goed. wel behoorlijk stoned en had veel plezier.
de 4e dag begon het aleen een stuk minder te werken als de andere dagen en dan kap ik gewoon voor een paar dagen om de tolerantie weer lager te krijgen zodat het nog leuk blijft voor niet al te veel geld.

wat ik overigens begrijp van ice-o-lator is dat ze een berg wiet of knip afval in een berg koud water storten met ijsblokjes en dan schijnen de thc crystallen vrij te komen. vandaar ook de naam iso-lator of "crystal" hash.

Maar het ligt er maar net aan wat ze in dat ijs water gooien. Als het slechte wiet is of afval dan zal het echt niet zo sterk zijn als dat mensen denken dat het is.

Ik weet trouwens nog steeds niet wat chinesen betekend maar de space chocomel uit eigen vervaardigd recept bevalt ook uitermate goed.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
10 € per geam veelste duur man
Je praat over 2-3€ max
Het heeft wwn fancy naam
En sterker als gevestigde orde
Dus win win
Veelal gaat er afgekeurd shop materiaal in wat tegen bodem prijze. Afgenomen worden
En dat maakt niet uit gaat om de thc niet uiterljjk kleur compactheid etc
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja 10 euro de gram is niet heel goedkoop maar dat zijn nu eenmaal de prijzen van de coffeeshop. In de coffeeshops waar ik kom daar vind je sowieso meestal niets onder de 6 euro volgens mij. en sommige dingen zijn gewoon over de 10 euro.
Maar als je dan een paar gram koopt dan krijg je meestal korting ofzo.

Ik ken verder geen wiet dealers of kwekers of iets dergelijks dus ik haal het bij de coffeeshops die meestal een redelijk goede kwaliteit hebben.
B
BongifyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De ice o lator is gewoon een soort hasj gemaakt met behulp van ice o lator zakken. Deze kan erg sterk zijn indienngoed gemaakt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind ICE-o-lator echt veeeeel te sterk. Arelaxed...
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Isolated is met een chemisch process de thc uit de toppen geisoleerd
Word opgevangen en klaar
Isolated kan wel 70+% thc hebben
Heb het een paar keer aan vrienden gegeven die vondeb hen te sterk
Je kan hem btw het beste chinezen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."