Het is zeker geen zonde. Maar in deze situatie vind ik het gewoon onverantwoord van de ouders.
Als er, zoals jij zegt, toezicht op word gehouden in de zin van dat als er wat gepakt word het opgemerkt word, oké. Maar het zomaar laten slingeren (want als ze het niet zouden missen vind ik het onzorgvuldig opgeborgen) ervan vind ik behoorlijk onverantwoord ja.
Zeker als je je kind niet op een manier hebt voorgelicht dat het kind op de ouder af zou stappen wanneer deze geintereseert zou zijn in het blowen. In dit geval wil het kind inderdaad pakken zonder te vragen van de ouder.
Máár, dit neem ik hem/haar niet kwalijk maar de ouders.
Ik vind de vergelijking met wat eten of drinken pakken uit de voorraadkast in deze situatie een goede.
Als het hier om drank zou gaan zou ik hetzelfde reageren.
Ik vind ook dat (vooral sterke)drank buiten het bereik van een minderjarige bewaard dient te worden.
Maar gelukkig is pedagogiek een wetenschap die van vele kanten bekeken kan worden
![:)]()