#1
Hoi, ik heb lang geleden 5/6 jaar geleden een of twee paniekaanvallen gehad met het blowen, nadat ik een tijd was gestopt want ik blowde van 16-18 en toen ging het altijd goed en stopte om andere redenen en toen waagde ik weer een poging op mijn 19e en 20e. Ik ben nu 26 jaar.
Ik ging aan mijn hart voelen en voelde 'm best snel gaan en ik dacht hoelang kan mijn hart dit vol houden en hoe krijgen anders mensen een hartaanval/hartstilstand, aldus 'dokter ik' op dat moment en zei ik tegenmijzelf als een dokter die overtuigt is van zijn oordeel jij moet ervoor zorgen dat je hartslag lager wordt want als dit zo doorgaat gaat je hart te snel en dat houdt ie niet vol. En toen kwam ik dus in deze vicieuze cirkel van angst en paniek: 'Niet angstig worden anders gaat je hart te snel, je hart moet niet te snel gaan anders wordt je angstig. Ik dacht toen dat ik een hartaanval/hartstilstand kreeg. Die angst en paniekaanval ging 1 of 2uur door, dat er zelfs een ambulance ter plekke moest komen, hun hebben mij niks gegeven ze probeerde mij alleen gerust te stellen dat het geen hartaanval en hartstilstand en dit ging dus een uur of twee door de paniek en angstaanval, maar stapte na 10/20 minuten uit de ambulance want het schoot voor mij niet op in mij oordeel en was nog steeds overtuigt dat mijn hart dit sowieso niet aan zou kunnen, de paniekaanval hield vanzelf op, na 1 of 2 uur misschien omdat de wiet al was uitgewerkt had maar 1 heis genomen of omdat het gevoel voor gevaar automatisch wegging omdat het zolang duurde. Een tijdje later, een jaar ofzo weer poging ondernomen toen weer misgegaan, ben ik naar de huisartenpost geweest, ze gaven me oxazepam en dat hielp volgens mij 100%. Veel beter dan die woorden van die ambulancemedewerkers, mijn paniek en angst verdween op die moment als sneeuw voor de zon, maar heb vaker gelezen op internet dat meerdere wietgebruikers benzo's nemen van te voren en dat ze blowen zonder angst etc en zonder paniek want ze hebben ongeveer dezelfde probleem als ik, maar dit is natuurlijk niet wat ik wil en de vraag is in hoeverre houdt die benzo de angst tegen, zeg maar een pil valium en ik rook 3 joints houdt dit de angst voor 80% of 90% of 100% tegen, maar toen ik die oxaxepam nam was mijn angst als sneeuw voor de zon verdwenen dus wat dat betreft het kan zeker helpen. Dit schijnt dus vaker voor te komen bij sommige mensen. Ik rook nu helemaal niet en blowen ook niet. Ik heb een goede conditie voorzover ik weet. Dus de issuie waar ik nu mee zit is dit sinds die angst/paniekaanval is dit: De normale werking van het blowen, de versnelde hartslag + een paniek/angstaanval zorgt ervoor dat mijn hartslag snel en te snel gaat, en dat mijn hart dit weliswaar een tijdje volhoudt maar op een gegeven moment te zwaar belast wordt daardoor. Al zou ik helemaal niet in paniek raken en angstig worden laat staan als dat erbij komt, de versnelde hartslag door het blowen is al te belastend voor mijn hart als dat te lang doorgaat en erbij komende misschien is mijn hart niet volledig gezond en dit is voor een gezonde hart al het geval laat staan voor jou.'' Dus deze angst en paniekgedachten zouden volgens dokter 'ik' zou kunnen plaatsvinden.
Wat ik nu wil gaan doen is mijn situatie met een cardioloog bespreken en mijn hart testen op verborgen ziektes etc. Ik ben nu 26 en voor zover ik weet heb ik een gezonde hart maar dan weet ik het zeker. Ten tweede benzo's en bètablokkers voorgeschreven krijgen voor het geval het misgaat dat ik ze inneem, niet van tevoren voor het blowen maar daarna als ik paniekerig en angstig wordt terwijl ik stoned ben want ik ben natuurlijk gestopt met blowen sinds die paniekaanvallen maar wil een poging weer wagen. En ten derde starten met een hindu kush joint en met een heisje en als dat goed gaat wat meerdere heisen etc. omdat het een hoge gehalte heeft aan CBD en dat schijnt dus de angsten en paranoia wat als mede door de THC ontstaat te verminderen en zelfs tegen te kunnen werken. En ten vierde maar dat houdt ik een beetje vrij als optie, CBD bestellen dan wel in olievorm, heb er niet zoveel verstand van maar wat ik al zei het schijnt dus de paranoia en angsten die mede door de THC ontstaat te verminderen zelfs tegen te kunnen werken, en hoe dus hoe meer van de CBD die ik zou innemen naast de CBD wat dan in die hindu kush hoe meer de paranoia en de angsten die mede door de THC onstaat verminderd en zelfs tegengewerkt wordt.
Ik ken mijzelf nu een stuk beter door deze ervaringen en nadat ik al die verhalen over paniekaanvallen en angstaanvallen heb gelezen over wiet en hasj heb ik nu meer het besef, maar nog niet helemaal de angsten zijn er nog, dat die angsten die ik heb meer gebasseerd zijn op fictie dan op werkelijkheid en er dus minder aan de hand is dan dat ik mijzelf wijs maak.
Ik rook nu 0 sigaretten, ben er mee gestopt en interesseert mij niet zoveel, en toen ik begon met blowen had ik ook nog nooit gerookt
begon ik met een joint ICE-O-LATOR (een hasj-joint met een van de hoogste thc gehaltes) en nam daar een paar flinke heisen van maar was toen 100% positief over blowen want zag iedereen er lacherig over doen, en toen dacht ik dat moet ik ook uitproberen. De tweede keer dat ik ging blowen en toen rookte ik ook natuurlijk nog 0 sigaretten dat kwam later allemaal, kocht ik een goedkope joint waarschijnlijk buitenwiet met gemiddelde sterkte van de coffeeshop en dit keer rookte ik 'm helemaal alleen op met een 100% positieve setting en toen ging ik thuis tv kijken en ook dat ging mij helemaal goed af.
Mijn doel is een joint of meerdere joints op een dag kunnen roken, 1x per week of per maand of per 2 maanden of per 3 maanden etc. zonder dat ik in paniek raak of denk dat ik een 'hartaanval/hartstilstand krijg. En sowieso wil ik helemaal niet sigaretten roken, alleen zit wel te denken dat 3/4 joints in een keer teveel zou kunnen zijn als ik een niet roker ben
ook al kan ik goed tegen de wiet en hasj doordat mijn lichaam niet gewend is aan de tabak. Maar zit er niet op te wachten om daarvoor te gaan roken en dat wil ik sowieso met de cardioloog bespreken.
Wat zijn jullie tips en antwoorden op mijn vragen om mijn doel te bereiken. Wat ik moet doen, naast datgene wat ik wil en ga doen wat ik boven heb beschreven?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
Ik ging aan mijn hart voelen en voelde 'm best snel gaan en ik dacht hoelang kan mijn hart dit vol houden en hoe krijgen anders mensen een hartaanval/hartstilstand, aldus 'dokter ik' op dat moment en zei ik tegenmijzelf als een dokter die overtuigt is van zijn oordeel jij moet ervoor zorgen dat je hartslag lager wordt want als dit zo doorgaat gaat je hart te snel en dat houdt ie niet vol. En toen kwam ik dus in deze vicieuze cirkel van angst en paniek: 'Niet angstig worden anders gaat je hart te snel, je hart moet niet te snel gaan anders wordt je angstig. Ik dacht toen dat ik een hartaanval/hartstilstand kreeg. Die angst en paniekaanval ging 1 of 2uur door, dat er zelfs een ambulance ter plekke moest komen, hun hebben mij niks gegeven ze probeerde mij alleen gerust te stellen dat het geen hartaanval en hartstilstand en dit ging dus een uur of twee door de paniek en angstaanval, maar stapte na 10/20 minuten uit de ambulance want het schoot voor mij niet op in mij oordeel en was nog steeds overtuigt dat mijn hart dit sowieso niet aan zou kunnen, de paniekaanval hield vanzelf op, na 1 of 2 uur misschien omdat de wiet al was uitgewerkt had maar 1 heis genomen of omdat het gevoel voor gevaar automatisch wegging omdat het zolang duurde. Een tijdje later, een jaar ofzo weer poging ondernomen toen weer misgegaan, ben ik naar de huisartenpost geweest, ze gaven me oxazepam en dat hielp volgens mij 100%. Veel beter dan die woorden van die ambulancemedewerkers, mijn paniek en angst verdween op die moment als sneeuw voor de zon, maar heb vaker gelezen op internet dat meerdere wietgebruikers benzo's nemen van te voren en dat ze blowen zonder angst etc en zonder paniek want ze hebben ongeveer dezelfde probleem als ik, maar dit is natuurlijk niet wat ik wil en de vraag is in hoeverre houdt die benzo de angst tegen, zeg maar een pil valium en ik rook 3 joints houdt dit de angst voor 80% of 90% of 100% tegen, maar toen ik die oxaxepam nam was mijn angst als sneeuw voor de zon verdwenen dus wat dat betreft het kan zeker helpen. Dit schijnt dus vaker voor te komen bij sommige mensen. Ik rook nu helemaal niet en blowen ook niet. Ik heb een goede conditie voorzover ik weet. Dus de issuie waar ik nu mee zit is dit sinds die angst/paniekaanval is dit: De normale werking van het blowen, de versnelde hartslag + een paniek/angstaanval zorgt ervoor dat mijn hartslag snel en te snel gaat, en dat mijn hart dit weliswaar een tijdje volhoudt maar op een gegeven moment te zwaar belast wordt daardoor. Al zou ik helemaal niet in paniek raken en angstig worden laat staan als dat erbij komt, de versnelde hartslag door het blowen is al te belastend voor mijn hart als dat te lang doorgaat en erbij komende misschien is mijn hart niet volledig gezond en dit is voor een gezonde hart al het geval laat staan voor jou.'' Dus deze angst en paniekgedachten zouden volgens dokter 'ik' zou kunnen plaatsvinden.
Wat ik nu wil gaan doen is mijn situatie met een cardioloog bespreken en mijn hart testen op verborgen ziektes etc. Ik ben nu 26 en voor zover ik weet heb ik een gezonde hart maar dan weet ik het zeker. Ten tweede benzo's en bètablokkers voorgeschreven krijgen voor het geval het misgaat dat ik ze inneem, niet van tevoren voor het blowen maar daarna als ik paniekerig en angstig wordt terwijl ik stoned ben want ik ben natuurlijk gestopt met blowen sinds die paniekaanvallen maar wil een poging weer wagen. En ten derde starten met een hindu kush joint en met een heisje en als dat goed gaat wat meerdere heisen etc. omdat het een hoge gehalte heeft aan CBD en dat schijnt dus de angsten en paranoia wat als mede door de THC ontstaat te verminderen en zelfs tegen te kunnen werken. En ten vierde maar dat houdt ik een beetje vrij als optie, CBD bestellen dan wel in olievorm, heb er niet zoveel verstand van maar wat ik al zei het schijnt dus de paranoia en angsten die mede door de THC ontstaat te verminderen zelfs tegen te kunnen werken, en hoe dus hoe meer van de CBD die ik zou innemen naast de CBD wat dan in die hindu kush hoe meer de paranoia en de angsten die mede door de THC onstaat verminderd en zelfs tegengewerkt wordt.
Ik ken mijzelf nu een stuk beter door deze ervaringen en nadat ik al die verhalen over paniekaanvallen en angstaanvallen heb gelezen over wiet en hasj heb ik nu meer het besef, maar nog niet helemaal de angsten zijn er nog, dat die angsten die ik heb meer gebasseerd zijn op fictie dan op werkelijkheid en er dus minder aan de hand is dan dat ik mijzelf wijs maak.
Ik rook nu 0 sigaretten, ben er mee gestopt en interesseert mij niet zoveel, en toen ik begon met blowen had ik ook nog nooit gerookt
begon ik met een joint ICE-O-LATOR (een hasj-joint met een van de hoogste thc gehaltes) en nam daar een paar flinke heisen van maar was toen 100% positief over blowen want zag iedereen er lacherig over doen, en toen dacht ik dat moet ik ook uitproberen. De tweede keer dat ik ging blowen en toen rookte ik ook natuurlijk nog 0 sigaretten dat kwam later allemaal, kocht ik een goedkope joint waarschijnlijk buitenwiet met gemiddelde sterkte van de coffeeshop en dit keer rookte ik 'm helemaal alleen op met een 100% positieve setting en toen ging ik thuis tv kijken en ook dat ging mij helemaal goed af.
Mijn doel is een joint of meerdere joints op een dag kunnen roken, 1x per week of per maand of per 2 maanden of per 3 maanden etc. zonder dat ik in paniek raak of denk dat ik een 'hartaanval/hartstilstand krijg. En sowieso wil ik helemaal niet sigaretten roken, alleen zit wel te denken dat 3/4 joints in een keer teveel zou kunnen zijn als ik een niet roker ben
ook al kan ik goed tegen de wiet en hasj doordat mijn lichaam niet gewend is aan de tabak. Maar zit er niet op te wachten om daarvoor te gaan roken en dat wil ik sowieso met de cardioloog bespreken.
Wat zijn jullie tips en antwoorden op mijn vragen om mijn doel te bereiken. Wat ik moet doen, naast datgene wat ik wil en ga doen wat ik boven heb beschreven?
Alvast bedankt voor het antwoorden.