Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngstaanvallen en paniek bij wiet/hasj

Angstaanvallen en paniek bij wiet/hasj

15 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik heb lang geleden 5/6 jaar geleden een of twee paniekaanvallen gehad met het blowen, nadat ik een tijd was gestopt want ik blowde van 16-18 en toen ging het altijd goed en stopte om andere redenen en toen waagde ik weer een poging op mijn 19e en 20e. Ik ben nu 26 jaar.
Ik ging aan mijn hart voelen en voelde 'm best snel gaan en ik dacht hoelang kan mijn hart dit vol houden en hoe krijgen anders mensen een hartaanval/hartstilstand, aldus 'dokter ik' op dat moment en zei ik tegenmijzelf als een dokter die overtuigt is van zijn oordeel jij moet ervoor zorgen dat je hartslag lager wordt want als dit zo doorgaat gaat je hart te snel en dat houdt ie niet vol. En toen kwam ik dus in deze vicieuze cirkel van angst en paniek: 'Niet angstig worden anders gaat je hart te snel, je hart moet niet te snel gaan anders wordt je angstig. Ik dacht toen dat ik een hartaanval/hartstilstand kreeg. Die angst en paniekaanval ging 1 of 2uur door, dat er zelfs een ambulance ter plekke moest komen, hun hebben mij niks gegeven ze probeerde mij alleen gerust te stellen dat het geen hartaanval en hartstilstand en dit ging dus een uur of twee door de paniek en angstaanval, maar stapte na 10/20 minuten uit de ambulance want het schoot voor mij niet op in mij oordeel en was nog steeds overtuigt dat mijn hart dit sowieso niet aan zou kunnen, de paniekaanval hield vanzelf op, na 1 of 2 uur misschien omdat de wiet al was uitgewerkt had maar 1 heis genomen of omdat het gevoel voor gevaar automatisch wegging omdat het zolang duurde. Een tijdje later, een jaar ofzo weer poging ondernomen toen weer misgegaan, ben ik naar de huisartenpost geweest, ze gaven me oxazepam en dat hielp volgens mij 100%. Veel beter dan die woorden van die ambulancemedewerkers, mijn paniek en angst verdween op die moment als sneeuw voor de zon, maar heb vaker gelezen op internet dat meerdere wietgebruikers benzo's nemen van te voren en dat ze blowen zonder angst etc en zonder paniek want ze hebben ongeveer dezelfde probleem als ik, maar dit is natuurlijk niet wat ik wil en de vraag is in hoeverre houdt die benzo de angst tegen, zeg maar een pil valium en ik rook 3 joints houdt dit de angst voor 80% of 90% of 100% tegen, maar toen ik die oxaxepam nam was mijn angst als sneeuw voor de zon verdwenen dus wat dat betreft het kan zeker helpen. Dit schijnt dus vaker voor te komen bij sommige mensen. Ik rook nu helemaal niet en blowen ook niet. Ik heb een goede conditie voorzover ik weet. Dus de issuie waar ik nu mee zit is dit sinds die angst/paniekaanval is dit: De normale werking van het blowen, de versnelde hartslag + een paniek/angstaanval zorgt ervoor dat mijn hartslag snel en te snel gaat, en dat mijn hart dit weliswaar een tijdje volhoudt maar op een gegeven moment te zwaar belast wordt daardoor. Al zou ik helemaal niet in paniek raken en angstig worden laat staan als dat erbij komt, de versnelde hartslag door het blowen is al te belastend voor mijn hart als dat te lang doorgaat en erbij komende misschien is mijn hart niet volledig gezond en dit is voor een gezonde hart al het geval laat staan voor jou.'' Dus deze angst en paniekgedachten zouden volgens dokter 'ik' zou kunnen plaatsvinden.

Wat ik nu wil gaan doen is mijn situatie met een cardioloog bespreken en mijn hart testen op verborgen ziektes etc. Ik ben nu 26 en voor zover ik weet heb ik een gezonde hart maar dan weet ik het zeker. Ten tweede benzo's en bètablokkers voorgeschreven krijgen voor het geval het misgaat dat ik ze inneem, niet van tevoren voor het blowen maar daarna als ik paniekerig en angstig wordt terwijl ik stoned ben want ik ben natuurlijk gestopt met blowen sinds die paniekaanvallen maar wil een poging weer wagen. En ten derde starten met een hindu kush joint en met een heisje en als dat goed gaat wat meerdere heisen etc. omdat het een hoge gehalte heeft aan CBD en dat schijnt dus de angsten en paranoia wat als mede door de THC ontstaat te verminderen en zelfs tegen te kunnen werken. En ten vierde maar dat houdt ik een beetje vrij als optie, CBD bestellen dan wel in olievorm, heb er niet zoveel verstand van maar wat ik al zei het schijnt dus de paranoia en angsten die mede door de THC ontstaat te verminderen zelfs tegen te kunnen werken, en hoe dus hoe meer van de CBD die ik zou innemen naast de CBD wat dan in die hindu kush hoe meer de paranoia en de angsten die mede door de THC onstaat verminderd en zelfs tegengewerkt wordt.

Ik ken mijzelf nu een stuk beter door deze ervaringen en nadat ik al die verhalen over paniekaanvallen en angstaanvallen heb gelezen over wiet en hasj heb ik nu meer het besef, maar nog niet helemaal de angsten zijn er nog, dat die angsten die ik heb meer gebasseerd zijn op fictie dan op werkelijkheid en er dus minder aan de hand is dan dat ik mijzelf wijs maak.

Ik rook nu 0 sigaretten, ben er mee gestopt en interesseert mij niet zoveel, en toen ik begon met blowen had ik ook nog nooit gerookt
begon ik met een joint ICE-O-LATOR (een hasj-joint met een van de hoogste thc gehaltes) en nam daar een paar flinke heisen van maar was toen 100% positief over blowen want zag iedereen er lacherig over doen, en toen dacht ik dat moet ik ook uitproberen. De tweede keer dat ik ging blowen en toen rookte ik ook natuurlijk nog 0 sigaretten dat kwam later allemaal, kocht ik een goedkope joint waarschijnlijk buitenwiet met gemiddelde sterkte van de coffeeshop en dit keer rookte ik 'm helemaal alleen op met een 100% positieve setting en toen ging ik thuis tv kijken en ook dat ging mij helemaal goed af.

Mijn doel is een joint of meerdere joints op een dag kunnen roken, 1x per week of per maand of per 2 maanden of per 3 maanden etc. zonder dat ik in paniek raak of denk dat ik een 'hartaanval/hartstilstand krijg. En sowieso wil ik helemaal niet sigaretten roken, alleen zit wel te denken dat 3/4 joints in een keer teveel zou kunnen zijn als ik een niet roker ben
ook al kan ik goed tegen de wiet en hasj doordat mijn lichaam niet gewend is aan de tabak. Maar zit er niet op te wachten om daarvoor te gaan roken en dat wil ik sowieso met de cardioloog bespreken.

Wat zijn jullie tips en antwoorden op mijn vragen om mijn doel te bereiken. Wat ik moet doen, naast datgene wat ik wil en ga doen wat ik boven heb beschreven?

Alvast bedankt voor het antwoorden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snap je vraag niet zo duidelijk en het is ook wel een hele lap tekst maar als ik het goed heb wil je dus meerdere joints op 1 dag gaan roken zonder in een paniekaanval te belanden? Dat in combinatie met gebruik van CBD? En als het misloopt wil je benzos aanwezig hebben?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Laat ik hem eerst maar even inkoppen: Het is natuurlijk niet zo verstandig om weer te gaan blowen als je er zo overduidelijk angst- en paniekaanvallen van krijgt.

Heb je hier buiten het blowen om ook wel eens last van? Als je hier gevoelig voor bent en je gaat (veel/meer) blowen kun je natuurlijk nog meer angst en paniek uitlokken, ook op momenten dat je niet geblowd hebt.

Hartkloppingen zijn heel eng om te ervaren maar helemaal niet zo erg hoor. Als je een paar uurtjes een hoge hartslag hebt is dat niet zo erg, natuurlijk wel wat belastend voor je lijf, maar wat denk je dat er gebeurt als iemand met duursport bezig is? :wink: Zeker als je geen hartproblemen hebt hoef je je daar niet zo'n zorgen om te maken.

Ik denk dat het nuttiger is om de reactie van je gedachten op wat er gebeurt in je lijf wat meer los te koppelen, dan om nu zo nodig met benzo's en dergelijke aan de gang te gaan. Je hartslag gaat iets omhoog als je blowt, daar zit nu bij jou een reactie van angstgedachten aan gekoppeld. Als je observeert wat er gebeurt op het moment dat je hartslag omhoog gaat en je ademhaling versnelt, zonder dat je daar meteen een oordeel aan hangt (dat een hoge hartslag slecht en zorgwekkend is), raak je waarschijnlijk al minder in paniek.
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Snap je vraag niet zo duidelijk en het is ook wel een hele lap tekst maar als ik het goed heb wil je dus meerdere joints op 1 dag gaan roken zonder in een paniekaanval te belanden? Dat in combinatie met gebruik van CBD? En als het misloopt wil je benzos aanwezig hebben?
Klik om te vergroten...

Precies maar niet perse elke dag en met meerdere bedoel ik bijvoorbeeld een of twee of drie joints maar bij het begin wil eerst de kat uit de boom kijken en met een joint beginnen en nog eens niet helemaal oproken, zoals ik al had vermeld. De CBD wil ik gewoon als optie vrij houden niet perse dat ik dat erbij inneem het zit sowieso in een joint alleen weining maar bij hindu kush veel meer. En de benzo's en betablokkers maar die heb ik nooit gehad wil ik dus bijdehand hebben voor het geval het misgaat idd, en ik weer een paniekaanval krijg. Ik weet wel wat ik boven had vermeld toen ik oxazepam kreeg tijdens een paniekaanvak van weed, verdween de paniekaanval als sneeuw voor de zon, en ik was nog wel stoned dacht ik. Ik lees ook op internet dat mensen die hetzelfde hebben als ik benzo's van tevoren nemen en blowen zonder paniek, dat is niet wat ik wil, ik heb al eerder geblowd 2 jaar lang en dat ging helemaal goed maar was om andere redenen gestopt en dat wil ik dus proberen terug te krijgen ik was jonger en ik kende mijzelf minder goed en het blowen ging mij goed af en nu ben ik ouder en ken mijzelf beter dus heb ik eigenlijk nog een betere situatie om te blowen mentaal gezien. De paniekaanvallen die ik heb gehad zijn een nadeel en voordeel nu ik het beter bekijk. Voordeel: Het is nu voor mij bekend terein, en heb nu meer het gevoel mocht ik het weer krijgen dan is het niet echt iets nieuws en minder heftig, maar heftig zal het dan nog steeds zeker zijn. Nadeel: De angst die er is om het te krijgen omdat ik het eerder heb gehad en het dus kan opduiken tijdens het blowen. Mijn vraag was in ieder geval of er meer tips zijn om te doen naast datgene wat ik bovenstaand heb vermeld om te gaan doen, om mijn doel te bereiken van het roken van een joint/joints zonder een paniekaanval te krijgen dat ik overlijd door een hartaanval/hartstilstand etc.
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Laat ik hem eerst maar even inkoppen: Het is natuurlijk niet zo verstandig om weer te gaan blowen als je er zo overduidelijk angst- en paniekaanvallen van krijgt.

Vandaar deze post, ik ben mij er maar al te bewust van. Maar zoals ik al zei door die paniekaanvallen en datgene wat ik heb gelezen en datgene wat ik gewoon heb meegemaakt etc. Ken ik mijzelf al een stuk beter en heb ik meer besef maar nog niet helemaal, de irreele angsten zijn er nog, dat er minder aan de hand is dan dat ik mijzelf wijs maak en probeer wijs te maken. Die angst en paniekaanvallen die door het blowen veroorzaakt worden hebben een oorzaak, die oorzaak ben ik me bezig om dat beetje bij beetje weg te werken. Daarom al die voorbereidingen die ik boven heb vermeld. Het is echt niet zo dat ik nu van de ene dag op de andere dag ga blowen. Ik ben best intelligent al zeg ik het, ik probeer met alles rekening te houden en ben nu dus wat wijzer. Door het te bespreken met de cardioloog, kan ik nog een betere beeld krijgen en mijzelf nog beter voorbereiden. En dan zal dat de angsten en paniek hopelijk verminderen. En dan eventueel een benzo bijdehand voor de zekerheid. Maar ik wil net nu dus in een keer goed doen. En ik weet als het gewoon goed gaat, gaat het volgende keer ook gewoon goed.

Heb je hier buiten het blowen om ook wel eens last van? Als je hier gevoelig voor bent en je gaat (veel/meer) blowen kun je natuurlijk nog meer angst en paniek uitlokken, ook op momenten dat je niet geblowd hebt.

Nee, niet echt. Alleen ik heb wel is een keer een hyperventilatie aanval gehad. Ik voelde me toen al beroerd en toen moest ook de ambulance te pas komen. Het was mijn eerste en laatste hyperventilatie aanval die ik tot nu toe heb gehad dat was 2 jaar geleden ongeveer. Ik was toen volkomen nuchter. Ik was toen overtuigd dat ik stikte, althans die gevoel was zo sterk. Maar nu weet ik, dat wanneer iemand kan praten dat die nooit stikt en dus gewoon zuurstof binnen krijgt. Zoiets simpels heeft ervoor gezorgt dat ik na die eerste keer hyperventilatie aanval nooit meer een hyperventilatie aanval heb gehad tot nu toe, alhoewel ik ook een beetje bang ben dat die ook kan opduiken tijdens het blowen omdat ik het heb meegemaakt die ervaring en als ik eraan terugdenk dat het terugkomt, maar goed vooralsnog de hart issue is de grootste probleem. En datgene wat ik nu heb over die gedachten met het krijgen van de hartaanval en hartstilstand tijdens het blowen lijkt een beetje op de gedachten die, die situatie met die hyperventilatie aanval triggerde. Dus het is echt even informatie krijgen van een cardioloog, en dat ie mij de juiste kennis geeft over de werking van het hart danwel in combinatie met drugs/alcohol etc. of gewoon beweging en datgene wat niet juist wat ik denk over de werking van het hart in combinatie met blowen of andere drugs wegneemt. Dat zou in principe naar alle waarschijnlijkheid het probleem of een deel van het probleem redelijk wegnemen. Maar idd ik heb deze dingen vaker gehad, paniek en angsten dat ging om andere dingen en daar ben ik dus definitief van afgekomen maar dan wordt het vervangen door iets anders en dan moet ik er weer aan werken om daar van af te komen. Maar dit met het blowen is natuurlijk moeilijker, omdat THC zelf een stof is die angsten in principe sterker maakt en meer irreeler maakt dus vandaar. Ik ben angstig aangelegd maar de angsten zoals ik al zei zijn meestal niet op realiteit beseft en ik ken mijzelf dus meer alleen de besef is daarin is dus sterker geworden dat mijn angsten niet op realiteit gebasseerd zijn maar nog niet helemaal. Ik weet dat de angsten of een deel van dd angsten niet reel zijn maar heb die gevoel bijna niet zou je kunnen zeggen. Maar zoals ik al zei als het een keer goed gaat, dan zullen de andere keren ook goed gaan

Hartkloppingen zijn heel eng om te ervaren maar helemaal niet zo erg hoor. Als je een paar uurtjes een hoge hartslag hebt is dat niet zo erg, natuurlijk wel wat belastend voor je lijf, maar wat denk je dat er gebeurt als iemand met duursport bezig is? :wink: Zeker als je geen hartproblemen hebt hoef je je daar niet zo'n zorgen om te maken.

Dat klopt en weet ik, maar het is die gedachtenspinsel die ik heb van de gedachtenspinsels, dat zelfs een gezonde hart op een gegeven moment het niet meer aankan. Daarom wil ik het met de cardioloog bespreken zodat ie al het onjuiste wegneemt.

Ik denk dat het nuttiger is om de reactie van je gedachten op wat er gebeurt in je lijf wat meer los te koppelen, dan om nu zo nodig met benzo's en dergelijke aan de gang te gaan. Je hartslag gaat iets omhoog als je blowt, daar zit nu bij jou een reactie van angstgedachten aan gekoppeld. Als je observeert wat er gebeurt op het moment dat je hartslag omhoog gaat en je ademhaling versnelt, zonder dat je daar meteen een oordeel aan hangt (dat een hoge hartslag slecht en zorgwekkend is), raak je waarschijnlijk al minder in paniek.

Inderdaad en daarom wil ik dus informatie inwinnen van een cardioloog ook omdat die daar verstand van heeft wat betreft de werking van het hart en als die ook nog is een scan maakt van mijn hart en concludeert dat ik een gezonde hart heb, is dat al de kers op de appeltaart en kan ik mijn gedachten beter controleren plus de irreele angsten beter wegwerken. Maar zoals ik al zei, ik wil niet blowen met benzo's alhoewel die wel ervoor zouden kunnen zorgen dat ik blow zonder paniek. Dat is wat ik ook heb gelezen op internet dat mensen onder invloed van benzo's blowen en vrijwel geen paniek ervaren en dat had ik ook meegemaakt en ervaren toen ik naar de huisartenpost was gegaan met een paniekaanval nadat ik een heis van een joint had genomen en zij mij naderhand een oxazpam pilletje gaven en de angst en paniek vrijwel als sneeuw voor zon verdween nadat ik die oxazpam pilletje had ingenomen, en ik was naderhand nog steeds denk ik wel wat stoned al was het maar een heisje dat ik had gerookt en ging toen rustig en zonder paniek en angst naar huis. Maar zover wil ik het niet laten komen, die benzo's wil ik voor de zekerheid erbij hebben en ook de betablokkers wat ik nooit heb ingenomen, dat mocht het misgaan en de paniek en angst is echt niet te controleren dat ik die inneem. En eventueel CBD van tevoren nemen, voordat ik die hindu kush joint zou roken, maar goed ik hou dat meer als optie open omdat hindu kush zelf al vrij hoog is van CBD, en wil dan best nadat ik al datgene heb gedaan wat ik in mijn allereerste bovenstaande post waarmee ik deze topic heb gestart heb vermeld, een poging zonder extra inname van CBD wagen.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb niet zo'n zin om de hele lappen tekst te gaan lezen eerlijk gezegd. Maar gezien je eerdere topic over cafeïne krijg ik sterk het vermoeden dat je de neiging hebt om je onnodig druk te maken over veel dingen. Als dat zo is, is het niet gek dat dit met wiet een probleem voor je is. Wiet staat er om bekend dat het paranoia en paniekaanvallen kan triggeren bij mensen die hier gevoelig voor zijn.
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En nog 1 ding

Ik was trouwens ook vergeten te melden iig dacht dat het niet zo relevant was in deze topic die ik heb gestart en die inmiddels verplaatst van rubriek 'Drugs'' is naar de rubriek 'coffeeshop'' wat in principe begrijpelijk is, dat ik op mijn 17e ook een keer en daarna nooit meer truffels had gebruikt. Ik was daar bad op gegaan, en dat was eigenlijk mijn eerste paniekaanval in mijn leven eigenlijk. Maar zelfs die paniekaanval was nog wel minder erg qua ervaring dan die paniekaanval die ik had op wiet/hasj alleen later op mijn 19e/20e want was dus gestopt op mijn 18e toen ik blowde en het goed ging met hety blowen tussen mijn 16e en 18e en toen was de angst op die moment met die paniekaanval van die truffels dat ik niet een hartaanval of harstilstand kreeg maar meer dat ik gek zou worden ofzo en die angst was natuurlijk wat minder erg dan die doodsangst die ik later kreeg op mijn 19e/20e van wiet alleen. Ik zag wel kleuren enzo, maar als ik andere verhalen over mensen die bad zijn gegaan op paddo's/truffels/xtc/2cb en al dat andere gene wat er mee te maken heeft lees dan viel mijn bad trip van die truffels reuze mee. En het viel reuze mee want ik besloot toen in de nacht want was rond 21:00/22:00 met die truffels eten gestart en het was een gemiddelde doosje, en als het goed is met gemiddelde sterkte. Ik blowde er wel bij maar las dat dat op zich niet een al te groot probleem was en dat ze hoogstens elkaars effect wat versterken en dat de mindsetting het belangrijkste was en het blowen ging mij toen natuurlijk sowieso gewoon elke keer goed af tussen mijn 16e-18e. Toen begon ik bad te gaan, snel naar coffeeshop gerend voor suiker, schijnt trip te verminderen maar aan de andere kant lees ik dat het een placebo effect heeft. Maar goed daarna naar huis gegaan, geprobeerd zo normaal mogelijk te gedragen. Was inmiddels misschien 11/12 uur. Ik was toen gerustgestelt, ik was al moe en dacht nu is het nacht. Gaan slapen en dan morgen is je trip weg nadat je wakker bent geworden. Dus gaan slapen, zag wat kleuren, toen ging ik bad en goed om de 5sec mede omdat ik blij was dat ik thuis was en ik dacht het ergste is voorbij je bent al een uur of 2 verder je bent thuis en wanneer je slaapt is het over. Lees aan de andere kant dat andere mensen helemaal niet kunnen slapen tijdens een trip, maar ik viel wel wat met moeite in slaap, maar ik viel in slaap. De volgende dag helemaal niks meer aan de hand, weer een joint gerookt en ja ik was 17 en zoals ik al had vermeld het misgaan op een joint alleen was mij nooit voorgekomen tussen mijn 16e en 18e. Nu waar ik ook mee zit, stel voor dat al het bovenstaande de paniek die ik heb over de hart dat dat opgelost is etc, ik heb de cardioloog gesproken dus daarmee is de kous af. Nu ben ik bang een beetje, dat ik in paniek ga raken door terug te denken aan die paniek die ik had met die truffels en dat ik dan misschien heel die truffel ervaring zal beleven alsof ik truffels op heb en dat ik door die paniek acuut gek wordt en acuut psychotisch of acuut schizofreen wordt . Dit is mij nooit voorgekomen met het blowen het in paniek raken van de bad trip die ik had gehad op truffels, ook niet toen ik in paniek raakte met het blowen want de angst was puur toen dat ik dacht dat ik een hartaanval of hartstilstand kreeg en dat mijn hart dat niet aan kon en het zou begeven en ik dus zou overlijden en niet dat ik gek zou worden of die truffel trip flashback zou krijgen. Maar ik heb nu verhalen gelezen dat mensen bad gaan op blowen en zij de bad trip die zij hadden danwel op paddo's/truffels of iets anders weer herleven al hebben ze geen miligram er van op, op die moment en is het bijv een tijdje of jaren geleden. En ik heb dus het gevoel dat ik wanneer ik de cardioloog gesproken heb en mijn situatie over mijn hart etc en over het blowen heb gesproken dat ik naar alle waarschijnlijkheid niet meer in paniek zal raken bij het blowen over het krijgen van een hartaanval of hartstilstand maar dat ik in paniek ga raken dat ik mogelijk die flashback krijg van die truffels en ook al krijg ik niet die flashback maar ik ga in paniek raken over die ervaring dat ik die mogelijk weer ga herleven tijdens het stoned zijn en terwijl ik stoned ben.

Dus in het kort is het mogelijk gezien mijn situatie of is het überhaupt mogelijk om een flashback te krijgen van de enigszins bad trip die ik heb gehad op truffels in het verleden. Door het roken van een joint? Of ik voor het roken van de joint en terwijl ik de joint rook er nou angstig en paniekerig over ben om die flashback van die truffels te krijgen of niet. En zoals al zei ik heb nooit die flashback gehad van die bad trip over truffels. Nucher niet en stoned niet. En of ik nou in paniek ging met het blowen of niet. Maar zoals ik al zei mijn paniek tijdens het blowen was puur gefocust over de werking van het hart en dat mijn hart de belasting niet meer kon volhouden etc, zoals ik had vermeld en er was geen greintje paniek over dat ik die ervaring zou herleven. Omdat ik toen simpel dacht, wat uitgewerkt is, is uitgewerkt. En je kan het niet herleven, die truffel trip tenzij je die truffels weer inneemt. Maar op internet en ook hier in de forums van deze site lees ik een beetje andere verhalen. En voor de rest ik heb er in mijn dagelijkse leven geen last van
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Natuurlijk zitten er risico's aan drugs gebruik, maar als je paranoia wordt dat je van caffeine of thc echt hartproblemen gaat krijgen heb je naar mijn idee wel een angst probleem. Ja ze verhogen je hartslag en ja het gaat het wel eens fout, maar dat gebeurd allemaal zeer zelden. Ik krijg het idee dat jij elk klein dingetje of incident meteen op jezelf gaat betrekken, misschien gewoon beter geen drugs gebruiken dan? Op die manier is het toch helemaal niet leuk meer om drugs te gebruiken?

CBD versterkt THC niet hoor, het remt het juist. Met name de paniekaanvallen die THC kan triggeren worden door CBD geremd. Dus een Indica soortje die nog hoog in CBD is kan een enorm verschil maken. Een nog betere optie is eigenlijk buitenlandse hasj, dat bevat veel meer CBD dan elke wiet soort die je hier kan kopen. Daar staan die planten nog veel dichter bij hun natuurlijk staat en zijn ze niet doorgeselecteerd op meer THC en minder CBD.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat is tijdelijk dat paranoia gedoe het is even eraan werken. Daarom ga ik mij goed voorbereiden, door sowieso een gesprek aan te gaan met een cardioloog en een psychiater. De cardioloog over het hart en de psychiater over de psychoses gedoe etc. Maar zoals ik al zei het is de hart is de echte issue waar ik mee zit, over de hartaanval etc. Ik weet dat het onzin is, maar als het voor eerst in je leven een keer of twee je hart 250x per minuut gehad onder invloed van hasj dan ga je op die moment wel denken, hoe krijgen anders mensen een hartaanval. Het is onwetendheid maar het heeft impact op je. Dat kost tijd en moeite om erover heen te komen. Maar zoals ik zei ik ken mijzelf beter, dus op een gegeven moment als de eerste paar keren goed gaan met het blowen en ik start met een heis etc en ik doe al datgene wat ik boven heb vermeld, zal ik blowen zoals een 'normale blower' op een gegeven moment. Dus de bedoeling is dat deze situatie die ik heb tijdelijk is. Anders heb je inderdaad gelijk, zo drugs gebruiken met die angsten als dat blijft dan houdt het inderdaad op. Maar bemij is het zo en dat weet ik uit ervaring dat het begin zo zal zijn en daarna niet meer.

En wat betreft over de CBD dat die de werking van THC versterkt, dit is een deel van de artikel waar ik het vandaan heb:

"Receptoren zijn aangrijppunten in het lichaam waar een stof zich aanhecht, om vervolgens een biochemische reactie in gang te zetten of juist een zo'n reactie te blokkeren. Denk hierbij aan een sleutel die in een slot past. Sommige sleutels passen zo goed, dat de deur open kan. Andere sleutel passen wel in het slot, maar kunnen de deur niet openen en blokkeren daarbij het slot. Een agonist is een stof die na aanhechting aan een receptor een biochemische reactie in gang zet. Deze is te vergelijken met een sleutel die de deur kan openen.

Een antagonist voorkomt juist dat een biochemische reactie verloopt, door enkel aan de receptor te hechten, maar geen biochemische reactie in gang te zetten. Deze is te vergelijken met een sleutel di in het slot past, maar niet de deur opent.

CBD hecht aan cannabinoïde-receptor zonder dat er een chemische reactie plaatsvindt en is dus een antagonist. THC hecht ook aan de cannabinoïde-receptor maar geeft wel een reactie, het zorgt namelijk voor het stoned of high gevoel. THC is dus een agonist. Je zou denken dat THC in combinatie met CBD minder goed kan werken. CBD zorgt er immers voor dat THC niet meer kan hechten aan de cannabinoïde-receptor en voorkomt zo de reactie waar je stoned van wordt.

Toch blijkt het tegenovergestelde waar. CBD lijkt namelijk de werking van THC te versterken. Dit zou kunnen worden verklaard doordat CBD de cannabinoïden-receptoren gevoeliger maken. Als CBD weer loslaat, is er vervolgens minder THC nodig om de biochemische reactie op te wekken, waardoor je sneller stoned wordt [1]. Hoe de stoffen CBD en THC echter samenwerken is nog niet geheel bekend."

Maar ik heb al mijn vragen over CBD inmiddels gesteld, aan de site CBDolie.nl. En ga er maar van uit dat het een beetje dezelfde lengte heeft als deze topic. Dus daar hebben ze nog wel een kluif aan. :tongueout:
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Ik heb niet zo'n zin om de hele lappen tekst te gaan lezen eerlijk gezegd. Maar gezien je eerdere topic over cafeïne krijg ik sterk het vermoeden dat je de neiging hebt om je onnodig druk te maken over veel dingen. Als dat zo is, is het niet gek dat dit met wiet een probleem voor je is. Wiet staat er om bekend dat het paranoia en paniekaanvallen kan triggeren bij mensen die hier gevoelig voor zijn.
Klik om te vergroten...

Dat klopt inderdaad, maar dat komt onder andere door bepaalde verhalen die ik heb gelezen en dat het is misgegaan of iets uit de gezondheidsliteratuur en dan interpetreer ik dat alsof dat bemij ook van toepassing is en terwijl dat voor een deel zo is of helemaal niet zo is en dat komt door mijn denkwijze. Aan de andere kant, kan ik ook dingen die misschien wel heel mis zijn, zien als iets wat niet zo erg is maar goed dat komt niet zo heel vaak voor en dat is bemij in een bepaalde gradatie. Ik heb dit vaker gehad bepaalde angsten etc, maar als ik dan een expert raadpleeg over de onderwerp van de angsten die ik heb, dan kan ik ze op een gegeven moment met heel veel moeite wegwerken, maar zoals ik al zei gaat die angst weg dan wordt het vervrangen door een andere angst met een ander ander onderwerp, en dan begint het van vooraf aan. Erbij komende dat wiet/hasj THC bevat en dat helpt ook niet bij angsten, sterker nog het kan bestaande angsten sterker maken of meer overdreven maken. Dus dit is voor mij wat moeilijker weg te werken. Daarom ben ik ook van plan nadat ik de cardioloog heb gesproken over mijn hart etc, en er is ook niks aan de hand met mijn hart, maar goed dan weet ik het zeker. Dat ik begin in ieder geval begin met hindu kush wat een hoge gehalte heeft aan CBD, eventueel extra CBD inname van tevoren. En CBD staat er ook bekend om de paranoia en angsten wat met THC gepaard gaat, te bestrijden. Maar goed ik ben geduldig, ik durfde eerst ook geen alcohol te drinken nadat ik ermee was gestopt. Toen de eerste keer heel overdreven weinig gedronken, maar na genoeg heel klein beetje paniek. En na tweede en derde keer, ging het weer goed maar wel weinig gedronken. Dat duurde ook heel lang, en constant dingen lezen in het engels etc. Maar ja alcohol is dan weer angstverminderend, op een gegeven moment en dat voelde ik ook terwijl de alcohol inwerkte en ik steeds meer dronk, dus dat was voor mij ook veel makkelijker om het weer op te pakken. THC is realistisch gezien veiliger dsn alcohol asar geeft zo een gevaarlijke gevoel. Ik weet dit dus en ken mijzelf meer maar ik wacht het af en ga mij sowieso super goed voorbereiden. Ik wil echt nu in een keer goed doen, anders niet. Ik heb geen zin meer in die toestanden van ambulance bellen etc naar huisartsenpost gaan etc. Terwijl er weinig aan de hand is
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja je kan het met CBD erbij proberen, wellicht verlicht dit de paniekaanvallen wat. Maar als ik je verhalen zo lees heb je wel echt een angst/paniekaanvallen issue. Wellicht goed om hier eens met een psycholoog over te praten, want zolang je dat probleem niet aanpakt of mee leert omgaan blijf je dit soort dingen houden. Je zegt het zelf al, je kan met veel moeite je angsten voor een bepaald onderwerp wegwerpen om vervolgens overnieuw te beginnen met een ander onderwerp.
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Tja je kan het met CBD erbij proberen, wellicht verlicht dit de paniekaanvallen wat. Maar als ik je verhalen zo lees heb je wel echt een angst/paniekaanvallen issue. Wellicht goed om hier eens met een psycholoog over te praten, want zolang je dat probleem niet aanpakt of mee leert omgaan blijf je dit soort dingen houden. Je zegt het zelf al, je kan met veel moeite je angsten voor een bepaald onderwerp wegwerpen om vervolgens overnieuw te beginnen met een ander onderwerp.
Klik om te vergroten...

Ja, maar nuchter gezien is er niks aan de hand. Het is alleen met alcohol en drugs issue. En sowieso drugs kunnen gewoon gevaarlijk, zijn hoevaak is het wel niet misgegaan. Ook wiet kan gevaarlijk zijn voor mensen met hartproblemen. Dus mijn angsten zijn aan de andere kant niet zo heel ver gezocht. Ik vind een gesprek met een psycholoog wel heel ver gezocht voor dit, ik ga er toch goed mee om, ik werk het weg, alleen het kost wat moeite, alsof ik na de gesprek met een psycholoog dit veel makkelijker gaat, dat lijkt mij stug. Maar goed dat terzijde. Lees ik aan de andere kant dat CBD in principe de werking van THC versterkt. Daar ga ik wat meer informatie over raadplegen, het zal waarschijnlijk niet kunnen opwegen tegen de bestrijding van angsten en paranoia die mede door de THC wordt veroozaakt ondanks dat het de werking van THC versterkt. En wat ik ook vaak hoor, wiet en hasj van deze tijd zijn verknalt door de pesticiden en die hebben ook niet echt een goede invloed op de psyche van iemand.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natuurlijk zitten er risico's aan drugs gebruik, maar als je paranoia wordt dat je van caffeine of thc echt hartproblemen gaat krijgen heb je naar mijn idee wel een angst probleem. Ja ze verhogen je hartslag en ja het gaat het wel eens fout, maar dat gebeurd allemaal zeer zelden. Ik krijg het idee dat jij elk klein dingetje of incident meteen op jezelf gaat betrekken, misschien gewoon beter geen drugs gebruiken dan? Op die manier is het toch helemaal niet leuk meer om drugs te gebruiken?

CBD versterkt THC niet hoor, het remt het juist. Met name de paniekaanvallen die THC kan triggeren worden door CBD geremd. Dus een Indica soortje die nog hoog in CBD is kan een enorm verschil maken. Een nog betere optie is eigenlijk buitenlandse hasj, dat bevat veel meer CBD dan elke wiet soort die je hier kan kopen. Daar staan die planten nog veel dichter bij hun natuurlijk staat en zijn ze niet doorgeselecteerd op meer THC en minder CBD.
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#13
En kijk is wat ik nog meer gevonden heb, wat eigenlijk bevestigt dat ik zo gek nog niet ben. Ook iemand wel een beginnende blower met dezelfde issue toevallig ook over wiet en raad de paniekonderwerp, het hart en hij zegt onder andere dit in zijn topic:

5. Don’t Let the Panic Consume You. Before my heart started bothering me, I didn’t even know it was an effect of Marijuana. I never noticed it, and only when it was brought to my attention did I start having issues. The mind is a powerful thing, and when your mind is overwhelmed with fear it will cause your heart to race whether your blood vessels are dilated or not. I’m not going to go into too much detail on this because there are many other fantastic resources for dealing with anxiety on this forum but it should be said that one’s state of mind before smoking will have a profound effect on the quality of the high. Personally, I’ve found that Marijuana amplifies my mood; it is not an easy way out of anxiety and depression (at least in my experience) so try to keep that in mind.

Dus die onderzoek zegt eigenlijk als iemand voor het eerst blowt, of na dat ie een lange tijd is gestopt. Dat de hart dan wat heftiger reageert op zich niks aan de hand en niks gevaarlijk maar zo zal het wel eerder voelen dat het gevaarlijk is voor iemand die voor het eerst blowt of blowt nadat ie een tijdje was gestopt. Daarna na een tijd reageert de hart wat minder heftig. Dit wist ik eerst niet, en verklaart voor een grote deel de paniekaanval die ik toen kreeg. Tuurlijk als iemand voor het eerst blowt en zijn gedachten, zijn ergens anders en hij is met iets anders bezig zal het 'm ontgaan. Dat was bemij eerste blow ook, lachkicks etc, ging helemaal goed. Alleen later de pech dat ik wat lichamelijk onderzoek bemij zelf ging doen en mijn hand op mijn hart legde. En ja de rest raad je al. Dus zodoende.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben al lang afgehaakt hoor met die enorme lappen tekst van je. Bovendien heb ik mijn punt wel gemaakt, wat je er verder mee doet moet je zelf weten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sorry ik kom ff dit topic binnen vallen, excuus alvast..
Paranoia, angstaanvallen, paniekaanvallen zijn echt een "bijwerking" van blowen als je al gevoelig bent voor dat soort dingen. En dat ben jij blijkbaar echt. Met alcohol en drugs gebeurd het zeg je en als je nuchter bent niet. Makkelijkste oplossing: geen drugs en geen alcohol meer nemen.
Ook zeg je geen psych nodig te hebben omdat je er goed mee omgaat. Nou ik vind van niet. Je blijft maar over angsten vertellen, je hart, wiet, cafeïne etc. Dit zeg ik allemaal niet om te pesten of te zeuren tegen je maar vooral om het verhaal en uitleg van Psychedelibee te beamen.
Zolang jij niet je angsten gaat aanpakken, blijft de kans echt groot en sterk aanwezig dat je weer paniekaanvallen krijgt.
Voel je niet aangevallen dat je hulp zou moeten zoeken voor je "probleem". Waarom niet? Niks om je voor te schamen.
Conclusie:
Of je stopt met drugs en alcohol of je gaat de bron aanpakken en blowt dan lekker door. Geloof me, pak de oorzaak aan, iets anders helpt niet op de lange termijn. cbd ook niet in dat soort gevallen. Cbd kan een hoop maar het is geen wondermiddel. Je zult zelf ook er wat aan moeten doen en dan KAN cbd helpen. Het is geen drugs oid.

Off topic: de lappen tekst zijn idd bijna onoverkombaar, vooral door geen leestekens, punten en alinea's etc te gebruiken. Tis nu een lange tekst die moeilijk leest en te begrijpen is.
Succes met de beslissing die je neemt!
j
jan1342Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dunnetjess33 zei:
Sorry ik kom ff dit topic binnen vallen, excuus alvast..
Paranoia, angstaanvallen, paniekaanvallen zijn echt een "bijwerking" van blowen als je al gevoelig bent voor dat soort dingen. En dat ben jij blijkbaar echt. Met alcohol en drugs gebeurd het zeg je en als je nuchter bent niet. Makkelijkste oplossing: geen drugs en geen alcohol meer nemen.
Ook zeg je geen psych nodig te hebben omdat je er goed mee omgaat. Nou ik vind van niet. Je blijft maar over angsten vertellen, je hart, wiet, cafeïne etc. Dit zeg ik allemaal niet om te pesten of te zeuren tegen je maar vooral om het verhaal en uitleg van Psychedelibee te beamen.
Zolang jij niet je angsten gaat aanpakken, blijft de kans echt groot en sterk aanwezig dat je weer paniekaanvallen krijgt.
Voel je niet aangevallen dat je hulp zou moeten zoeken voor je "probleem". Waarom niet? Niks om je voor te schamen.
Conclusie:
Of je stopt met drugs en alcohol of je gaat de bron aanpakken en blowt dan lekker door. Geloof me, pak de oorzaak aan, iets anders helpt niet op de lange termijn. cbd ook niet in dat soort gevallen. Cbd kan een hoop maar het is geen wondermiddel. Je zult zelf ook er wat aan moeten doen en dan KAN cbd helpen. Het is geen drugs oid.

Off topic: de lappen tekst zijn idd bijna onoverkombaar, vooral door geen leestekens, punten en alinea's etc te gebruiken. Tis nu een lange tekst die moeilijk leest en te begrijpen is.
Succes met de beslissing die je neemt!
Klik om te vergroten...

Duidelijk, maar ik heb dat ook vermeld, ik ga er wat aan doen om de oorzaak aan te pakken. Ik blow momenteel niet, maar ik wil het dus goed doen. In ieder geval bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om te lezen en antwoorden. Ik zie dat het een goed moment is om deze topic in ieder geval te sluiten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."