Hahaha, dat geloof je toch niet echt?
Totdat ik een duidelijke ja of nee heb geloof ik niks en alles. Schrödingers kat ding ofzo. Maar ik acht de kans niet zo heel groot dat het waar is.
Ik heb even gezocht en ik vond dit:
THC kan voor een hond net zo giftig zijn als chocolade. De voor honden giftige stof die in chocolade zit (theobromine) hoopt zich op omdat het niet afgebroken kan worden door het metabolisme van de hond, THC wordt gelukkig wel afgebroken echter heel langzaam, een dosis van 550mg kan al fataal zijn... dus pas er mee op aub!! "
Info van Wikipedia...
Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters β-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide,
een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren.
Chocolade kan voor honden en paarden echter dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.
Dus de fabel komt er waarschijnlijk vandaan dat de stof nauw verwant is aan de schadelijke stoffen van chocolade die de hond niet kan afbreken. Dus iemand hoort: hond kan stoffen niet afbreken dus dan is de conclusie: hij moet wel eeuwig stoned blijven.