Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip/ black out hasj/wiet?

Bad trip/ black out hasj/wiet?

55 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi :)

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar je bent al nummer zo veel met dezelfde klachten, het komt dus meer voor dan ik dacht.
ten eerste, het is op zich niets lichamelijks maar dus psychisch. Je bent gewoon heel erg geschrokken, het is pure angst die continue aanwezig is en dat zorgt dus voor een flink verhoogd stressniveau en allerlei psychische klachten in combinatie met angst/stressgerelateerde lichamelijke klachten.

Het zal wat tijd kosten voor je er van af benst, hoe lang dit duurt heb je wel enige invloed op, probeer er zo min mogelijk aandacht aan te geven en zo veel mogelijk te ontspannen, hoe lastig dit ook is. Doorgaan met stressen/zorgen maken en dergelijke zorgen er alleen maar voor dat deze vervelende klachten langer aan zullen houden. Ik zou ook even stoppen met drugs in het algemeen als ik jou was.

Veel succes met deze vervelende klachten, ik hoop dat ze snel weer weg zullen trekken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Helemaal eens met @Mindless

Acceptatie is de sleutel tot genezing, maar dat zal niet meteen van de ene op de andere dag gaan.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Hoi :)

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar je bent al nummer zo veel met dezelfde klachten, het komt dus meer voor dan ik dacht.
ten eerste, het is op zich niets lichamelijks maar dus psychisch. Je bent gewoon heel erg geschrokken, het is pure angst die continue aanwezig is en dat zorgt dus voor een flink verhoogd stressniveau en allerlei psychische klachten in combinatie met angst/stressgerelateerde lichamelijke klachten.

Het zal wat tijd kosten voor je er van af benst, hoe lang dit duurt heb je wel enige invloed op, probeer er zo min mogelijk aandacht aan te geven en zo veel mogelijk te ontspannen, hoe lastig dit ook is. Doorgaan met stressen/zorgen maken en dergelijke zorgen er alleen maar voor dat deze vervelende klachten langer aan zullen houden. Ik zou ook even stoppen met drugs in het algemeen als ik jou was.

Veel succes met deze vervelende klachten, ik hoop dat ze snel weer weg zullen trekken.
Klik om te vergroten...





Dank voor je reactie, het verstikkingsgevoel waarom blijft dat continu en je zegt het is psychisch moet ik daar iets voor innemen want ik moest bij het begin echt in de nacht de deur uit kon niet stilzitten niks ik moest zelfs staand eten omdat ik gewoon simpelweg niet kon zitten. Kun je mij in contact brengen met deze leden
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Die veranderde ademhaling zie je vaker bij dit soort problemen Ik heb wat links verzameld voor je naar topics van mensen met soortgelijke problematiek, lees die eens door...

https://drugsforum.nl/threads/van-hasj-badtrip-nog-na-5-weken-last.62104/

https://drugsforum.nl/threads/bad-trip-wat-moet-je-doen.62543/

https://drugsforum.nl/threads/naar-gevoel-dagen-na-wiet.62468/
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Die veranderde ademhaling zie je vaker bij dit soort problemen Ik heb wat links verzameld voor je naar topics van mensen met soortgelijke problematiek, lees die eens door...

https://drugsforum.nl/threads/van-hasj-badtrip-nog-na-5-weken-last.62104/

https://drugsforum.nl/threads/bad-trip-wat-moet-je-doen.62543/

https://drugsforum.nl/threads/naar-gevoel-dagen-na-wiet.62468/
Klik om te vergroten...


Hoe kom je van deze ademhaling af? En alles is anders als voorheen ik bedoel als op een ct Niks te zien is is er dan ook echt niks aan de hand. Zou je anti depressiva dan moeten nemen want ik ben er doorheen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Sandra

Die veranderde ademhaling komt door de stress, spanning en de angst. Dus je druk maken over dit alles zal alleen maar averechts werken.
vaak zie je bij dit soort klachten ook klachten als depersonalisatie en derealisatie, de wereld kan anders aanvoelen of je voelt je een vreemde in je eigen lichaam.
Antidepressiva? hoe kom je daar bij? Lijkt me niet dat je daar wat aan hebt. Wat misschien wel kan helpen zijn bepaalde angstremmende benzo's maar kijk daar mee uit, want die zijn nogal verslavend.

Ga er mee naar de huisarts, die zal ongetwijfeld bevestigen wat ik al stelde, en die kan je misschien wat voorschrijven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit komt inderdaad steeds meer voor en wat mij opvalt is dat de meeste mensen hier op deze manier op reageren: hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf. Hartstikke begrijpelijk natuurlijk, maar ik denk dat dat nou juist de slechtst mogelijke manier is om met een dergelijk psychisch iets om te gaan. En dan blijkt dus ook dat die mensen hier vaak last van blijven houden.

Als alles is gecheckt op lichamelijk gebied, als dat door doktoren is afgestreept, dan kun je bij iets als een ontregelde ademhaling juist beter niet de instelling hebben om er zo snel mogelijk vanaf te willen komen. Dat werkt namelijk averechts.

Het is moeilijk, maar probeer het nou eerst eens te accepteren. Het moeilijk kunnen ademen, de pijn, de angst. Dit is je situatie nu. Berust daar eens in, in plaats van het van je af te duwen. En zie hoe dat effect heeft op deze zaken. Het is moeilijk dat weet ik (heb zelf een periode met chronische hyperventilatie, angst en paniekaanvallen meegemaakt), maar acceptatie is key hier. Het erkennen van de situatie, het berusten daarin en uiteindelijk het accepteren ervan. En zie dan wat dit met de kwaliteit van je ademhaling doet.

Ik heb dit inmiddels aan zoveel mensen met deze klachten verteld. De meesten willen dit niet horen en willen een quick fix. Niemand wil hier werk van maken. Maar ik denk dat de aard van deze klachten niet zo is dat ze daadwerkelijk opgelost worden met een pilletje of iets dergelijks. Ik zie de wiet (of andere drugs) ook niet als de oorzaak, maar meer als een trigger die een dieper onderbewust stressgerelateerd iets bovenhaalt.

Probeer het eens wat toe te laten en te voelen zou ik zeggen. Verder wat acht.zes zegt.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
@Sandra

Die veranderde ademhaling komt door de stress, spanning en de angst. Dus je druk maken over dit alles zal alleen maar averechts werken.
vaak zie je bij dit soort klachten ook klachten als depersonalisatie en derealisatie, de wereld kan anders aanvoelen of je voelt je een vreemde in je eigen lichaam.
Antidepressiva? hoe kom je daar bij? Lijkt me niet dat je daar wat aan hebt. Wat misschien wel kan helpen zijn bepaalde angstremmende benzo's maar kijk daar mee uit, want die zijn nogal verslavend.

Ga er mee naar de huisarts, die zal ongetwijfeld bevestigen wat ik al stelde, en die kan je misschien wat voorschrijven.
Klik om te vergroten...


Juist omdat ik dat voelde die klap in m’n hoofd en toen gelijk m’n ademhaling netalsof er iets is ontregeld neurotransmitters zou dat kunnen en als het toch troep was of dat ik een psychose kom zou ik dat dan nu nog na kunnen vertellen.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Helemaal eens met @Mindless

Acceptatie is de sleutel tot genezing, maar dat zal niet meteen van de ene op de andere dag gaan.
Klik om te vergroten...


Wat behoor je te accepteren en normaliter hoe lang ben je weer de oude want ik krijg de slaap ook niet te vatten na een benzo word ik er al na twee uurtjes wakker van.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is de situatie waar je nu in zit tezamen met de klachten die je nu ervaart, die moet je accepteren.
Dus gewoon berusten in het feit dat je dit nu hebt en het niet meteen opgelost kan worden zal je uiteindelijk helpen om er sneller van af te geraken. Ik weet het, is een beetje een paradox, maar het is wel de juiste weg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je accepteert dat waar je vanaf wilt komen.

Kijk, jij zit nu in de mindset van uitleven naar het moment dat alles weer oké is. En natuurlijk willen we dat in zo'n situatie... Maar acceptatie is het tegenovergestelde daarvan. Het is nu de situatie accepteren zoals deze is zonder uit te kijken naar het moment dat alles zo is als jij het wilt.

Echte acceptatie kan heel snel resultaten geven. Hoe snel? Dat kan niemand zeggen. Maar de vraag is: ben je echt aan het accepteren of wil je slechts van deze nare dingen af zijn?


Zoals acht.zes zegt, het is wat paradoxaal.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Je accepteert dat waar je vanaf wilt komen.

Kijk, jij zit nu in de mindset van uitleven naar het moment dat alles weer oké is. En natuurlijk willen we dat in zo'n situatie... Maar acceptatie is het tegenovergestelde daarvan. Het is nu de situatie accepteren zoals deze is zonder uit te kijken naar het moment dat alles zo is als jij het wilt.

Echte acceptatie kan heel snel resultaten geven. Hoe snel? Dat kan niemand zeggen. Maar de vraag is: ben je echt aan het accepteren of wil je slechts van deze nare dingen af zijn?


Zoals acht.zes zegt, het is wat paradoxaal.
Klik om te vergroten...



Eerlijk gezegd wil ik hier van af zijn en weer gaan en staan waar ik wil snap niet hoe ik dat kreeg in m’n hoofd netalsof het iets verbrak en daarna m’n ademhaling naar m’n keel bracht ik moest echt binnen blazen en opstaan en vol angst lopen. Daarom vindt ik alles vreemd ook omdat ik bij een benzo na 2 uurtjes wakker werd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Kijk,

Je hebt een onaangename ervaring gehad, die dus voor heel veel stress en paniek heeft gezorgd.

Die stress en paniek geven dus tal van klachten.

Je ervaart die klachten, en dan komt er nog meer angst en paniek. Angst dat je lichamelijk ziek bent, en ook angst dat het niet meteen over gaat.

Dus al die angst en paniek stapelt zich op elkaar tot een ongelooflijk hoog stressniveau, die er voor zorgt dat de klachten blijven aanhouden.

En dan zit je dus in een soort visueuse circkel, die enkel kan worden doorbroken door dat stressniveau te verminderen.

Misschien kan je iets met wat spirituele technieken uit mindfulness. Blijf in het nu, accepteer al je negatieve gevoelens en klachten zonder er over te oordelen, en zonder naar het verleden (waarom is mij dit overkomen bijvoorbeeld) of naar de toekomst (ik wil er zo snel mogelijk vanaf) te kijken.

Benzo's zijn geen oplossing. Ze zorgen er voor dat de klachten eventjes wat minder zijn maar pakken de oorzaak van de klachten niet aan.

Dat benzo's de klachten verminderen wijst duidelijk op de oorzaak: angst en paniek.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Sandra . Heb je de links al helemaal gelezen die acht.zes je gaf een paar reacties hierboven? Daar staan al je antwoorden.
Tintelen en zenuwtrekjes en hoog ademen zijn allemaal sypmtomen van hyperventilatie. Dat is psychisch idd. Daar zijn geen pilletjes voor. En hoe meer jij er aan denkt hoe erger het wordt. Lees alles even door voor je nog maals dezelfde vragen gaat stellen. Sterkte!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
En idd lijkt het wel schering en inslag met deze klachten de laatste tijd ja.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
En idd lijkt het wel schering en inslag met deze klachten de laatste tijd ja.
Klik om te vergroten...


Maar dat kan toch niet het bestaat gewoon niet ik bedoel als ik echt troep had dan hadden deze klachten ook moeten verdwijnen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sandra,

Goed dat je daar eerlijk in bent.

Uiteraard wilde ik dat ook op de momenten toen ik klachten had. Het heeft geen zin om daarover te liegen. Natuurlijk hebben we liever dat we ons weer goed voelen.

Maar door acceptatie kun je wanneer je het zwaar hebt tijdens dat moment zelf - wanneer de klachten er zijn - berusting vinden. En je geeft je lichaam en geest de mogelijkheid om te herstellen op hun eigen tempo. Heel veel klachten houden we ongemerkt in stand door mentale weerstand te bieden. Vooral iets als de ademhaling is zeer beïnvloedbaar door mentale weerstand. Door die "controle" los te laten, zal de ademhaling al heel snel weer natuurlijk kunnen worden. Maar behoed je ervoor om te accepteren slechts om van je kwaal af te komen, want dan is de "controle" er weer ingeslopen en dan is het makkelijk om weer een ontregelde ademhaling te krijgen omdat je dan in feite opereert vanuit weerstand.

Ik geloof nooit dat zoveel mensen allemaal troep binnen hebben gekregen en daardoor klachten ondervinden. Nee, wiet en hasj hebben net als psychedelica de potentie om stress naar de oppervlakte te brengen. Ook al is het jouw bedoeling geweest om juist een ontsnapping van die stress te ervaren. Veel mensen lopen rond met allerlei (bewuste of niet) mentale complexen. Hoe kan het ook anders in een stress maatschappij als deze? Maar op een dag komt dat er uit, vaak tijdens het gebruik van geestelijk stimulerende middelen. Ook al is het jaren goed gegaan, als jij niet vrij bent van zulke mentale complexen, dan is er dat risico.

Ik zou het niet alleen maar als negatief zien. Het gedwongen worden tot acceptatie van dingen is een manier voor de mens om spiritueel gezien te groeien. Natuurlijk, het zuigt hard op het moment dat zoiets je overkomt, maar het moedigt een verdieping van jezelf aan. Ga er juist mee om en zie hoe zoiets niet alleen maar een vloek hoeft te zijn maar ook een zegen. (ook al lijkt dat nu misschien helemaal niet zo...)
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Sandra,

Goed dat je daar eerlijk in bent.

Uiteraard wilde ik dat ook op de momenten toen ik klachten had. Het heeft geen zin om daarover te liegen. Natuurlijk hebben we liever dat we ons weer goed voelen.

Maar door acceptatie kun je wanneer je het zwaar hebt tijdens dat moment zelf - wanneer de klachten er zijn - berusting vinden. En je geeft je lichaam en geest de mogelijkheid om te herstellen op hun eigen tempo. Heel veel klachten houden we ongemerkt in stand door mentale weerstand te bieden. Vooral iets als de ademhaling is zeer beïnvloedbaar door mentale weerstand. Door die "controle" los te laten, zal de ademhaling al heel snel weer natuurlijk kunnen worden. Maar behoed je ervoor om te accepteren slechts om van je kwaal af te komen, want dan is de "controle" er weer ingeslopen en dan is het makkelijk om weer een ontregelde ademhaling te krijgen omdat je dan in feite opereert vanuit weerstand.
Klik om te vergroten...


Maar waarom lukt het me niet om naar buiten te gaan terwijl dat heel simpel is maar alles wordt tegengehouden lijkt het wel, ik kan niet meer een vliegtuig instappen helemaal niks. Ook een hartspanning rondom de borst
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sandra zei:
Maar waarom lukt het me niet om naar buiten te gaan terwijl dat heel simpel is maar alles wordt tegengehouden lijkt het wel, ik kan niet meer een vliegtuig instappen helemaal niks. Ook een hartspanning rondom de borst
Klik om te vergroten...
Heb je alles wel echt begrijpend gelezen wat iedereen hierboven heeft gezegd? De links allemaal al gelezen? Doe maar even. Maak jezelf nou niet zo druk er over. Dan vererger je je klachten. Lees, wordt rustig en accepteer.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#20
goedemorgen leden;



Heb een hele vervelende nare ervaring meegemaakt. Namelijk het volgende ik zat even te blowen en inhaleerde diep in en blies rustig uit. Na verloop van tijd voelde ik iets in m’n hoofd knakken iets verbreken als het ware en m’n ademhaling ging gelijk naar m’n keel en ik moest recht opstaan vol angst en gelijk lopen ik zag wazig en ik kon nergens rust vinden. Ik was continu aan het dwalen door de straten heen ik heb ook niet kunnen slapen helemaal niks was het echt helemaal kwijt. Sindsdien moet ik hoog ademen om te kunnen doorzuchten en krijg ik tintelingen met zenuwtrekkingen. M’n slaap wil niet lukken, zelfs fobieën heb ik nu gekregen terwijl ik daar nooit last van had weet iemand waar dit aan ligt misschien dat ik niet gegeten had of iets anders ? Heb een ct scan gehad niks op te zien en allerlei andere onderzoeken gehad was er ook niks. Heb huilbuien en nergens zin meer in het lijkt netalsof er iets is ontregeld

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."