Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer wiet kopen?

Eerste keer wiet kopen?

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
I
InderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow dat was snel. Bedankt voor jullie tips. Ik zal kijken wat ik ermee doe. Ik wil t sos niet op een constante basis doen. Miss eens met mijn neven in februari (wanneer ik ze weer zie)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anunnaki zei:
Vind het maar een beetje overdreven, helemaal wanneer je nagaat dat 9/10 hier onder invloed zijn wanneer ze antwoord geven op dit soort vragen.. daar kan wel een BEETJE rekening mee gehouden worden ongeacht of dit nou het geval was of niet :tonguewink:

Reactie verwijderen en een waarschuwing was ook voldoende geweest imo, maar ik ben geen moderator :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Het ging niet zozeer alleen om deze reactie van Amfetamientje Power maar om een opstapeling van inhoudsloze en provocerende posts van haar kant de laatste tijd. Tuurlijk houden we er rekening mee dat mensen niet altijd nuchter reageren, dat hoort erbij, maar waarschuwingen zijn er genoeg gegeven in dit geval. ‘t Is ook maar een kleine ban hè, ze is al bijna terug denk ik. :wink:
I
InderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey.
Ik ben dus de laatstelijk heel erg na aan het denken om wiet te kopen en roken. Ik heb nog nooit iets gerookt, dus ik ben heel nieuw. Ik weet niet hoe ik aan wieri of assi moet komen, omdat ik pas bijna 16 ben :coldsweat:. Ik heb net een redelijke depressie achter de rug, maar ik wil gewoon eens even proberen om te chillen. Ik heb niet echt iemand om mee te roken (behalve mijn neven, die bij de tijd dat ik 16 word al beide over de 18 zijn). Ik ben ook een beetje "socially awkward", en weet dus niet waar ik een dealer kan vinden en ben bang dat ik uit een coffeeshop wordt geflikkerd. Ik ben 1.95 en redelijk slank, dus weet niet of ik daar iemand mee voor de gek kan houden.
Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb wel wat tips, hoewel ik bang ben dat je er niet naar zult luisteren...

1) De leeftijdslimiet is er niet voor niets. Hoe vroeger je begint met druggebruik, hoe meer kans op blijvende klachten en verslaving. Gun je hersenen eerst een kans om zich te ontwikkelen.
2) (De gevolgen van) depressie verdringen door middelengebruik is recept voor meer depressie in de nabije toekomst, alsook afhankelijkheid. Probeer je shit door te werken, en niet te verdoven.
3) Als je volwassenen vraagt om drugs of alcohol voor je te kopen vraag je ze om een strafbaar feit te begaan. Niet cool.

Daarnaast is het vragen naar of geven over info over drugshandel niet toegestaan. Ook niet als het over een gedoogde drug gaat.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zou je sws niet aanraden om iemand voor de deur bij een shop te gaan vragen om iets voor je te kopen, hier in 050 lopen we dan gewoon bij de achterdeur eruit met je geld :tearsofjoy:
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sociallly awkward, depressietje achter de rug, nog geen 18. Misschien nog maar niet gaan blowen.

Drugs is heel slecht als je nog geen 18 bent.

Als je eenmaal 18 bent kan je natuurlijk compleet zwaar aan de drugs gaan want dan zijn je hersens er helemaal rijp voor.
I
InderLid
01-01-2024, 00:00
#7
En nee ik ga natuurlijk geen ID vervalsen. Ik ben geen slecht iemand. Juist een goed iemand die soms even iets wilt uitproberen
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anunnaki zei:
Zou je sws niet aanraden om iemand voor de deur bij een shop te gaan vragen om iets voor je te kopen, hier in 050 lopen we dan gewoon bij de achterdeur eruit met je geld :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Boef! Echt Groningers.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amfitamientje Power zei:
Boef! Echt Groningers.
Klik om te vergroten...
Ben maar een klein boefje hoor :(
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat je de meeste kans maakt om aan wiet te komen door een id kaart te vervalsen die je dan toont aan de coffeeshopverkoper.

Zo een onbekend straatdealertje vind ik altijd een beetje een vage onderneming. Voelt niet goed en zo.

Als je neven eenmaal 18 zijn en als het echte rauwdouwers zijn dan nodigen ze je vast wel uit om mee te doen met blowen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Daarnaast is het vragen naar of geven over info over drugshandel niet toegestaan. Ook niet als het over een gedoogde drug gaat.
Klik om te vergroten...
Amfitamientje Power zei:
Ik denk dat je de meeste kans maakt om aan wiet te komen door een id kaart te vervalsen die je dan toont aan de coffeeshopverkoper.

Zo een onbekend straatdealertje vind ik altijd een beetje een vage onderneming. Voelt niet goed en zo.

Als je neven eenmaal 18 zijn en als het echte rauwdouwers zijn dan nodigen ze je vast wel uit om mee te doen met blowen.
Klik om te vergroten...
Serieus, AP? Ik zeg net dat info hierover niet toegestaan is, en dat 18-plussers strafbaar zijn en dan kom je hiermee aan + je begint over identiteitsvervalsing, nog een strafbaar feit.

Ik ga even overleggen met de andere mods over een gepaste sanctie maar van mij mag je wel een paar dagen op vakantie als dit het niveau moet zijn.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen probleem fenrir. Ik had er even niet over nagedacht. Was niet slim. Zal voortaan beter nadenken.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee ga maar geen id vervalsen. Dat is een heel slecht idee van me. Blowen mag gewoon niet als je nog geen 18 bent.

Mag niet. Dus niet doen.
I
InderLid
01-01-2024, 00:00
#14
ok is jod. Toch bedankt voor al jullie advies
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zeg nu wel dat je het niet moet doen omdat het niet mag. Maar iedereen die hier drugs gebruikt mag dat officieel niet. Is allemaal gewoon strafbaar.

Toch zijn we allemaal geen slechte mensen (ga ik maar van uit).

Toch zal ik geen aanstootgevende dingen die misschien tegen de forumregels in gaan meer posten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amfitamientje Power zei:
Maar iedereen die hier drugs gebruikt mag dat officieel niet. Is allemaal gewoon strafbaar.
Klik om te vergroten...
Drugsgebruik boven de 18 is niet strafbaar in NL. Wel kopen, handel en bezit.
I
InderLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja. Ik zie wel waar het leven allemaal heen gaat en mij meesleept. T zal toch allemaal wel goedkomen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inder zei:
T zal toch allemaal wel goedkomen
Klik om te vergroten...
Dat heb je grotendeels zelf in de hand.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog ff wachten zou ik zeggen
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tijden zijn veranderd, en eigenlijk is dat maar goed ook.

Zelf kwam ik al op mijn 14de in de shop, en op mijn 15de/16de woonde ik zowat in de coffeeshop, ik zat daar meer als thuis en op school. Niemand die ook maar een beetje moeilijk deed, van de zotte als ik daar nu zo aan denk.

Begin jaren 90 kwam de eerste halfslachtige maatregel, coffeeshops mochten niet meer dicht bij een school staan, maar het duurde tot mij 26ste of27ste(!) aleer er voor het eerst naar mijn leeftijd gevraagd werd bij het betreden van de shop, wat ik toen ongelofelijk hilarisch vond.

Maar goed, eind jaren 90 heb ik dus wel een vervelend jaar (met nog een langere nawerking) gehad met psychische klachten die duidelijk door drugsgebruik kwamen. Niet alleen door blowen maar ook door andere drugs, maar dat heel vroeg gaan blowen is natuurlijk wel het begin geweest van de problemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."