Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgehoorshallucinaties

gehoorshallucinaties

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychojankie zei:
Kan het zijn dat het lijkt alsof je gesprekken hoort maar dat ze er eigenlijk niet zijn. Kan dit door wiet? Als ik er niet veel van doe komt dit al voor. Maar heb nog nooit veel gedaan, kan het zijn dat ik dan wel visuele trips zou kunnen krijgen als ik meer doe?
Klik om te vergroten...
Heb je het echt over duidelijke gesprekken die je kan verstaan ?
Of meer een gemompel dat je niet begrijpt , of ver weg lijkt ?

Als ik edibles eet , krijg ik van die laatste ook soms last ( en kan dan ook niet inslapen tot het uitgewerkt is.)
Maar gewoon van blowen krijg ik het niet..
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychojankie zei:
Ik doe het zelf niet vaak, en ben hoogsensitief. Maar ik weet niet dat als je hypersensitief of hoogsensitief bent dat ook drugs intenser maakt.
Klik om te vergroten...

Hmm dat weet ik niet. Ik ben zelf ook wel iemand die snel geprikkeld is door bijvoorbeeld smaak of geluid. Met drugs verschilt het wel een beetje.
Zelf heb een tijd dagelijks wiet gerookt en toen was het vooral een ontspannend middel. Dan ging ik lekker youtube kijken of iets lekkers eten en daar van genieten.

Nu rook ik een paar keer per maand en mediteer ik er bij en dan is wiet wel echt intens. Maar ik heb geen zintuigen die gaan hallucineren na mijn idee. Het zit vooral tussen mijn oren in mijn gedachtes. Ik raak zo overtuigd van allemaal gedachte spinsels dat ik op dat moment denk dat het echt is.
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Heb je het echt over duidelijke gesprekken die je kan verstaan ?
Of meer een gemompel dat je niet begrijpt , of ver weg lijkt ?

Als ik edibles eet , krijg ik van die laatste ook soms last ( en kan dan ook niet inslapen tot het uitgewerkt is.)
Maar gewoon van blowen krijg ik het niet..
Klik om te vergroten...

Ja echte gesprekken, in mijn gedachten. En ik kijk dan altijd naar mijn vrienden hun mond of ze wel aan het praten zijn of niet hahaha
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychojankie zei:
Ja echte gesprekken, in mijn gedachten. En ik kijk dan altijd naar mijn vrienden hun mond of ze wel aan het praten zijn of niet hahaha
Klik om te vergroten...
Ooooo in je hoofd.
Dan kan ik je niet helpen , ik hoor namelijk constant gesprekken in men hoofd als ik nuchter ben... ik neem drugs om ze te doen stoppen.. :sweatsmile: 😂
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb wel eens in bed gelegen en in m'n hoofd gehoord dat iemand m'n naam fluisterde. Freaky!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Ik heb wel eens in bed gelegen en in m'n hoofd gehoord dat iemand m'n naam fluisterde. Freaky!
Klik om te vergroten...
Ik snap dat eigenlijk niet goed..
Je hoort toch constant je gedachten of gespreken in je hoofd ?
Als ik bvb denk aan iemand hoor ik ook echt zijn/haar stem in men hoofd de zin uitspreken ipv dat ik mijn stem de zin hoor zeggen.
Zo lig ik bvb in bed en hoor ik bvb men vrouw haar stem dingen herhalen die ze tijdens de dag gezegt heeft.
Jullie niet ?
V
VeenlijkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik heel stoned ben hoor ik soms ook geluiden die er niet zijn, maar nooit gesprekken.
Ik hoor dan muziek terwijl ik in een stille omgeving zit met maar hele lichte achtergrondgeluiden.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik praat altijd tegen mezelf. Je innerlijke stem noemen ze dat. Regelmatig is dat negatief. Maar daar probeer ik niet naar te luisteren.

Ik heb het wel es gehad na een drugsweekend, dat ik probeer in slaap te vallen en m'n naam hoorde fluisteren. Dat vond ik wel spooky.
V
VeenlijkLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Ik snap dat eigenlijk niet goed..
Je hoort toch constant je gedachten of gespreken in je hoofd ?
Als ik bvb denk aan iemand hoor ik ook echt zijn/haar stem in men hoofd de zin uitspreken ipv dat ik mijn stem de zin hoor zeggen.
Zo lig ik bvb in bed en hoor ik bvb men vrouw haar stem dingen herhalen die ze tijdens de dag gezegt heeft.
Jullie niet ?
Klik om te vergroten...

Ja dat heb ik ook. Ik kan als het waren gesprekken voeren met mensen in mijn hoofd.
Schijnt een naam te hebben, is net zoiets als dat sommige mensen beelddenkers zijn en anderen niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."