Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het beste om voor de eerste keer een edible te doen?

Wat is het beste om voor de eerste keer een edible te doen?

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Limbo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi iedereen,

vanavond ben ik alleen thuis en dacht ik bij mezelf "waarom neem ik niet de kans om een keer een edible te proberen?".
Nu is het zo dat ik al een tijdje regelmatig doe blowen en er eigenlijk nog weinig van voel als ik er 1 of 2 rook. Ik wou daarom dus een keer een edible proberen.
Ik zat te denken aan hasj (choco)melk of aan spacecake.
Nu is het zo dat ik 20 jaar ben en rond de 93kg weeg. Ik wil dus wel lekker stoned worden maar niet echt heftige visuals krijgen zoals bij LSD of zo.

Mijn vragen in het kort zijn dus;

- wat is beter voor de eerste keer hasj (choco)melk of spacecake?
- Heeft iemand een goed recept?
- Wat kan ik qua heftigheid verwachten en wat is een goede dosering?
- Moet er iemand bij zijn of kan het ook alleen?

Thanks alvast!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Limbo2000 zei:
- wat is beter voor de eerste keer hasj (choco)melk of spacecake?
Klik om te vergroten...
Maakt niet heel veel uit naar mijn ervaring.
Limbo2000 zei:
- Heeft iemand een goed recept?
Klik om te vergroten...
www.zamnesia.nl

Alles Wat Je Zou Moeten Weten Over Cannabis-Edibles

Ontdek hier alles wat je moet weten over cannabis edibles: het gebruik, het maken en genieten ervan.
www.zamnesia.nl www.zamnesia.nl
.
Limbo2000 zei:
Wat kan ik qua heftigheid verwachten en wat is een goede dosering?
Klik om te vergroten...
Het is een ander effect dan wanneer je het rookt. Intenser, meer bodyload en meer trippy vind ik.
Limbo2000 zei:
Moet er iemand bij zijn of kan het ook alleen?
Klik om te vergroten...
Als je al wat ervaring hebt met blowen kan het opzich wel alleen. Zorg er wel voor dat je niet te veel neemt. Het kan soms best lang duren voordat dat het werkt. Dus rustig aan beginnen!
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben een behoorlijk ervaren wietroker maar als ik hasj chocomelk maak met 350mg goede hasj ben ik echt wel 5 a 6 uur flink aan het spacen, en het is ook wel een stuk intenser dan een dikke joint roken. Overschat je tolerantie dus niet en begin gewoon rustig aan.
Verder ben ik niet zo goed in cakejes bakken enzo dus maak ik meestal melk, gewoon melk in een pannetje met een klont boter erbij voor wat extra vet, gekruimelde hasj erin en ongeveer 20 minuten op laag vuur door blijven roeren (zorg dat de melk wel dampt en misschien licht bubbelt maar niet gaat koken). Loop er niet te lang bij weg want dan kan de hasj op de bodem van de pan gaan liggen en te heet worden, maar na een tijdje goed roeren lost het wel aardig op en blijft het meer als een bruin wolkje door de melk drijven.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je een goede spacecake wil maken, ben je niet vanavond al klaar. Je moet wietboter maken, wiet in een pan een paar uur zachtjes koken met een pak boter erbij. Dan zeef je de wiet eruit, die kan je nu weggooien. Alle THC zit in de boter. Die boter moet dan echter nog stollen, zodat je hem van het water af kan scheppen. Ik laat het meestal een nachtje staan. Dan gebruik je die boter om op reguliere wijze een cake te bakken, of koekjes, of wat dan ook.

Je zou in principe de wiet gewoon door de cake heen kunnen flikkeren, maar ik zou het niet doen want dan is het echt niet te vreten.

Als het voor vanavond is dus beter hasjmelk!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Als je een goede spacecake wil maken, ben je niet vanavond al klaar. Je moet wietboter maken, wiet in een pan een paar uur zachtjes koken met een pak boter erbij. Dan zeef je de wiet eruit, die kan je nu weggooien. Alle THC zit in de boter. Die boter moet dan echter nog stollen, zodat je hem van het water af kan scheppen. Ik laat het meestal een nachtje staan. Dan gebruik je die boter om op reguliere wijze een cake te bakken, of koekjes, of wat dan ook.

Je zou in principe de wiet gewoon door de cake heen kunnen flikkeren, maar ik zou het niet doen want dan is het echt niet te vreten.

Als het voor vanavond is dus beter hasjmelk!
Klik om te vergroten...
What he said.

Wat ik soms ook doe als men ginder te vol hangt met thc resten is , hem uitkoken in water met een klontje echte roomboter bij.

Klein klontje in de vriezer na een uurtje of 2 pruttelen en dan door een mug-cake (muffinbeslag om ik een tas in de microgolfoven op 2 muniten klaar te zijn) heen als het gestold is.
Dosering is altijd gokken met edibles.

Kwestie van het gevoel te leren kennen en appreciëren.
Als je een pure joint niet leuk vind , ga je 9 van de 10 edibles ook iet leuk vinden.

En als je "te hard" gaat , is het zoals bij elke andere drug.
Proberen beseffen dat je iets op hebt , gewoon los laten en je laten gaan.

Maar eigenlijk raad ik je wel af om met deze hitte voor de eerste keer dit te doen.
Je gaat dikke kloppen krijgen...

Ik deed daarnet een hijsje of 5 van een stukje van gisteren, was zo stoned als een garnaal.
L
Limbo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks voor de reacties! Had gisteren toch maar een maat uitgenodigd om het samen te proberen. Was een succes! De volgende keer gaan we idd eens de mug-cake proberen aangezien het zo snel is om te maken. Ik had wel de melk te sterk gemaakt want we hadden allebei een glas om te proberen of de hoeveelheid genoeg was en we hebben daarna 50 minuten ongeveer gewacht tot hij inwerkte. Denk dat we de volgende keer wat minder erin moeten doen als we de cake gaan maken want de melk was wel lekker sterk haha.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Space cake any day 😍
1 keer chocomelk met een flinke brok hasj erin, smaak is niet mijn meug, en effect k,am bijlange nie in de buurt van de cake.
Al zat er de laatste maal 12g weed in de cake, hadden geen knipresten meer 😂..
Dure cake, maar oohhh god 🤤🤤
J
JaïrLid
01-01-2024, 00:00
#8
Enige edible die ik ooit heb gemaakt was een mug-cake, een cakeje dat je maakt in een mok in een magnetron. Mix kun je voor 88 cent bij de jumbo halen :grin:

Gewoon het recept volgen en er een beetje hasj bij gooien, in heel kleine kruimeltjes.
Edit: hasj erbij gooien vóór je het in de magnetron doet natuurlijk :grin:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."