#1
In de stad waar ik woon kan je met hun website letterlijk zien welke mensen in de coffeeshop zitten. Ze roken en kopen. Je moet eerst 10 vingerafdrukken geven voor je marihuana mag kopen. Ze zeggen dat dit is vanwege mogelijke misdaad. Ik vind het een schande. Er hangen wel netjes bordjes dat er 24 camera's hangen, maar dit is gewoon niet normaal. Zonder vingerafdrukken geven mag je niets kopen. Had het eigenlijk willen proberen of marihuana minder erg is dan alcohol, tenslotte hangen in de winkel ook tientallen camera's. Maar je wordt meteen behandeld als een crimineel. En wat helemaal eigenaardig is, het is de politie die wil dat mensen 10 vingerafdrukken geven voor je wat mag kopen in deze stad hier. Is dit in andere steden ook al zo erg? Op hun website zie ik mensen die wel hun vingerafdrukken hebben gegeven het gezellig hebben. Nou moet je eens voorstellen als dit gebeurt als je bier wil kopen in de winkel. Dit is toch bizar? Dan zeg je ga maar naar de dichtstbijzijnde stad, helaas ook daar eerst 10 vingerafdrukken geven, dan pas mag je kopen. Het voelt zwaar aan alsof je een zware crimineel bent. Toch zijn er veel mensen die gewoon zonder probleem hun 10 vingerafdrukken geven. Dit gebeurt met een computer registratie systeem van de politie. Eerst alle vingerafdrukken laten scannen, vanaf dat moment mag je kopen. Maar ik ga dit niet doen. Erg jammer, want alcohol zoals bier is helaas wel slechter voor het lichaam. Soms als je op hun website kijkt, herken je gewoon mensen op de livestream ook dit vind ik een schande. Ze zeggen dat dit is tegen criminaliteit, maar in Nederland is het sowieso verboden om marihuana aan te leveren aan deze shop, je weet wel de achterdeur politiek. Vroeger werkte er een hier in de stad bekende politicus, je ziet dus zelfs soms politici hier in deze webshop hun website zitten roken, en als je op hun website gewoon livestreams meekan kijken, waarom zouden kwaadwillenden dit dan niet ook doen? Nederland loopt ver achter met het legaal maken van marihuana. Bovendien kom je direct in het politie systeem met je vingerafdrukken en je pasfoto. Dat was ik nog vergeten, je moet ook eerst een pasfoto inleveren naast je 10 vingerafdrukken. Ze maken wel uitzonderingen voor mensen die minder dan 10 vingers hebben, dat wel. Vind het ziekelijk hoe de politie hier zowel de voordeur als achterdeur politiek uitvoert. Er zijn geen legale methoden anders dan hier omschreven om marihuana te krijgen, dus zit ik maar weer bij de gewone winkel daar hoef ik bij bier kopen tenminste niet alle vingerafdrukken te laten scannen en pasfoto te laten scannen.