Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerplicht vingerafdrukken te geven bij aankoop Marihuana

Verplicht vingerafdrukken te geven bij aankoop Marihuana

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#1
In de stad waar ik woon kan je met hun website letterlijk zien welke mensen in de coffeeshop zitten. Ze roken en kopen. Je moet eerst 10 vingerafdrukken geven voor je marihuana mag kopen. Ze zeggen dat dit is vanwege mogelijke misdaad. Ik vind het een schande. Er hangen wel netjes bordjes dat er 24 camera's hangen, maar dit is gewoon niet normaal. Zonder vingerafdrukken geven mag je niets kopen. Had het eigenlijk willen proberen of marihuana minder erg is dan alcohol, tenslotte hangen in de winkel ook tientallen camera's. Maar je wordt meteen behandeld als een crimineel. En wat helemaal eigenaardig is, het is de politie die wil dat mensen 10 vingerafdrukken geven voor je wat mag kopen in deze stad hier. Is dit in andere steden ook al zo erg? Op hun website zie ik mensen die wel hun vingerafdrukken hebben gegeven het gezellig hebben. Nou moet je eens voorstellen als dit gebeurt als je bier wil kopen in de winkel. Dit is toch bizar? Dan zeg je ga maar naar de dichtstbijzijnde stad, helaas ook daar eerst 10 vingerafdrukken geven, dan pas mag je kopen. Het voelt zwaar aan alsof je een zware crimineel bent. Toch zijn er veel mensen die gewoon zonder probleem hun 10 vingerafdrukken geven. Dit gebeurt met een computer registratie systeem van de politie. Eerst alle vingerafdrukken laten scannen, vanaf dat moment mag je kopen. Maar ik ga dit niet doen. Erg jammer, want alcohol zoals bier is helaas wel slechter voor het lichaam. Soms als je op hun website kijkt, herken je gewoon mensen op de livestream ook dit vind ik een schande. Ze zeggen dat dit is tegen criminaliteit, maar in Nederland is het sowieso verboden om marihuana aan te leveren aan deze shop, je weet wel de achterdeur politiek. Vroeger werkte er een hier in de stad bekende politicus, je ziet dus zelfs soms politici hier in deze webshop hun website zitten roken, en als je op hun website gewoon livestreams meekan kijken, waarom zouden kwaadwillenden dit dan niet ook doen? Nederland loopt ver achter met het legaal maken van marihuana. Bovendien kom je direct in het politie systeem met je vingerafdrukken en je pasfoto. Dat was ik nog vergeten, je moet ook eerst een pasfoto inleveren naast je 10 vingerafdrukken. Ze maken wel uitzonderingen voor mensen die minder dan 10 vingers hebben, dat wel. Vind het ziekelijk hoe de politie hier zowel de voordeur als achterdeur politiek uitvoert. Er zijn geen legale methoden anders dan hier omschreven om marihuana te krijgen, dus zit ik maar weer bij de gewone winkel daar hoef ik bij bier kopen tenminste niet alle vingerafdrukken te laten scannen en pasfoto te laten scannen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekker naar een andere stad gaan om te blowen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Farmaceutical Inc zei:
Ze maken wel uitzonderingen voor mensen die minder dan 10 vingers hebben, dat wel.
Klik om te vergroten...
Dat is heel schappelijk van ze. Ik had mensen met minder dan 10 vingers bij voorbaat al geweigerd...


Nee serieus, dit is gewoon eng... Ik vind het ook erg jammer dat er mensen zijn die akkoord gaan met dit soort absurde privacy schendingen, want doen genoeg dat, dan worden dit soort dingen meer en meer ingevoerd. Willen we nou echt serieus díe kant op? Dat we overal in de gaten worden gehouden?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het een vreemd verhaal.
10!? Vingerafdrukken.. nog nooit van gehoord, als je al vingerafdruk moet geven, volstaat 1

En een pasfoto inleveren? Ipv ID tonen...
Uitzondering voor mensen met minder vingers?
Nee sorry, ik geloof het niet.

Beetje internetten en kom alleen coffeeshops tegen die laten zien van ID en soms gecombineerd met een vingerafdruk vragen.
m.nieuwsblad.be

Café neemt vingerafdruk van bezoekers

Cafe 'De Oriënt Express' in het Nederlandse Valkenswaard scant zijn bezoekers door middel van hun vingerafdrukken. Te jonge bezoekers moeten zo geweerd worden.
m.nieuwsblad.be m.nieuwsblad.be
Wat moet iemand met 10? 1 vingerafdruk is al uniek.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waar is dit dan?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou shops die vingerafdrukken vragen als de pest vermijden. Wat met je persoonlijke privacy? ID tonen is toch meer dan genoeg.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#7
🐺PsyTekz zei:
Lekker naar een andere stad gaan om te blowen.
Klik om te vergroten...
rt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vind het toch wel een heel raar verhaal...

En zelfs al zou je 10 (why!?) vingerafdrukken moeten geven, wie doet dat nou, als je naar de volgende stad kunt gaan met een andere shop waar ze niet zulke belachelijke dingen vragen.

Als je dit als klant allemaal zo makkelijk even laat doen dan spoor je zelf toch ook niet.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet wel dat coffeeshops in maastricht, terneuzen en vrijwel alle grensgebieden waar coffeeshops zich bevinden al jaren in hun maag zitten met drugstoerisme.

De maximaal 500gr per shop regel is natuurlijk nooit te handhaven en het is echt wel een probleem want shop eigenaren worden hier voor gedagvaard. Veelal worden deze eigenaren schuldig bevonden maar is er geen vervolging. Het doet mij wel vermoeden dat er akkoordjes onder coffeeshop eigenaren en het openbaar ministerie worden gemaakt i.v.m. de grote drugscriminaliteit die deze toeristen aantrekken.

Het is echt hopeloos daar in het zuiden van het land en ik kan wel begrijpen dat er rare sprongen worden gemaakt, je zaak zal maar aan banden worden gelegd door de toenemende stroom van criminelen in en rondom de coffeeshops!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eeeh 4 april!!!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eve's drop zei:
Ik weet wel dat coffeeshops in maastricht, terneuzen en vrijwel alle grensgebieden waar coffeeshops zich bevinden al jaren in hun maag zitten met drugstoerisme.
Klik om te vergroten...

In het grensgebied komt meestal een ander soort volk. Noord fransen, die maken amok, stoer crimineel gedrag. 1 van de hoofdredenen als ik naar de shop ging vanuit Belgie dat ik meer naar het midden of noorden ga.
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is hier inderdaad aan de grens, en ik merk dat mensen hier het niet kunnen geloven, wat ik zelf eerst ook niet kon. Maar dan sta je daar dan, eerst je ID laten zien, dan nog even vingerafdrukken afnemen, ( 10 stuks omdat ik 10 vingers heb ), dan mag je wat kopen als je een willekeurige door hen aangewezen vinger laat scannen. Wat ik niet begrijp is dat je gewoon via internet Live kan zien in de coffeeshop en zo. Wel moet ik zeggen, dat een tijdje terug iemand in de Coffeehop een oog heeft uitgestoken met een vork van een andere klant, en dat soort dingen gebeuren hier vaker. Dan zou ik inderdaad zeggen, dan maar vingerafdrukken? Er komen hier veel Duitsers maar die gaan na hun zelfde conclusie ergens anders naar toe. Dus het werkt heel goed tegen Duitsers die de grens overgaan hier. Ik woon in deze stedendriehoek, en de ChristenUnie is voor een totaal verbod op alles wat cannabis achtig is. Ik stem zelf niet, maar het trieste is dat deze shops vroeger eigendom waren van een andere politieke partij. Het is geen 1 april grap, nee, nee, nee.

Wat ik eigenlijk wilde was dagenlang geen alcohol en dan een zeer klein beetje marihuana mengen met een beetje boter, omdat marihuana THC olie nodig heeft om opgelost te worden en dat dan onder de tong te doen.

En hier is nog de ironie, er zijn wel smartshops waar je weer gewoon badzout kan krijgen no questions asked.

Het probleem vind ik dat mensen meteen in een door de politie beheerde database komt, dat eerst eigendom was van een politieke partij die PRO Marihuana was, en nu heeft de ChristenUnie het plan alles wat marihuana in zich heeft weg uit de samenleving te halen.

En hier is nog meer ironie, ik geloof dus wel dat Jezus heeft bestaan, en ben het eens met veel standpunten van ze, maar ze dwingen eigenlijk mensen om dan maar alcohol te kopen, omdat Jezus volgens het geloof water in wijn veranderde onder andere.

In Amsterdam zou dit ongelooflijk zijn, maar hier aan de grens, ik wil niet in een database met andere criminelen, maar zoals aangegeven, dat iemand in de coffeshop een oog werd uitgestoken is maar 1 van de dingen die hier gebeuren.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Farmaceutical Inc zei:
Het is hier inderdaad aan de grens, en ik merk dat mensen hier het niet kunnen geloven, wat ik zelf eerst ook niet kon. Maar dan sta je daar dan, eerst je ID laten zien, dan nog even vingerafdrukken afnemen, ( 10 stuks omdat ik 10 vingers heb ), dan mag je wat kopen als je een willekeurige door hen aangewezen vinger laat scannen. Wat ik niet begrijp is dat je gewoon via internet Live kan zien in de coffeeshop en zo. Wel moet ik zeggen, dat een tijdje terug iemand in de Coffeehop een oog heeft uitgestoken met een vork van een andere klant, en dat soort dingen gebeuren hier vaker. Dan zou ik inderdaad zeggen, dan maar vingerafdrukken? Er komen hier veel Duitsers maar die gaan na hun zelfde conclusie ergens anders naar toe. Dus het werkt heel goed tegen Duitsers die de grens overgaan hier. Ik woon in deze stedendriehoek, en de ChristenUnie is voor een totaal verbod op alles wat cannabis achtig is. Ik stem zelf niet, maar het trieste is dat deze shops vroeger eigendom waren van een andere politieke partij. Het is geen 1 april grap, nee, nee, nee.

Wat ik eigenlijk wilde was dagenlang geen alcohol en dan een zeer klein beetje marihuana mengen met een beetje boter, omdat marihuana THC olie nodig heeft om opgelost te worden en dat dan onder de tong te doen.

En hier is nog de ironie, er zijn wel smartshops waar je weer gewoon badzout kan krijgen no questions asked.

Het probleem vind ik dat mensen meteen in een door de politie beheerde database komt, dat eerst eigendom was van een politieke partij die PRO Marihuana was, en nu heeft de ChristenUnie het plan alles wat marihuana in zich heeft weg uit de samenleving te halen.

En hier is nog meer ironie, ik geloof dus wel dat Jezus heeft bestaan, en ben het eens met veel standpunten van ze, maar ze dwingen eigenlijk mensen om dan maar alcohol te kopen, omdat Jezus volgens het geloof water in wijn veranderde onder andere.

In Amsterdam zou dit ongelooflijk zijn, maar hier aan de grens, ik wil niet in een database met andere criminelen, maar zoals aangegeven, dat iemand in de coffeshop een oog werd uitgestoken is maar 1 van de dingen die hier gebeuren.
Klik om te vergroten...
Waar is het nou? Welke shop?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
KlaasVaak zei:
Waar is het nou? Welke shop?
Klik om te vergroten...

Namen van bestaande shops vermelden is niet toegestaan op DrugsForum.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Met alle privacywetgeving geloof ik ook niet dat betreffende coffeeshop zijn eigen klantendatabase met 10 vingerafdrukken en pasfoto in bezit mag hebben.

Dat gaat wel wat verder dan enkel identiteit tonen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."