Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRijbewijs keuring CBR na 4jaar

Rijbewijs keuring CBR na 4jaar

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#1
CaptainF zei:
Zal ik doen!

Ik zit met nog een probleem, ik weet nu niet of ze ook bloed gaan testen op alcohol, rijbewijs is ingenomen door thc. Maar sinds ik gestopt ben drink ik elke dag paar biertjes. Weet iemand of je dan alleen urine controle krijgt?
Klik om te vergroten...
Ik zou het even vragen aan een advocaat tijdens gratis advies gedprek, Maar ik denk bij thc alleen urine test
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

ik heb mezelf getest en ik scoorde 25ng/ml. Zou ik negatief scoren bij een drugstest?
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#3
CaptainF zei:
Beste mensen,

ik heb mezelf getest en ik scoorde 25ng/ml. Zou ik negatief scoren bij een drugstest?
Klik om te vergroten...
Ligt er aan wanneer je die test hebt
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#4
Youknow20 zei:
Ligt er aan wanneer je die test hebt
Klik om te vergroten...
Stel over 2 weken?
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#5
Up
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is echt moeilijk te zeggen, niemand weet hoe lang dit precies gaat duren.

Dit zou zo nog maar eens enkele weken kunnen duren. Ik denk dat je jezelf moet blijven testen totdat je negatief bent, dan zou ik wellicht een afspraak gaan inplannen. Zou mega zonde zijn als je te vroeg gaat en nog positief test.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#7
CaptainF zei:
Beste mensen,

ik heb mezelf getest en ik scoorde 25ng/ml. Zou ik negatief scoren bij een drugstest?
Klik om te vergroten...
Dat durf ik niet te zeggen dat verschilt echt per mens, maar als ik zo zou rekenen dat je in week 9. 110ng/ml scoorde en in week 16 jij 25ng/Ml scoorde = 110(ng/ml) : 7(weken)= 15.71ng/ml wat je per week afbreekt zou je denken....
Maar ik weet niet of het ongv elkeweek de zelfde waardes afbreekt of dat het na een tijd slomer of juist sneller afbreekt, als je 10-02-21 bent gestopt en over 2 weken de test heb vinden ze zeker niks
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dit komt mede omdat thc in je lichaamsvetten gaat zitten en dat verdwijnt erg erg langzaam.
Klik om te vergroten...
Dit weet ik al heel lang en klopt ook. Nou vraag ik mij af he en ik tagg onze (bijna) alles-weter @Neo-Shulginist ook even, of het uitmaakt hoeveel lichaamsvet je hebt?

Dus stel de ene persoon is te zwaar vergeleken gemiddeld, te dik dus en best wat lichaamsvet. Persoon 2 is slank met zelfs ondergewicht en dus weinig lichaamsvet. Zij blowen bv evenveel en even vaak. Is dan bij diegene die dun is met weinig lichaamsvet de thc sneller niet meer traceerbaar?
Of werkt het zo niet?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
NG als in nanogram? Dat is praktisch onzichtbaar met het blote oog.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dit weet ik al heel lang en klopt ook. Nou vraag ik mij af he en ik tagg onze (bijna) alles-weter @Neo-Shulginist ook even, of het uitmaakt hoeveel lichaamsvet je hebt?

Dus stel de ene persoon is te zwaar vergeleken gemiddeld, te dik dus en best wat lichaamsvet. Persoon 2 is slank met zelfs ondergewicht en dus weinig lichaamsvet. Zij blowen bv evenveel en even vaak. Is dan bij diegene die dun is met weinig lichaamsvet de thc sneller niet meer traceerbaar?
Of werkt het zo niet?
Klik om te vergroten...
Hoe meer vet hoe meer thc je kan opslaan hoe minder vet hoe minder thc je kan opslaan volgens mij
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Youknow20 zei:
Hoe meer vet hoe meer thc je kan opslaan hoe minder vet hoe minder thc je kan opslaan volgens mij
Klik om te vergroten...
Maar uit zich dat ook in een speekseltest bij het voorbeeld wat ik hierboven gaf?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Dit weet ik al heel lang en klopt ook. Nou vraag ik mij af he en ik tagg onze (bijna) alles-weter @Neo-Shulginist ook even, of het uitmaakt hoeveel lichaamsvet je hebt?

Dus stel de ene persoon is te zwaar vergeleken gemiddeld, te dik dus en best wat lichaamsvet. Persoon 2 is slank met zelfs ondergewicht en dus weinig lichaamsvet. Zij blowen bv evenveel en even vaak. Is dan bij diegene die dun is met weinig lichaamsvet de thc sneller niet meer traceerbaar?
Of werkt het zo niet?
Klik om te vergroten...
Ja, dat is waarschijnlijk wel het geval maar het is moeilijk meetbaar want niemand weet precies wat hij/zij rookt en hoeveel. Daarnaast spelen ook andere factoren mee zoals snelheid van metabolisme (wat niet voor elke stof hetzelfde is).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ja, dat is waarschijnlijk wel het geval maar het is moeilijk meetbaar want niemand weet precies wat hij/zij rookt en hoeveel. Daarnaast spelen ook andere factoren mee zoals snelheid van metabolisme (wat niet voor elke stof hetzelfde is).
Klik om te vergroten...
Bedankt weer!
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#14
Up?
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste mensen,

In 2016 ongeveer ben ik mijn rijbewijs kwijt geraakt door wiet. Ik had een zak wiet in de auto tijdens controle en toen was ik de sjaak.

meegenomen naar bureau en bloedprikken. Na 1 maand kreeg ik te horen dat ik mijn rijbewijs moest inleveren bij het CBR :(

En ik was zo verslaafd dat ik gewoonweg niet kon stoppen terwijl me rijbewijs kwijt was. Pas in 2020 ben ik beetje wakker geworden. Dit is nu mijn situatie ;

ik werk sinds de zomer op een schip.
7 dagen op het schip werken en slapen
7 dagen vrij. In het bedrijf zijn er veel drugstesten dus dan blow ik 7 dagen niet.
Eenmaal thuis rook ik wel 3 gram per dag weg.

8 februari heb ik besloten om tijdje te stoppen,tot ik me rijbewijs terug heb
Nu heb ik alle kosten betaald van t cbr en moet ik een afspraak inplannen. ik wacht daar mee
Nu heb ik alle kosten betaald van t cbr en moet ik een afspraak inplannen. ik wacht daar mee tot me urine schoon is.

Graag wil ik weten of ik een beetje voordeel heb omdat ik afgelopen maanden om de week blowde. En hoelang zou ik moeten wachten tot ik een afspraak kan maken?

Alvast bedankt beste mensen!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
CaptainF zei:
Beste mensen,

In 2016 ongeveer ben ik mijn rijbewijs kwijt geraakt door wiet. Ik had een zak wiet in de auto tijdens controle en toen was ik de sjaak.

meegenomen naar bureau en bloedprikken. Na 1 maand kreeg ik te horen dat ik mijn rijbewijs moest inleveren bij het CBR :(

En ik was zo verslaafd dat ik gewoonweg niet kon stoppen terwijl me rijbewijs kwijt was. Pas in 2020 ben ik beetje wakker geworden. Dit is nu mijn situatie ;

ik werk sinds de zomer op een schip.
7 dagen op het schip werken en slapen
7 dagen vrij. In het bedrijf zijn er veel drugstesten dus dan blow ik 7 dagen niet.
Eenmaal thuis rook ik wel 3 gram per dag weg.

8 februari heb ik besloten om tijdje te stoppen,tot ik me rijbewijs terug heb
Nu heb ik alle kosten betaald van t cbr en moet ik een afspraak inplannen. ik wacht daar mee
Nu heb ik alle kosten betaald van t cbr en moet ik een afspraak inplannen. ik wacht daar mee tot me urine schoon is.

Graag wil ik weten of ik een beetje voordeel heb omdat ik afgelopen maanden om de week blowde. En hoelang zou ik moeten wachten tot ik een afspraak kan maken?

Alvast bedankt beste mensen!
Klik om te vergroten...

Hoe snel THC bij jou verdwenen is, dat is moeilijk te zeggen. Lichaamsbouw, gewicht, hoevaak, hoeveel en ga zo maar door.

Je kan het beste helemaal niet roken, maar dan snap je zelf ook natuurlijk. Ook als je je rijbewijs terughebt, maar je blijft wiet roken, dan kan je erop wachten tot je opnieuw bij een controle zal moeten prikken.
In de week dat je wel rookt, rook je per dag wel een aanzienlijke hoeveelheid. Al met al is stoppen het beste, maar ook het moeilijkst..
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#17
HierEnDaarEenFuifje zei:
Hoe snel THC bij jou verdwenen is, dat is moeilijk te zeggen. Lichaamsbouw, gewicht, hoevaak, hoeveel en ga zo maar door.

Je kan het beste helemaal niet roken, maar dan snap je zelf ook natuurlijk. Ook als je je rijbewijs terughebt, maar je blijft wiet roken, dan kan je erop wachten tot je opnieuw bij een controle zal moeten prikken.
In de week dat je wel rookt, rook je per dag wel een aanzienlijke hoeveelheid. Al met al is stoppen het beste, maar ook het moeilijkst..
Klik om te vergroten...
Zeker ik ben ook sinds 10-02-21 gestopt. Blijf er ook vanaf.

verder ben ik 60kg en wat magertjes..
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#18
PaddoKweker zei:
Koop gewoon een THC-test (online) en je weet hoe je er voor staat.
Hou er rekening mee dat je kenteken geregistreerd staat en dat je vaker aan de kant wordt gezet dan gemiddeld.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook al zo’n urine test gekocht die bij 50ng thc al hoort te reageren en ga mezelf zometeen testen na dat ik ben gestopt op 29-01-2021 en op 05-02-2021 3 haaltjes van een dunne stick heb gerookt (voor de eerste aangegeven datum ik rookte 2 joints in de avond op een dag geen sticks ) ik zal zo updaten wat het resultaat is😬
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja hoor uitslag positief............. negatief voor mij dus😐
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste mensen,

ik heb mezelf laten testen bij de reclassering omdat ik ook onder toezicht sta. Uitslag 1 week geleden:

Cannabis : 110ng/ml
In 2019 teste ik op 1983ng/ml

betekent dit dat ik er bijna ben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."