Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDabben

Dabben

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eve's drop zei:
Butane hasj oil is ook buiten levensgevaarlijk i.v.m. het spuiten van gas in een cylinder.

Alchohol hasj oil is ook een gevaarlijke om te maken vanwege de damp, ken een verhaal van iemand die daar zijn huis door is kwijtgeraakt.

De beste en meest veilige manier is het verwarmen en persen d.m.v. een haarstyltang,
of iets beter zo iets als dit
Klik om te vergroten...

Ik ben het er zeker mee eens dat rosin persen het vijligst is, maar BHO met een RVS cilinder buiten in open lucht maken is in mijn ervaring niet echt gevaarlijk. Zelfde met alcohol. Ja het zijn oplosmidden, maar met voldoende ventilatie verdunt dat zo snel in de buitenlucht.

Mooie pers trouwens. Ik vond ze iets te duur en ik heb geen schuur dus tja.

En voor knipafval met lage opbrengst is rosin persen niet te doen. Je moet wel echt goede wiet hebben met goede concentratie thc lijkt mij.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
BHO met een RVS cilinder
Klik om te vergroten...

Dit is dus echt gevaarlijk, want een vloeibaar vluchtig gas en staal (waarschijnlijk rvs 304) is recept voor ongelukken.

En inderdaad je hebt wel een potent soortje nodig wat zich uitnodigd om te laten drukken.

Er blijft ongeveer 1/10de van over

En ik vind de high te sterk voor het leuke, het schiet namelijk je tolerantie sky high en voor beginners kan het extreme paranoïa veroorzaken.

De doorgewinterde blower is ook vaak sterk onder de indruk van de potentie van rosin.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind dabben van concentraat neigen naar foute boel... Is niks natuurlijks meer aan en is echt wel extreem. De mensen die ik het heb zien roken leken wel aan het nodden aan de opiaten zo heftig.

Nou ben ik vooringenomen want ik vind blowen sws niks meer maar geef mij maar een gedroogd plantje!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
Dit is dus echt gevaarlijk, want een vloeibaar vluchtig gas en staal (waarschijnlijk rvs 304) is recept voor ongelukken.
Klik om te vergroten...

Heb je het wel eens geprobeerd?

De Apotheker zei:
Ik vind dabben van concentraat neigen naar foute boel... Is niks natuurlijks meer aan en is echt wel extreem. De mensen die ik het heb zien roken leken wel aan het nodden aan de opiaten zo heftig.

Nou ben ik vooringenomen want ik vind blowen sws niks meer maar geef mij maar een gedroogd plantje!
Klik om te vergroten...

Bijna alle drugs zijn concentraten.
Jij houd niet van wiet? Meer van de uppers ofzo?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Ben metaalbewerker , dus was me er van bewust dat de rig zou uitzetten , heb men rig een beetje langer gemaakt dat hij beneden aan de vrouwelijke stuk een pak koeler blijft.
Klik om te vergroten...
I’m impressed 😗👍🏻
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Heb je het wel eens geprobeerd?
Klik om te vergroten...

Jazeker, maar daar hoef ik verder niet op in te gaan.

Het ging om de gevaren, en droge plant is ook mijn voorkeur!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Bijna alle drugs zijn concentraten.
Klik om te vergroten...
Ja is zo. Maar veel drugs zijn gewoon niet zo potent dat je met de pure (edit: verdunde) stof hoeft te werken.
Nu is het met THC sterk afhankelijk van een boel factoren (met als belangrijkste tolerantie denk ik). Voor een beginner wordt een dosis van 5-10mg voorgesteld, dat heb je liever over plantmateriaal verdeeld lijkt me.
Maar ja concentraten zijn dan ook meer voor gevorderden. Heb er zelf niks op tegen in principe. Maar als iemand aankomt met semi-synthetische ‘Delta-8 cannabis extract’ over plantmateriaal gespoten (zoals nu massaal in ‘Murica gebeurd), blow ik liever alleen 😂
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Heb je het wel eens geprobeerd?



Bijna alle drugs zijn concentraten.
Jij houd niet van wiet? Meer van de uppers ofzo?
Klik om te vergroten...
Dat bijna alle drugs concentraten zijn is gewoon niet waar...
laat ik het anders zeggen,
Thc concentraat vind ik te heavy om te verstaan onder gewoon blowen. Ik zie het eerder als de crack variant van cannabis.

Een wietje op zijn tijd vind ik wel lekker maar dan een keer in de maand en niet meer....
Daarnaast vind ik het cbd gehalte veel interessanter dan thc gehalte.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
laat ik het anders zeggen,
Thc concentraat vind ik te heavy om te verstaan onder gewoon blowen. Ik zie het eerder als de crack variant van cannabis.

Een wietje op zijn tijd vind ik wel lekker maar dan een keer in de maand en niet meer....
Daarnaast vind ik het cbd gehalte veel interessanter dan
Klik om te vergroten...

Ja, hoge dosis wiet is wel echt wacky. Als ik bong rook dan leg ik vaak 3 uur op de bank te trippen op mn eigen gedachtes.

Cbd heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Wat doet het met je dat je fijn vind? Ik rook al jaren van dezelfde oogst amnesia haze... gezien ik zelf maar 2 tot 4 keer per maand wiet rook komt het maar niet op.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
Daarnaast vind ik het cbd gehalte veel interessanter dan thc gehalte.
Klik om te vergroten...
CBD is echt een goeie toevoeging op het blowen. Zonder wordt het al gauw te gek (voor mij in iedergeval). Ik ben niet paranoïde aangelegd maar als ik door het donker naar huis moest lopen na meerdere joints (23% THC) met vrienden te hebben gedeeld... Dood eng :tilttearlaugh:

Zijn die 'dabs' dan pure THC? Ik weet dat rosin gewoon uit de wiet geperst wordt met hitte onder een hydraulische pers. Neem aan dan de andere cannabinoïden en flavonoïden gewoon mee geperst worden, niet?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
5-ReMI-DMT zei:
CBD is echt een goeie toevoeging op het blowen. Zonder wordt het al gauw te gek (voor mij in iedergeval). Ik ben niet paranoïde aangelegd maar als ik door het donker naar huis moest lopen na meerdere joints (23% THC) met vrienden te hebben gedeeld... Dood eng :tilttearlaugh:

Zijn die 'dabs' dan pure THC? Ik weet dat rosin gewoon uit de wiet geperst wordt met hitte onder een hydraulische pers. Neem aan dan de andere cannabinoïden en flavonoïden gewoon mee geperst worden, niet?
Klik om te vergroten...
Hoe hoger het thc gehalte hoe lager het cbd gehalte kan zijn,
Als je een concentraat heb met een percentage van 60-70% en dan 50% cbd bij zou persen halveer je natuurlijk de thc waardes....
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Apotheker zei:
Hoe hoger het thc gehalte hoe lager het cbd gehalte kan zijn,
Als je een concentraat heb met een percentage van 60-70% en dan 50% cbd bij zou persen halveer je natuurlijk de thc waardes....
Klik om te vergroten...
Yes dat begrijp ik maar je perst de CBD er natuurlijk niet bij. Als je een wiettop neemt met THC:CBD verhouding neemt van 20:1 en je er rosin uitperst, blijft die verhouding toch gelijk denk ik?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
5-ReMI-DMT zei:
Yes dat begrijp ik maar je perst de CBD er natuurlijk niet bij. Als je een wiettop neemt met THC:CBD verhouding neemt van 20:1 en je er rosin uitperst, blijft die verhouding toch gelijk denk ik?
Klik om te vergroten...

Aaah excuus,
Dat lijkt mij wel maar een verdubbeling van thc is natuurlijk vele male heftiger dan die 1% cbd die wordt verdubbeld.... Daarom dacht ik dat een high cbd strain zelf toevoegen intressant zou zijn om het wat te levelen
P
PurplePowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dab heel af een toe wel eens. De smaak is heerlijk. Maar toch verkies ik een pure joint. Dabben is alsof je met een raket een andere dimensie wordt afgeschoten. Ben zelf meestal liever mellow.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Dat bijna alle drugs concentraten zijn is gewoon niet waar...
laat ik het anders zeggen,
Thc concentraat vind ik te heavy om te verstaan onder gewoon blowen. Ik zie het eerder als de crack variant van cannabis.

Een wietje op zijn tijd vind ik wel lekker maar dan een keer in de maand en niet meer....
Daarnaast vind ik het cbd gehalte veel interessanter dan thc gehalte.
Klik om te vergroten...
Het gaat gewoon om de dosis. Het probleem met zelfgemaakte dabs is dat er geen gestandaardiseerde dosering is dus dat je snel te veel neemt.
Je zou ook andersom kunnen rederen dat de joint met tabak de crackversie is vanwege het enorm verslavende effect van nicotine en het desastreuse effect van de rook op de longen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."