Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDabben

Dabben

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
1617447661452.gif
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het heerlijk maar voor de beginnende roker is het niet exht aan te raden
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Calliweed2.0 zei:
Ik vind het heerlijk maar voor de beginnende roker is het niet exht aan te raden
Klik om te vergroten...
Nee, maar als ik nu tussen een bong of dabben zou moeten kiezen, zou ik voor dabben gaan. Man wat een verschil in comfort. De smaak van dabben is zo veel beter dan een intense walm uit een bong.

In amerika lijkt het wel een stuk populairder te zijn. Als je ziet wat voor brokken ze daar dabben.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flower123 zei:
Bekijk bijlage 19109
Klik om te vergroten...

66565B21-FF5E-46EC-9182-19498F41B098.jpeg
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Nee, maar als ik nu tussen een bong of dabben zou moeten kiezen, zou ik voor dabben gaan. Man wat een verschil in comfort. De smaak van dabben is zo veel beter dan een intense walm uit een bong.

In amerika lijkt het wel een stuk populairder te zijn. Als je ziet wat voor brokken ze daar dabben.
Klik om te vergroten...
Ja idd hier is het nog niet echt populair.
Het zal er ook mee te maken kunnen hebben dat thc olie hier niet legaal is en op de harddrugs lijst staat als ik mij niet vergis.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Calliweed2.0 zei:
Ja idd hier is het nog niet echt populair.
Het zal er ook mee te maken kunnen hebben dat thc olie hier niet legaal is en op de harddrugs lijst staat als ik mij niet vergis.
Klik om te vergroten...

Beetje onzinnig als je het mij vraag. Als iets sterker is neem je gewoon minder voor het zelfde effect lijkt mij.
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb net deze gekocht voor het dabben, samen met een losse elektrische dab kit:

M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nice. Ik heb een klein dabrigje met een titanium nagel.
Zijn die electrische dab kits niet poepie duur?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Meten jullie je temp met een meter als je torched ?.
Klik om te vergroten...

Nee. Ik stook hem oranje rood en dan wacht ik eventjes en dan gooi ik het er gewoon op.
Ik zit nog te wachten op een carb cap uit china. Als ik die binnen heb ga er weer mee kloten gezien het lastig is om alles in 1 teug te dabben zonder een carb cap.

Ik denk dat ik de timing nog een beetje moet uitvogelen. Als het te heet is dan verbrand het misschien te veel.
Maar ik word er wel poepie stoned van. De damp is een beetje verbrand van smaak, maar niet zwaar op de longen.

Ik vind het fijner dan een vaporizer, maar ik ben niet echt goed in dabs maken. Moet daar nog even wat op verzinnen.

inner_search zei:
Heb een conisch titanium stukje gedraaid op de draaibank om in men bong te steken inplaats van de bowl.
Klik om te vergroten...

Pas wel op dat het titanium niet uitzet in een vrouwlijke fitting. Dan kan je bong stuk gaan. Die dabrigjes hebben om die reden een mannelijke fitting volgens mij.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Nice. Ik heb een klein dabrigje met een titanium nagel.
Zijn die electrische dab kits niet poepie duur?
Klik om te vergroten...
Chill.
Heb een conisch titanium stukje gedraaid op de draaibank om in men bong te steken inplaats van de bowl.

Meten jullie je temp met een meter als je torched ?.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het op vloei gesmeerd, in vaporizers met brander en elektrisch.

Ook keramisch verwarmt en met een glazen bong.


De beste manier van wiet consumeren blijft nog steeds eten.

Maar als het echt moet dan lekker in mn dynavap met torch, kan ik het lekker net zo carcinogeen maken als ik zelf wil :stoned:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gebruik zelf een bowl van quartz-glas die ik vanaf de buitenkant verhit met een crème brûlée brander. Die bowls kun je voor niet al te veel geld op Alibaba kopen (hoewel je je wel even moet afvragen of je dit soort koopgegevens wil delen met de Chinese overheid). Het juiste product vinden in de webshop is wel een beetje een uitdaging. De zoekwoorden 'quartz glass dab' leiden meestal wel tot gewenst resultaat. Het ziet er in ieder geval ongeveer zo uit (wel met deksel bestellen want die heb je nodig):
Schermafbeelding 2021-04-21 om 13.34.53.png

Schermafbeelding 2021-04-21 om 13.32.38.png

Dabs zijn lastig te krijgen in Nederland en ik ga ze ook niet zelf maken i.v.m. brandgevaar. Maar ik doe wel mn best om de allerbeste hasj uit coffeeshops op te sporen. Die kan je namelijk ook verdampen in zo'n quartz-glas bowl. Dat is wel echt een heerlijke blowervaring. Ik zoek dan naar hasj die bubbelt als je het verwarmt en die naast wat as geen prut achterlaat op het glas. Dat is meestal donkere hasj die zo zacht is dat het olieachtig is. Als je mazzel hebt heel goede charras.

BHO dabs zijn eigenlijk beter. Maar zeer goede hasj en/of charras werken dus ook best wel lekker =)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Calliweed2.0 zei:
Ik vind het heerlijk maar voor de beginnende roker is het niet exht aan te raden
Klik om te vergroten...
Ik moest ook echt opzoeken wat het is
www.zamnesia.nl

De Ultieme Gids Voor Dabben: Alles Wat Je Zou Moeten Weten

Geniet van de ongeëvenaarde kracht van cannabisconcentraten. Weet je niet waar te beginnen? Klik op de link voor de meeste complete gids.
www.zamnesia.nl www.zamnesia.nl

Maar thc kristallen 99% wow!
Iedereen die het hier doet, hoe zijn jullie ermee begonnen, meteen hele dure spullen aangeschaft?

Welk soort koos je en waarom.

Werd het jullie aangeraden of iets anders?

Vragen vragen..
Maar onwijs interessant. Hopelijk ga ik niet teveel offtopic nu :)
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Ik moest ook echt opzoeken wat het is
www.zamnesia.nl

De Ultieme Gids Voor Dabben: Alles Wat Je Zou Moeten Weten

Geniet van de ongeëvenaarde kracht van cannabisconcentraten. Weet je niet waar te beginnen? Klik op de link voor de meeste complete gids.
www.zamnesia.nl www.zamnesia.nl

Maar thc kristallen 99% wow!
Iedereen die het hier doet, hoe zijn jullie ermee begonnen, meteen hele dure spullen aangeschaft?

Welk soort koos je en waarom.

Werd het jullie aangeraden of iets anders?

Vragen vragen..
Maar onwijs interessant. Hopelijk ga ik niet teveel offtopic nu :)
Klik om te vergroten...
16189511812141520435334821794208.jpg
De torch had ik al. Gewoon gekocht uit nieuwschierigheid. Ik hou van wiet dus ik heb zoonbeetje alle tools wel in huis om het te roken.16189513445878964769862665903696.jpg
Daar is mn drugs kast ook even 🤣
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Nice. Ik heb een klein dabrigje met een titanium nagel.
Zijn die electrische dab kits niet poepie duur?
Klik om te vergroten...

Ze zijn wel prijzig ja, maar ideaal, omdat je de juiste temperatuur kunt instellen. Ik heb deze gekocht, maar er is ook een goedkopere versie.

https://www.waterpijp-bong.nl/rookb...-enail-dab-kit-in-aluminium-suitcase-headshop
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Butane hasj oil is ook buiten levensgevaarlijk i.v.m. het spuiten van gas in een cylinder.

Alchohol hasj oil is ook een gevaarlijke om te maken vanwege de damp, ken een verhaal van iemand die daar zijn huis door is kwijtgeraakt.

De beste en meest veilige manier is het verwarmen en persen d.m.v. een haarstyltang,
of iets beter zo iets als dit

IMG-20210422-WA0002.jpg

2 verwarmingselementen en een ouwe pers. Simpel doch super efficiënt.

De NuggSmasher op youtube heeft daar goede info over.

Succes
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Beetje onzinnig als je het mij vraag. Als iets sterker is neem je gewoon minder voor het zelfde effect lijkt mij.
Klik om te vergroten...
www.vice.com

De overheid is bang voor sterke wiet, maar dat is helemaal niet terecht

Er wordt gevreesd dat sterke wiet meer psychoses veroorzaakt, maar sterk geconcentreerde dabs kunnen juist helpen de gezondheidsrisico's te verminderen.
www.vice.com www.vice.com
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik gebruik zelf een bowl van quartz-glas die ik vanaf de buitenkant verhit met een crème brûlée brander. Die bowls kun je voor niet al te veel geld op Alibaba kopen (hoewel je je wel even moet afvragen of je dit soort koopgegevens wil delen met de Chinese overheid). Het juiste product vinden in de webshop is wel een beetje een uitdaging. De zoekwoorden 'quartz glass dab' leiden meestal wel tot gewenst resultaat. Het ziet er in ieder geval ongeveer zo uit (wel met deksel bestellen want die heb je nodig):
Bekijk bijlage 20319

Bekijk bijlage 20320

Dabs zijn lastig te krijgen in Nederland en ik ga ze ook niet zelf maken i.v.m. brandgevaar. Maar ik doe wel mn best om de allerbeste hasj uit coffeeshops op te sporen. Die kan je namelijk ook verdampen in zo'n quartz-glas bowl. Dat is wel echt een heerlijke blowervaring. Ik zoek dan naar hasj die bubbelt als je het verwarmt en die naast wat as geen prut achterlaat op het glas. Dat is meestal donkere hasj die zo zacht is dat het olieachtig is. Als je mazzel hebt heel goede charras.

BHO dabs zijn eigenlijk beter. Maar zeer goede hasj en/of charras werken dus ook best wel lekker =)
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf wel geexperimenteert met dabs maken en met gezond verstand is het niet echt gevaarlijk. BHO buiten maken haalt in mijn ogen de meeste risicos weg.

Je kan ook met een haarstijltang van circa 25 euro dabs maken. Door tussen bakpapier sterke toppen fijn te knijpen.

Je kan ook hasj fijn knijpen met een stijltang. Dat is al vrij puur, dus krijg je meer hars.


En tja, psychose is een staat van extreeme angst. Ik kan wel bedenken dat wiet dat los kan brengen, maar volgens mij heeft iemand dan aan een stuk spacecake of een doos truffels ook al genoeg.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eve's drop zei:
Butane hasj oil is ook buiten levensgevaarlijk i.v.m. het spuiten van gas in een cylinder.

Alchohol hasj oil is ook een gevaarlijke om te maken vanwege de damp, ken een verhaal van iemand die daar zijn huis door is kwijtgeraakt.

De beste en meest veilige manier is het verwarmen en persen d.m.v. een haarstyltang,
of iets beter zo iets als dit
Klik om te vergroten...

Ik ben het er zeker mee eens dat rosin persen het vijligst is, maar BHO met een RVS cilinder buiten in open lucht maken is in mijn ervaring niet echt gevaarlijk. Zelfde met alcohol. Ja het zijn oplosmidden, maar met voldoende ventilatie verdunt dat zo snel in de buitenlucht.

Mooie pers trouwens. Ik vond ze iets te duur en ik heb geen schuur dus tja.

En voor knipafval met lage opbrengst is rosin persen niet te doen. Je moet wel echt goede wiet hebben met goede concentratie thc lijkt mij.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zag dat er niet echt topics over waren dus bij deze.

Wat zijn de ervaringen met dabben?
Goede of slechte?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."