Dag allemaal, ik ben nieuw op het forum. Maar ik wil meteen met een vraag in huis vallen. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen, dat zou geweldig zijn.
Het zit namelijk zo:
Ik was 2 jaar geleden gestopt met het roken van cannabis. Ik was een dagelijkse gebruiker voor een goed jaar lang, en de jaren ervoor gebruikte ik regelmatig. Rookte geen grote hoeveelheden maar kon telkens genieten van een matig gevulde joint.
2 jaar geleden (waardoor ik dus ook gestopt was) ben ik even in een diepe put geraakt, breuk relatie, en factoren op het werk die meespeelden. Met enorme paniek en angstaanvallen gezeten. Iets wat me altijd belachelijk leek als ik het van iemand hoorde, maar het overkwam mezelf.
Maar het werd steeds sterker als ik wiet rookte, in plaats van dat ik relaxte zoals ik voorheen deed, gaf het me steeds meer paniek dus besloot ik te stoppen. Vond het erg vreemd want had voorheen een lange tijd veel gerookt en edibles geconsumeerd zonder enige psychotische problemen.
Nu (na 2 jaar niet te roken) besloten ik en mijn vriendin koekjes (edibles) te kopen. Namelijk het bekende merk
MODknip Om er terug een beetje in te komen had ik me een gram cannabis gehaald en al enkele dagen op voorhand telkens eentje gerookt. Maar nog steeds bij het roken van zelfs een kleine hoeveelheid ervaar ik sterke paniek. Echt superongemakkelijk. Het was in de hand te houden maar echt niet fijn.
Toen hebben we in het weekend het koekje gegeten, ik heb enorme paniek gehad dat het niet meer net was, en heb bijna 1/4de emmer overgegeven. Het was ontzettend onaangenaam hoe op mijn ongemak ik was.
Wat dan erg vreemd is: Ikzelf, 95kg, 28j, goed veel gegeten op voorhand om een bodem te leggen voelde het al na 45 min en had dus deze slechte trip. En mijn vriendin 51 kg, 26j, amper iets gegeten doorheen de dag, NOOIT eerdere ervaring met cannabis, niet edibles noch roken, voelde het pas na een 2 uur opkomen, en zij ervaarde het als een leuke ervaring, wel fel maar totaal geen angst of dergelijke.
Ik begrijp dit echt niet. Heb altijd kunnen genieten ervan en nu is het enige dat ik ervaar constante angst na het roken of eten van cannabis. Ik ben gezond, heb een gelukkig leven en heb geen klachten.
Hebben jullie geen tips of eventuele ervaringen in hoe ik weer terug zou kunnen genieten van mijn ouderwetse joint of edible? Of waar dit zou kunnen door komen? Ik mis dit enorm.
Alvast bedankt voor degene die de tijd heeft genomen om dit door te lezen en me wil helpen
Gr, het nieuwe lid!