Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoel bij gebruik van cannabis

Gevoel bij gebruik van cannabis

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je de laatste paar keer steeds slecht gaat op wiet dan krijg je er denk ik een associatie mee waardoor je bij de volgende keer er al gespannen in gaat?

Edibles kunnen natuurlijk sowieso makkelijk verkeerd vallen is mijn ervaring. Ik heb een aardige tolerantie opgebouwd maar spacecakes vallen mij vaak verkeerd.
E
EnindezonbakikwafelsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag allemaal, ik ben nieuw op het forum. Maar ik wil meteen met een vraag in huis vallen. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen, dat zou geweldig zijn.

Het zit namelijk zo:
Ik was 2 jaar geleden gestopt met het roken van cannabis. Ik was een dagelijkse gebruiker voor een goed jaar lang, en de jaren ervoor gebruikte ik regelmatig. Rookte geen grote hoeveelheden maar kon telkens genieten van een matig gevulde joint.

2 jaar geleden (waardoor ik dus ook gestopt was) ben ik even in een diepe put geraakt, breuk relatie, en factoren op het werk die meespeelden. Met enorme paniek en angstaanvallen gezeten. Iets wat me altijd belachelijk leek als ik het van iemand hoorde, maar het overkwam mezelf.

Maar het werd steeds sterker als ik wiet rookte, in plaats van dat ik relaxte zoals ik voorheen deed, gaf het me steeds meer paniek dus besloot ik te stoppen. Vond het erg vreemd want had voorheen een lange tijd veel gerookt en edibles geconsumeerd zonder enige psychotische problemen.

Nu (na 2 jaar niet te roken) besloten ik en mijn vriendin koekjes (edibles) te kopen. Namelijk het bekende merk MODknip Om er terug een beetje in te komen had ik me een gram cannabis gehaald en al enkele dagen op voorhand telkens eentje gerookt. Maar nog steeds bij het roken van zelfs een kleine hoeveelheid ervaar ik sterke paniek. Echt superongemakkelijk. Het was in de hand te houden maar echt niet fijn.

Toen hebben we in het weekend het koekje gegeten, ik heb enorme paniek gehad dat het niet meer net was, en heb bijna 1/4de emmer overgegeven. Het was ontzettend onaangenaam hoe op mijn ongemak ik was.

Wat dan erg vreemd is: Ikzelf, 95kg, 28j, goed veel gegeten op voorhand om een bodem te leggen voelde het al na 45 min en had dus deze slechte trip. En mijn vriendin 51 kg, 26j, amper iets gegeten doorheen de dag, NOOIT eerdere ervaring met cannabis, niet edibles noch roken, voelde het pas na een 2 uur opkomen, en zij ervaarde het als een leuke ervaring, wel fel maar totaal geen angst of dergelijke.

Ik begrijp dit echt niet. Heb altijd kunnen genieten ervan en nu is het enige dat ik ervaar constante angst na het roken of eten van cannabis. Ik ben gezond, heb een gelukkig leven en heb geen klachten.

Hebben jullie geen tips of eventuele ervaringen in hoe ik weer terug zou kunnen genieten van mijn ouderwetse joint of edible? Of waar dit zou kunnen door komen? Ik mis dit enorm.

Alvast bedankt voor degene die de tijd heeft genomen om dit door te lezen en me wil helpen :)

Gr, het nieuwe lid!
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Enindezonbakikwafels zei:
Namelijk het bekende merk MODknip
Klik om te vergroten...
Zou dit even uit je post halen. Volgens mij mag dat niet.

Vervelend dat je niet meer kunt genieten van wiet. Wiet versterkt je emoties dus was je al blij dan word je blijer etc. Wiet zorgt niet uit zichzelf voor paniek.

Ben je er wel zeker van dat alles wel koek en ei is? Die paniek komt niet uit de lucht vallen. Misschien helpt het om wat zelfstudie te doen naar cognitieve gedragstherapie. Zodat je je paniekklachten beter in kaart kunt brengen. Hopelijk heb je er wat aan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook alleen maar slechte ervaringen met cannabis eten. Ook ik ben een evaren blower maar als ik het eet dan wordt ik bang, misselijk, paniekaanval etc. 2x geprobeerd: ene keer had ik teveel genomen en doodziek geweest. Tweede keer hasjmelk gemaakt en elke 2 uur iets bijgenomen en ondanks het voorzichtig doen weer doodziek en bang. Het is helaas voor sommigen niet geschikt, waar ik helaas ook bij hoor. Ik doe het nooit meer!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, mijn eerste gedachte is. Waar ben je zo bang voor? Ben je bang om bang te worden? Want dat is een eindeloos gat.

Ik heb wel een periode na een heftige paddo trip gehad dat ik een beetje alert werd van wiet. Maar toen ik de trip had verwerkt was dat gespanne gevoel ook weg.

De truc is denk ik dat je er gewoon op moet vertrouwen dat het allemaal tussen je oren zit. En belichaam de relaxheid. Rustig ademen en focus je bewustzijn op de sensaties van je lichaam. Hoe voelt de lucht die door mn longen ruist. Hoe voelt mijn huid.

Wees je er van bewust dat je gedachten, je ego, dat dit alleen maar verhaaltjes zijn. Laat je er niet in mee slepen. Wiet kan je heel overtuigd laten zijn, dat wat je denk ook echt is. Probeer op het moment dat je een paranoide fantasie heb. Probeer dan te signaleren. Ow ik ben nu paranoide aan het denken.

Als het goed is indentificeer je je dan minder met die gedachte en creeer je afstand.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat thc tot angst psychoses kan leiden, is bekend.
Het kan ook tot stevige depressies leiden, hetgeen bij mij het geval is geweest, en je " verandert" wel degelijk bij een dagelijkse behoorlijke hoeveelheid.
Als ik nu na overigens jarenlang alweer gestopt te zijn met blowen, toch weer een jointje zou roken, dan komen paniek en depressie onmiddellijk weer naar boven...angst om de meest onlogische dingen...
En hier zit hem de kneep.
Waarom keert dat gevoel steeds terug?
Sowieso het iedere keer terugkomen van die bijwerkingen, en ook al voel je jezelf keigoed, en denk je echt Joy te krijgen na het roken van een joint, het is gewoon niet meer Chill...verre van dat zelfs!
Ik heb het idee, dat eenmaal op dit punt te zijn aangeland, het definitief fini betekent.
Einde thc.
En....dat weet, en is goedkoop!
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Ja, mijn eerste gedachte is. Waar ben je zo bang voor? Ben je bang om bang te worden? Want dat is een eindeloos gat.

Ik heb wel een periode na een heftige paddo trip gehad dat ik een beetje alert werd van wiet. Maar toen ik de trip had verwerkt was dat gespanne gevoel ook weg.

De truc is denk ik dat je er gewoon op moet vertrouwen dat het allemaal tussen je oren zit. En belichaam de relaxheid. Rustig ademen en focus je bewustzijn op de sensaties van je lichaam. Hoe voelt de lucht die door mn longen ruist. Hoe voelt mijn huid.

Wees je er van bewust dat je gedachten, je ego, dat dit alleen maar verhaaltjes zijn. Laat je er niet in mee slepen. Wiet kan je heel overtuigd laten zijn, dat wat je denk ook echt is. Probeer op het moment dat je een paranoide fantasie heb. Probeer dan te signaleren. Ow ik ben nu paranoide aan het denken.

Als het goed is indentificeer je je dan minder met die gedachte en creeer je afstand.
Klik om te vergroten...
Ondanks dat niemand in je hoofd kan kijken, sluit ik me hier helemaal op aan. Het lijkt er op dat je door vervelende ervaringen angst voor nieuwe vervelende ervaringen hebt op voorhand. Het gebruik van wiet kan dit versterken terwijl je juist hoopt op iets anders. Zorg dat je wiet gebruikt wat goed te doseren is, je kan dan opbouwen of stoppen naar gelang gevoel. Edibles is dan wel tricky, wat er in zit.. zit er in en dan is er geen weg terug. Hopelijk kan je er snel weer van genieten en kom je van die klote paniek/angst af!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."