Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseffect wiet fapen valt tegen

effect wiet fapen valt tegen

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je enige zichtbare dampvorming? Ik heb geen flowermate maar een Arizer Solo 2. Bij die vape (een combi inductie/convectie, ofwel combi hetelucht/verhitte cabine) moet (althans, wordt aangeraden dat) je lange, hele trage haaltjes moet nemen. Mijn haaltjes probeer ik altijd te strekken tot zo’n 10 seconden.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat dit topic ging over fappen onder invloed van wiet :sweatsmile:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
s.malony zei:
Hoi ik ben nieuw hier, en zou eigenlijk meteen een vraag willen stellen.

Ik ben recent aan het experimenteren met het vapen van wiet.
Echter valt mij de hele ervaring een beetje tegen. Wellicht doe ik iets fout.
Ervaringen met joints was over het algemeen 3 trekjes en je bent klaar binnen paar minuten redelijk stoned/high

Nu zit ik 1.5 uur te vapen voor weinig effect. de vaper (flowermate aura) stel ik in op 195 graden (al redelijk hoog als ik moet geloven)
1 a 1.2 gram gegrind wiet erin (zowel indica als sativa weinig effect).

Ik neem 3 a 4 trekjes per 10 min.
Is dit te weinig? wellicht slappe wiet (leek allemaal ok)?

Thanks alvast
Klik om te vergroten...
Welkom!

Allereerst een tegenvraag: de kamer van de Flowermate Aura heeft een inhoud voor 0,2 tot 0,3 gram. Hoe krijg je daar 1 a 1,3 gram wiet in?

Probeer het eens met de aanbevolen hoeveelheid, speel wat met de temperatuur. Mijn ervaring is dat het soms wat langer duurt voor hij in kickt dan bij roken. Warmt hij wel goed op? En wanneer vervang je de wiet?
s
s.malonyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi ik ben nieuw hier, en zou eigenlijk meteen een vraag willen stellen.

Ik ben recent aan het experimenteren met het vapen van wiet.
Echter valt mij de hele ervaring een beetje tegen. Wellicht doe ik iets fout.
Ervaringen met joints was over het algemeen 3 trekjes en je bent klaar binnen paar minuten redelijk stoned/high

Nu zit ik 1.5 uur te vapen voor weinig effect. de vaper (flowermate aura) stel ik in op 195 graden (al redelijk hoog als ik moet geloven)
0.1 a 0,12 gram gegrind wiet erin (zowel indica als sativa weinig effect).

Ik neem 3 a 4 trekjes per 10 min.
Is dit te weinig? wellicht slappe wiet (leek allemaal ok)?

Thanks alvast
s
s.malonyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Welkom!

Allereerst een tegenvraag: de kamer van de Flowermate Aura heeft een inhoud voor 0,2 tot 0,3 gram. Hoe krijg je daar 1 a 1,3 gram wiet in?

Probeer het eens met de aanbevolen hoeveelheid, speel wat met de temperatuur. Mijn ervaring is dat het soms wat langer duurt voor hij in kickt dan bij roken. Warmt hij wel goed op? En wanneer vervang je de wiet?
Klik om te vergroten...
excuus! ik heb het aangepast :blush:

qua temp ben ik op 185 graden begonnen en zo elke sessie 10 graden erbij om te kijken hoe of wat. Zit nu op 205.
wat is ongeveer langer? bij roken is dit vrijwel binnen paar min. Wiet is nu een paar keer vervangen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
s.malony zei:
excuus! ik heb het aangepast :blush:

qua temp ben ik op 185 graden begonnen en zo elke sessie 10 graden erbij om te kijken hoe of wat. Zit nu op 205.
wat is ongeveer langer? bij roken is dit vrijwel binnen paar min. Wiet is nu een paar keer vervangen.
Klik om te vergroten...
Haha ik dacht al. Voel je niks, of valt het tegen? Ik ben zelf nogal een laffe blower, ik die dan ook twee a drie keer met m'n wiet in de vaporizer. Ik vervang het als de smaak verandert naar een beetje popcorn achtig. Je ziet dan ook dat het bruin geworden is. Zeker in gezelschap heb ik wel eens gehad dat we al een jointje aan het fixen waren omdat we van de vaporizer niks voelden en ook zeker waren dat dat niet meer kwam, en dat het dan opeens in sloeg. De andere keer voel ik het dan weer wel binnen een paar minuten.

Als de vaporizer gewoon goed verwarmt (op die vraag geef je geen antwoord) is het wel vreemd dat het zo tegen valt.
s
s.malonyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Haha ik dacht al. Voel je niks, of valt het tegen? Ik ben zelf nogal een laffe blower, ik die dan ook twee a drie keer met m'n wiet in de vaporizer. Ik vervang het als de smaak verandert naar een beetje popcorn achtig. Je ziet dan ook dat het bruin geworden is. Zeker in gezelschap heb ik wel eens gehad dat we al een jointje aan het fixen waren omdat we van de vaporizer niks voelden en ook zeker waren dat dat niet meer kwam, en dat het dan opeens in sloeg. De andere keer voel ik het dan weer wel binnen een paar minuten.

Als de vaporizer gewoon goed verwarmt (op die vraag geef je geen antwoord) is het wel vreemd dat het zo tegen valt.
Klik om te vergroten...
nou, het duurt vrij lang. het effect komt wel na 1.5 uur. maar niet zo snel als een normale joint.
Vaporizer lijkt goed op te warmen, in ieder geval het display doet het en ik proef cannabis.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
s.malony zei:
maar niet zo snel als een normale joint.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me sowieso wel in vinden. Het duurt langer voordat je het echt merkt, ik denk deels omdat de high die je met vapen bereikt veel helderder is.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flualhamdulillam zei:
Heb je enige zichtbare dampvorming? Ik heb geen flowermate maar een Arizer Solo 2. Bij die vape (een combi inductie/convectie, ofwel combi hetelucht/verhitte cabine) moet (althans, wordt aangeraden dat) je lange, hele trage haaltjes moet nemen. Mijn haaltjes probeer ik altijd te strekken tot zo’n 10 seconden.
Klik om te vergroten...
Goede tip. De vaporizer moet de tijd krijgen om te verdampen, als je snel inhaleert blijft de lucht te koel.
s
s.malonyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Heb je enige zichtbare dampvorming? Ik heb geen flowermate maar een Arizer Solo 2. Bij die vape (een combi inductie/convectie, ofwel combi hetelucht/verhitte cabine) moet (althans, wordt aangeraden dat) je lange, hele trage haaltjes moet nemen. Mijn haaltjes probeer ik altijd te strekken tot zo’n 10 seconden.
Klik om te vergroten...
soms wel soms niet qua damp.

goeie tip van dat inhaleren. volgende keer proberen!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Goede tip. De vaporizer moet de tijd krijgen om te verdampen, als je snel inhaleert blijft de lucht te koel.
Klik om te vergroten...
Jup, ik kwam daar gelukkig best snel achter na een weekje of anderhalf proberend ‘wel high denk ik’ te worden, hahaha.
Het is even een leercurve, dat vapen. Maar je wordt er steeds beter in.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flualhamdulillam zei:
Jup, ik kwam daar gelukkig best snel achter na een weekje of anderhalf proberend ‘wel high denk ik’ te worden, hahaha.
Het is even een leercurve, dat vapen. Maar je wordt er steeds beter in.
Klik om te vergroten...
Hahaha, toch ergens een voordeel dat ik vaak eerst veel te veel tijd spendeer aan dingen lezen en uitzoeken..
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Hahaha, toch ergens een voordeel dat ik vaak eerst veel te veel tijd spendeer aan dingen lezen en uitzoeken..
Klik om te vergroten...
Same, maar praktijk is vaak anders. Met uitneembare glazen buisjes met gaatjes en een met wiet gevuld uiteinde die je ondersteboven in een hete cabine drukt tot ‘zover jij wilt’, zijn er nogal wat factoren die sjoemelen en proberen vereist stellen 😋
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Harry In De Warrie zei:
Ik dacht dat dit topic ging over fappen onder invloed van wiet :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Same
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Same, maar praktijk is vaak anders. Met uitneembare glazen buisjes met gaatjes en een met wiet gevuld uiteinde die je ondersteboven in een hete cabine drukt tot ‘zover jij wilt’, zijn er nogal wat factoren die sjoemelen en proberen vereist stellen 😋
Klik om te vergroten...
Ja, kijk. Daarom heb ik gewoon een simpele vaporizer gekozen. He'je ook al die problemen niet! Favorietje wel met de bubbler erop, alleen moet ik dan oppassen dat ik niet door blijf hijsen haha
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#16
Over het algemeen vind ik het effect van vapen wat milder. Smaak rond de 185 graden is wel lekker. Verschilt ook beetje per soort welke temperatuur en hoe stoned je er van word
s
s.malonyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Jup, ik kwam daar gelukkig best snel achter na een weekje of anderhalf proberend ‘wel high denk ik’ te worden, hahaha.
Het is even een leercurve, dat vapen. Maar je wordt er steeds beter in.
Klik om te vergroten...
Dat had ik gisteren dus. Korte trekjes steeds. Maar geen effect.

gisteren lange langzame haal op 200 graden. Opeens veel damp en bam. Zo stoned als een aap.

ik zat dus al een weekje half verwarmde wietlucht in te ademen.

maargoed, bedankt voor de tips. Ondanks het inlezen had ik toch ergens tussen de regels door gelezen dat je rustig korte trekjes moet nemen. Niet dus.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
s.malony zei:
gisteren lange langzame haal op 200 graden. Opeens veel damp en bam. Zo stoned als een aap.
Klik om te vergroten...
Goud! Welcome to the clean high club 😋 Misschien klinkt alsof ik bedoel te zeggen dat vapen inherent ‘beter’ is dan jonko’s klappen, doe ik niet! Ik geniet zelf ook nog van een lekker stickie om z’n tijd.
s.malony zei:
ik zat dus al een weekje half verwarmde wietlucht in te ademen.
Klik om te vergroten...
Aah ja… been there 😓 Smaak is ook een veelvoud beter als je trage lange haaltjes neemt hè! Ik dacht steeds: waarom is de smaak beslist niet zo aanwezig als ik had verwacht naar aanleiding van andermans omschrijving… Maar goed, 185°C, 10 seconden lurken en je hebt een fenomenaal hapje wietdamp 💪🏻
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Harry In De Warrie zei:
Ik dacht dat dit topic ging over fappen onder invloed van wiet :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook. Net zo’n geile Gerrit als ik dus.

Vroeger toen ik spacecake bakte deden vrienden altijd heel spastisch wanneer het boven 180 graden kwam dan zou het kapot gaan. En dat je voor roken andere temperaturen hanteerde omdat je het meteen in je longen trekt, maar hoe dat bij fapp… vapen zit weet ik eigenlijk niet
D
Docteur AndersLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ervaringen uit mijn verleden, ik heb nog steeds de vaporizer, omdat ik er ook andere kruiden en oliĂŤn mee kan inhaleren. Ding was 200 euro, maar supergoed. Zit een ventilatiestand op, die kon niet aan anders werd ik te stoned. Hoe inhaleer je? Als je dit te rustig doet, zal het minder aanslaan. Ik zelf hield van de rustige vorm, maar heb met vrienden weleens de fan aangehad van dat ding. 1 haal, ik had nog nooit zo'n grote 'poef' gehad. Dat gevoel wat ontstaat als je stoned bent, maar dan in 1 keer. Je wiet te hoog verbranden kan ook minder effect geven. Ik zette hem op 180 graden en had aan een haal of 5 genoeg. Misschien ligt het niet aan jou, misschien heb je de verkeerde vaporizer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."