Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoke/ziekte

coke/ziekte

30 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
X
XFLid
01-01-2024, 00:00
#1
Frisko zei:
XF zei:
En het kan ook zo zijn dat je neusschotje, het harde gedeelte dus als het ware wegrot, maar dat de huid wel redelijk intact blijft of teruggroeit. Je ziet dus niet veel, maar je kan je neus makkelijker dubbelklappen...
Maarrr, dit zal met recreatief gebruik niet (snel) gebeuren!
Klik om te vergroten...
dude al mensen gezien bij wie dit is want van IEDEREEN die ik ken,en dat zijn er veel!!!!die snuiven,is er geen 1 PERSOON,wie zn neus kan dubbelklappen!!!!
zelfs mensen die al 10j hardcore snuiven(dan doel ik op MINIMUM 2 of 3gr per dag)!!! niet gelogen!!


mzzl :wave:
Klik om te vergroten...
Ik beweer ook niet dat het in 'veel' gevallen het geval is :)
Meeste mensen die snuiven, hebben nergens last van. Meeste mensen zullen niks merken op een bloedneusje of last van de neus volgende dag na, zeker als je sterk spul hebt (tegen de 80%)
Maar, er zijn serieus mensen waarbij het snuiven verstrekkende gevolgen heeft... Bij de meeste mensen worden wondjes snel hersteld, bij een klein deel van de mensen duurt het gewoon lang en als je dan elke dag snuift dan kan het 'heelproces' ook niet op gang komen en breek je 't alleen maar meer af.
Geen onzin dus :)
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
DarkScope zei:
3 maanden is veel te snel. bij spuiten en slikken bijv was iemand die als k me nie vergis 10 jaar verlsaafd was aan coke. had nix aan zn neus. natuurlyk verschilt dit per persoon maar 3 maanden lijkt me dan egt te kort
Klik om te vergroten...
lijkt me dus ook ja... :)
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#3
XF zei:
Frisko zei:
XF zei:
En het kan ook zo zijn dat je neusschotje, het harde gedeelte dus als het ware wegrot, maar dat de huid wel redelijk intact blijft of teruggroeit. Je ziet dus niet veel, maar je kan je neus makkelijker dubbelklappen...
Maarrr, dit zal met recreatief gebruik niet (snel) gebeuren!
Klik om te vergroten...
dude al mensen gezien bij wie dit is want van IEDEREEN die ik ken,en dat zijn er veel!!!!die snuiven,is er geen 1 PERSOON,wie zn neus kan dubbelklappen!!!!
zelfs mensen die al 10j hardcore snuiven(dan doel ik op MINIMUM 2 of 3gr per dag)!!! niet gelogen!!


mzzl :wave:
Klik om te vergroten...
Ik beweer ook niet dat het in 'veel' gevallen het geval is :)
Meeste mensen die snuiven, hebben nergens last van. Meeste mensen zullen niks merken op een bloedneusje of last van de neus volgende dag na, zeker als je sterk spul hebt (tegen de 80%)
Maar, er zijn serieus mensen waarbij het snuiven verstrekkende gevolgen heeft... Bij de meeste mensen worden wondjes snel hersteld, bij een klein deel van de mensen duurt het gewoon lang en als je dan elke dag snuift dan kan het 'heelproces' ook niet op gang komen en breek je 't alleen maar meer af.
Geen onzin dus :)
Klik om te vergroten...
maar hier zit ook iets in.zijn altijd uitzonderingen éh :stoned:
X
XFLid
01-01-2024, 00:00
#4
The outermost cells of any tissue are designated as "EPITHELIAL" cells.

The function of epithelial cells is to form a protective barrier that keeps the internal cells from harm.

Cocaine acts to deteriorate the epithelial cells in the sinus cavity; the more you snort, the more cells you deteriorate.

The epithelial cells will respond like your skin does when you have an abrasion; it will form a scab in your sinus cavity. Stories of people blowing out chunks of their sinus cavity are probably exaggerated accounts of people blowing out an old scab from their sinus.

If you continue snorting you will destroy the epithelial cells in your septum, you will then be deteriorating the critical tissue cells of the membrane. These are irreplaceable, so they will not grow back.
Klik om te vergroten...
In het neustussenschot kunnen zweertjes en openingen (perforaties) ontstaan door operatieve ingrepen aan de neus, herhaaldelijk optredende wondjes (bijvoorbeeld door neuspeuteren) of door aandoeningen als Wegener-granulomatose en syfilis. Frequent snuiven van cocaïne veroorzaakt zweertjes en perforaties, doordat de bloedtoevoer afneemt.
De symptomen zijn onder andere korstvorming rond de neusgaten en herhaaldelijk optredende neusbloedingen.
Klik om te vergroten...
Ik geloof best dat Frisko niemand kent, waarbij de neus al zo erg aangetast is. Maar als je vooral de bovenste quote leest dan zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat als je EN goeie coke gebruikt (dus 'hakt' er lekker in) EN dagelijks gebruikt (dus geen heelproces) EN cellen/weefsel worden bij die persoon niet snel genoeg aangemaakt het heel goed mogelijk is dat bij sommige mensen de neus al op zo'n korte termijn ernsitg beschadigd wordt.
I rest my case :beer:

PS: en het ging trouwens om wil, die vroeg of zijn neef nu al zo'n 'neusprobleem' kon hebben, ja dat kan, maar de kans erop is zeer klein. Dat was mijn punt eik :wink:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
true :beer:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ken wel iemand waarvan t neusschotje helemaal verrot is. Hij kan er een ouderwets dubbeltje in doen en aan de anderekant uithalen. bah
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi, ik wil ff reageren. Ik heb alles ff gelezen,en ik kan je verzekeren dat coke door langdurig en veel gebruik je neusschot naar dekloten helpt. Ik kwam er vorig jaar voor t eerst achter dat er achter in mijn neus een gaatje zat maar ik dacht loopt wel los. En omdat ik er ook niet vanaf ko/kan blijven en iedereen om mij heen gebruikt. Is het bij mij nu zo ver zoals net werdt geschteven dat ik er een dubbeltje in kan plaatsten. Ik vind mijzelf zo ongeloofelijk stom, en iedere dag moet ik er naar lijken en denk ik eraan, ben bang om naar de tanarts te gaan. Ik zit er heel erg mee . En wil er erg graag mee stoppen, ben bang dat ik nog meer aantast

stom he??
w
wilLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo is het met bij mijn neef dan ook, en wij maar denken dat een beetje blowen niet zo erg is, wat hij al van zijn zestiende jaar deed, maar het cocaïne snuiven dat deed hij met anderen, en voor ons wilde hij het niet weten en ook niet voor zijn ouders en zuster, die werden opgebeld door de politie dat zij hem naar het ziekenhuis gebracht hadden, om dat hij zo gek was als een deur, en daar zit hij dan op de psychosen afdeling helemaal doorgedraaid, en wij hoorde het ongelofelijke bericht dat zijn neusschot helemaal verziekt was door snuiven, daar om mijn vraag of zo iets mogelijk was, ik had er nog nooit van gehoord, hoeveel geld moet je wel niet hebben, wat kost een gram cocaïne, want iemand schreef dat je elke dag een gram moet snuiven, en dat drie maanden lang, om het neusschot te laten verrotten. Je zit zomaar op een ons cocaïne? En dan te weten dat mijn neef niet meer dan €150 in de maand te verteren had?
Het is echt waardeloos, want hoe moet je helpen? Als hij tenminste uit zijn psychosen komt.
Het is wel een ongeschreven wet, je moet het altijd zelf doen, je moet het willen, en het lijkt dat het ook geld voor jouw cocaientje, en ik gun het je, dat je het red, maar je moet het zelf doen. doe het maar, sterkte.
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is heel confronteerend om te horen dat andren dat ook hebben.
Ik dacht eerst dat ik de enige was.
Oke mijn neusschot is naar de klote, ik schaam me diep. Net of ik een verslaafde ben.
Schaam me wezenloos. Had nooir verwacht dat het zover zou komnn. Maar t is toch gebeurt. Als mijn moeder erachter komt........
Oeps,
Mijn vriend weet ook niet dat het al zo erg is. De laatste maand ginf het inene hard. Neusschot zal misschien na l=al die jaren al dun zijn geowrden en nu vliegen de gaten erin. Ik moet er niet aandenken als ik in het ziekenhuis kom. Ik ben ook een beetje doof aan de rechterkant, maar durg=f niet naar de dokter banf dat ie er achter komt.

Ik word er helemaal zenuwachtig van als ik lees dat mensen psychotisch zijn geworden. Nou daar heb ik beslist geen last van.
Maar ik weet wel dat ik ermee moet stoppen. Zou ook grasag een adres willen waar ik met dit soort vragen tercht kan.
Bv wat t nog meer kan aantatsen. Ik wwet een neusschot is niet echt belangrijk. Maar wat doet t verder met je? enz enz
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#10
wil zei:
Zo is het met bij mijn neef dan ook, en wij maar denken dat een beetje blowen niet zo erg is, wat hij al van zijn zestiende jaar deed, maar het cocaïne snuiven dat deed hij met anderen, en voor ons wilde hij het niet weten en ook niet voor zijn ouders en zuster, die werden opgebeld door de politie dat zij hem naar het ziekenhuis gebracht hadden, om dat hij zo gek was als een deur, en daar zit hij dan op de psychosen afdeling helemaal doorgedraaid, en wij hoorde het ongelofelijke bericht dat zijn neusschot helemaal verziekt was door snuiven, daar om mijn vraag of zo iets mogelijk was, ik had er nog nooit van gehoord, hoeveel geld moet je wel niet hebben, wat kost een gram cocaïne, want iemand schreef dat je elke dag een gram moet snuiven, en dat drie maanden lang, om het neusschot te laten verrotten. Je zit zomaar op een ons cocaïne? En dan te weten dat mijn neef niet meer dan €150 in de maand te verteren had?
Het is echt waardeloos, want hoe moet je helpen? Als hij tenminste uit zijn psychosen komt.
Het is wel een ongeschreven wet, je moet het altijd zelf doen, je moet het willen, en het lijkt dat het ook geld voor jouw cocaientje, en ik gun het je, dat je het red, maar je moet het zelf doen. doe het maar, sterkte.
Klik om te vergroten...
naja die gr per dag zijn alleen de hardcore verslaafden hé...zijn ook verslaafden die echt niet kunnen stoppen en al jaren 2/3gr in de week bv snuiven(dan is het nog een kostelijke zaak maargoed)

mzzl :)
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
noch even ter aanvulling op mijn tekst hiervoor. Het lieft een site waar ik hierover kan lezen of een boek

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."