Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPrecieze aanmaak proces sos?

Precieze aanmaak proces sos?

15 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#1
slotje
s
sjoemptiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeft er iemand hier de kennis v/h chemisch proces van blad tot cocaine hydrochloride? Coca-bladeren heb ik, kzoek een (vereenvoudigde) manier van extraheren daar er verschillende manieren bestaan.
Dus heel gedetailleerd met de juiste hoeveelheden en niet zo van die vage filmpjes bvb.....
Heb al ervaring met extracties maar coke ligt net iets complexer...
Wie kan me eventueel helpen met informatie?
Alvast hard bedankt..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=5456
s
sjoemptiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja dat bedoel ik nou met zo van die vage filmpjes waar je totaal geen precieze informatie uit kan halen...
Hier geraak ik echt geen stap mee verder, het is gewoon een educatief filmpje, vééél te vaag...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit dan:
Hoe wordt cocaïne gemaakt?
Cocaïne is een plantaardig product. Het wordt verkregen uit de bladeren van de cocaplant. De bereiding van cocaïne bestaat uit twee stappen. De eerste stap is van cocabladeren naar bazooka of cocapasta. De tweede stap is van bazooka naar cocaïne.
Het maken van bazooka gebeurt meestal op de plekken waar de coca groeit. De stappen om bazooka te maken zijn erg eenvoudig en vereisen nauwelijks hulpmiddelen. Ze zijn daardoor 'in het veld' uit te voeren. Bij dit proces wordt kerosine (vliegtuigbenzine) of een ander organisch oplosmiddel gebruikt. Afhankelijk van het gehalte aan cocaïne in de bladeren geeft 1000 kilo cocablad ongeveer 4 kilo bazooka (en dat op zijn beurt 2 kilo cocaïne). Meer weten over bazooka en cocapasta klik dan op onderstaande link

Stap 2: van bazooka tot cocaïne.
Aan bazooka wordt zoutzuur toegevoegd. Door herhaaldelijke omkristallisatie ontstaat cocaïne in kiezelvorm. Gaat men door met het proces, dan ontstaat de
poedervorm. Het uiteindelijke product is een zout, het cocaïnehydrochloride.

Dit zout is nooit 100% zuiver omdat het versneden wordt met suikers (bijvoorbeeld manitol), met andere stimulerende middelen ( amfetamine, efedrine) of met lokale verdovingsmiddelen (lidocaine). Onversneden cocaïne is een wit, kristalachtig poeder. Het heeft een glimmend en bijna doorzichtig uiterlijk. Wanneer het tot poeder gestampt is, heeft onversneden cocaïne nog steeds een matte glans.

Of dit:
Making cocaine hydrochloride is quite complicated. The pasta is first washed in kerosene. It is then chilled. The kerosene is removed. Gas crystals of crude cocaine are left at the bottom of the tank. Typically, the crystals are dissolved in methyl alcohol. They are then recrystallised and dissolved once more in sulphuric acid. Further washing, oxidation and separation procedures involve potassium permanganate, benzole, and sodium carbonate.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon www.google.com -->cocain proces
s
sjoemptiLid
01-01-2024, 00:00
#7
mm.. dit zegt al iets meer, kan je me het adres v de site geven waar je die info vandaan hebt? Kan ik me er wat dieper in verdiepen...
Alvast bedankt voor je moeite!
s
sjoemptiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja toch bedankt maar herken nu net de site, ben er al is op geweest en de links werken niet.
Het is ook puur educatief bedoeld...
Vrij moeilijk om het precieze proces (lees : recept) te vinden op het net.
Weet dat er verschillende mogelijkheden zijn maar wordt overal zeer vaag gehouden... Ik heb de precieze hoeveelheden van al de stoffen e.d. nodig.
Toch bedankt Caatje!
Kmoet er vandoor nu.
Groetjes
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
mocht t lukken stuur mij dan ff een pbtje :P :P :mrgreen:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Om mee te beginnen heb je al 2,5 kilo cocablad nodig om 1 gram te maken.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor 1 gram :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Dat wist ik niet zeg...
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#12
El Retro zei:
Voor 1 gram :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Dat wist ik niet zeg...
Klik om te vergroten...
ik ook niet,heb altijd geweten dat je zo rond de 1 a 2gr per plant kan afhalen(afhankelijk van de grootte)...
:)
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#13
davie zei:
Om mee te beginnen heb je al 2,5 kilo cocablad nodig om 1 gram te maken.
Klik om te vergroten...
bron?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Frisko zei:
El Retro zei:
Voor 1 gram :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Dat wist ik niet zeg...
Klik om te vergroten...
ik ook niet,heb altijd geweten dat je zo rond de 1 a 2gr per plant kan afhalen(afhankelijk van de grootte)...
:)
Klik om te vergroten...

Ik mag hier niet veel op dat cocaine forum rondneuzen of ik heb men telefoon weer vast he :)
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Frisko zei:
davie zei:
Om mee te beginnen heb je al 2,5 kilo cocablad nodig om 1 gram te maken.
Klik om te vergroten...
bron?
Klik om te vergroten...

Dat heb ik vernomen. Of het precies waar is weet ik niet, maar er gaat iig veel verloren. 2,5 kilo blad is wel erg veel als ik het zo bekijk, maar verbeter me maar. Ik ben ook niet altijd nuchter als ik dingen post.

Ik wil eigenlijk zeggen dat je beter wit kan halen ipv maken. Als je iets probeert, maak dan zoiets als onze hollandse producten zoals xtc of ghb.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je coca zou groeien in nederland in een kas ofzo zou je volgens mij nog steeds het probleem hebben dat coca bomen meer cocaine in hun bladeren krijgen op grote hoogtes. Ik weet niet of je die hoogte zou kunnen nabootsen binnen? Anders zou het weinig nut hebben als je balderen 0,1 % cocaine hebben om daar cocaine van te gaan maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."