Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfrequente hartritmestoornissen

frequente hartritmestoornissen

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LeLoLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik gebruik(te) nu een jaartje coke, en als me vriendin en ik terug kwamen van een avondje uit namen we vaak nog een paar lijntjes voordat we het bed in doken. Top avonden dat zeker!

We zijn nu wat "verstandiger" en ouder geworden en hebben besloten het nu nog met kleinere regelmaat te consumeren. En dat lukt goed! Welliswaar was het nadat we geminderd zijn af en toe aardig saai / moeilijk. Maar we zijn nu een 2 maanden verder en we hebben niet meer gesnoven en alles gaat een stuk beter.

Maar zoals je dat hier en daar wel vaker hoort of leest hebben ook wij nu op allerlei rare momenten sterke hartbonzingen. Vooral wanneer er juist niets qua lichamelijke inspanning plaats vindt en we gewoon liggen proberen te slapen voel ik mijn hart als een dolle tekeer gaan, ik voel mijn hele lichaam bonzen zonder dat ik enig genotsmiddel (dus ook geen alcohol) heb gebruikt.

We weten allebei dat het door de coke komt, en we twijfelen er sterk aan om naar de huisarts te gaan om 1 van ons naar de huisarts te laten gaan om te informeren wat we er aan kunnen doen. Maar hopelijk kunnen de ervaren gebruikers van dit forum een beter advies als de huisarts geven.

Adviezen om er voor te zorgen dat ons hart samen weer normaal klopt zoals vroeger, ik hoop niet dat dit blijvend is...

Ik kijk uit naar serieuze adviezen!

(p.s. google gaf geen bruikbare informatie)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het ook wel vaak in de week na het gebruik ervan. Normaal fiets ik naar het station met gemak, maar een week na mijn gebruik ben ik na 5 minuten fietsen al echt helemaal op en leeg. Het hart bonst dan als een gek en ik word duizelig.

Normaliter verdwijnt dit wel bij mij na een week, en komt het niet meer terug tot het volgende gebruik. Dat jullie het al 2 maanden hebben vind ik persoonlijk erg lang.

Voelen jullie je ook snel moe en uitgeput als jullie iets actiefs ondernemen? Het kan zijn dat je misschien een hartritmestoornis hebt (gekregen?). Zitten hartkwalen in de familie ?(zal de huisarts je ook vragen)
L
LeLoLid
01-01-2024, 00:00
#3
hartkwalen zitten niet in de familie, maar wat waarschijnlijk 1 van de grote redenen is geweest, is dat we het eigenlijk bijna altijd genuttigd hebben in combinatie met kleine of grotere hoeveelheid alcohol (tot zwaar dronkens aan toe)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
LeLo zei:
hartkwalen zitten niet in de familie, maar wat waarschijnlijk 1 van de grote redenen is geweest, is dat we het eigenlijk bijna altijd genuttigd hebben in combinatie met kleine of grotere hoeveelheid alcohol (tot zwaar dronkens aan toe)
Klik om te vergroten...

De combinatie alcohol en cocaine is goddelijk :hearteyes:
Ik ken veel mensen die overmatig snuiven en zuipen tegelijkertijd, maar ik heb nog nooit gehoord dat die maanden later alsnog hartklachten hadden.

Ik weet niet welk advies ik je kan geven, wacht nog even op een reactie van iemand anders die er meer verstand van heeft, ga anders eind deze week alsnog naar de huisarts (kan geen kwaad toch?).

Het is misschien beschamend voor je om toe te geven dat je gebruikt, maar je kan het beter tegen je huisarts vertellen die geheimplicht heeft, dan dat je straks ergere kwalen krijgt of nog erger...
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Fit is coke tuurlijk niet, maar in feite moet je het wel kunnen hebben lichamelijk gezien. Meestal zijn hartkloppingen niks bijzonders. Sommige mensen hebben het jarenlang frequent zonder enige afwijking van het hart.
Ik zou voor de zekerheid gewoon aan je huisarts vragen of die een hartfilmpje maakt., is zo gebeurt en geen coke/speed meer gebruiken voor de zekerheid;Het blijft tuurlijk pittig giftig voor je hart.
B
BlizyLid
01-01-2024, 00:00
#6
bij mij is het nu na ong een jaar zwaar gemindert te zijn bijna weg.
mijn ervaring is hoe minder je gebruikt hoe minder last je hebt...
maargoed bij mij was het van de speed... misschien dat dat nog verschil geeft!?
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga voor medische klachten IN GODESNAAM naar je dokter!

Die hebben gewoon een medische 'geheimhoudingsplicht', niemand komt het te weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."