Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoke geur vraag

coke geur vraag

6 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coke is daarnaast ook nog heel gevoelig voor geuren van buiten af, als het niet goed verpakt word en vervoerd kan het een beetje geur aan nemen van het minste of geringste beetje sterk ruikende wat er bij in de buurt komt.
x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik haal regelmatig coke.
nu heb ik vaak alleen de bekende sterke dieselachtige geur of hoe je het moet noemen.

maar af en toe heb ik ook weleens dat er een soort lichte zure lucht bij zit.
hij smaakt en voelt wel goed maar ik ben gewoon nieuwschierig wat dit kan zijn.

kan het een bepaald versnijdingsmiddel zijn die de zure lucht veroorzaakt?
van manitol en inositol volgensmij niet?? en wat van lidocaine of wat anders.

of kan het een andere oorzaak hebben??
bedankt
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
yeti zei:
dutch-lycan zei:
ik kan de geur niet echt omschrijven maar ik dacht altijd dat die
geur coke was. moet je nagaan hoeveel ik van coke af wist :P
maar iemand idee wat die geur dan wel is
Klik om te vergroten...

Het betreft hier de geur van zoutzuur. Soms ook die van kerosine of een menggeur van beiden.

Ik heb veel met chemicalieen gewerkt, dit is geen boeken- of internetwijsheid :grin:

Deze geur heeft niets met versnijdingsmiddelen te maken maar met het vervaardigingsproces van de cocaine in Zuid-Amerika.
Allereerst gaat men daar in het veld van de cocabladeren cocapasta maken. Bij dit proces vormt kerosine een van de belangrijkste hulpmiddelen. Kerosine (oftewel vliegtuigbenzine) wordt als oplosmiddel gebruikt. Als je circa 1000 kilo cocabladeren in kerosine oplost, dan hou je ongeveer 4 kilo cocapasta over.

Aan de aldus gewonnen cocapasta word vervolgens meerdere malen zoutzuur toegevoegd om het gewenste kristallisatie-proces tot stand te kunnen brengen. In de eerste stadia ontstaan er een soort kiezelstenen, maar als je steeds opnieuw zoutzuur toevoegt, dan transformeren de kiezelkristallen in een fijn poeder.

Wanneer je deze laatste, veredelde variant in handen krijgt, dan ruikt je meestal die scherpe zoutzuurlucht die er aan is blijven kleven. Het is voor degenen die de sos maken bijna niet te doen om dit er helemaal uit te krijgen en waarom zouden ze ook: de connaisseur weet dat dit de geur van goede cocaine is. En schadelijk voor je body zijn deze moluculaire zoutzuurrestanten niet.

In de ruwere, kiezelachtige kristallen tref je nogal eens de genoemde kerosine-geur aan. Die is een stuk minder prettig dan de zoutzuursmell. Ook hiervan krijg je een toprush, mits je het zelf nog verder weet te verpulveren. Een teveel aan kerosine-residu is echter niet zo best voor je gezondheid.
Maar dat is cocaine zelf ook niet.
Helaas. :(
Klik om te vergroten...

Misschien dat je hieraan wat hebt.
k
ktjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedoel je de zure ether-achtige lucht? Dat is coke die versneden is met fenacetine, pure coke ruikt inderdaad naar diesel.
P
PopperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zozo jij bent wel een fijnproever dan als je de stof kan herkennen :P

Maar je hebt gelijk, hoe lekker/sterk coke ook ruikt, soms pik je er net een andere geur in op. Dit heeft volgens mij gewoon te maken met wat er door heen gemengd zit, want verder word alle coke op dezelfde manier gemaakt. Misschien was het wat ammonia van een junkie die het van plan was te gaan basen, of misschien wat het een rotte plak kaas in je broekzak, who knows :P
x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#6
weet niet precies wat ether achtig is
maar het is meer een lichte azijn achtige geur
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
ktja zei:
pure coke ruikt inderdaad naar diesel.
Klik om te vergroten...
en jij denkt dat je wel is 'pure' coke hebt gehad? :P :tearsofjoy:
als je 60% hebt hier in nederland mag je van geluk spreken volgensmij :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."