Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang wachten

Hoe lang wachten

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb sinds 1 januari geen coke gebruikt. Daarvoor deed ik het 1x per maand, maar ik ging er steeds meer naar verlangen en dagen mee smokkelen. (dus eerder gebruiken dan wanneer de afspraak is) daarom wou ik een tijdje gaan stoppen omdat ik bang was dat het een verslaving zou worden ofzo. Nu heb ik het 2 maanden niet gedaan en was ik het van plan om het in maart weer te gebruiken. Vinden jullie dit lang genoeg of kan ik beter nog een tijd wachten?
Ik zelf heb het idee alsof ik het al een jaar niet meer heb gedaan maar denk er niet meer zoveel aan.
Wat vinden jullie?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je gewoon beter helemaal met coke kunt stoppen.
Coke is lastig "recreatief" te gebruiken, je ontwikkeld al snel een drang naar coke ook al gebruik je gewoon heel weinig.
Het is het in mijn ogen gewoon niet waard om elke 2 maanden 1x te gebruiken om vervolgens die 2 maanden constant te denken aan die ene dag dat je weer "mag".
Ik heb ook amper coke gebruikt maar merkte die drang al snel, vooral icm alcohol.
Je bent nu toch al een periode gestopt; waarom stop je er niet helemaal mee?
Het blijft anders een gevecht tussen addiction en recreatief gebruik.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt wel een punt, dus je hebt gelijk. Maar pff dan is het leven ook niks aan.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#4
heroesss zei:
Je hebt wel een punt, dus je hebt gelijk. Maar pff dan is het leven ook niks aan.
Klik om te vergroten...
net of coke je leven zo veel beter maakt :rolleyes:
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#5
nee, zeker niet.
Dat zeg ik toch niet?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
je zegt wel dat het leven weinig aan is als je stopt met coke
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
eigenlijk wel.

Ik had het over een coke-loos-leven en jij zegt "Dan is er ook niets aan". :beer:
Er zijn nog genoeg andere dingen waar je geluk uit kunt putten, ontdek deze :).
Het is sowieso een stuk "veiliger" om dope te gebruiken als je deze hebt, anders is dope inderdaad het enige waar je voor leeft.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jullie nemen het wel echt letterlijk op haha, maar ik bedoel meer van; Als je niks meer kan of mag doen omdat het niet goed voor je is ja dan vind ik het leven saai. Soms moet ik die dingen doen voor de spanning ofzo?!?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan heb ik wel een filmpje voor je:



Je moet jezelf dus afvragen of coke zoveel plezier in jou leven brengt dat het het enorme risico overstemt.
Voor mij is die keuze met coke snel gemaakt :P
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#10
heroesss zei:
Jullie nemen het wel echt letterlijk op haha, maar ik bedoel meer van; Als je niks meer kan of mag doen omdat het niet goed voor je is ja dan vind ik het leven saai. Soms moet ik die dingen doen voor de spanning ofzo?!?
Klik om te vergroten...
je zegt het ook wel duidelijk :rolleyes:
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chris Pontius zei:
Dan heb ik wel een filmpje voor je:



Je moet jezelf dus afvragen of coke zoveel plezier in jou leven brengt dat het het enorme risico overstemt.
Voor mij is die keuze met coke snel gemaakt :P
Klik om te vergroten...

Lief dat je zo'n filmpje plaatst, maar ik heb geen idee wat er word gezegd (ik ken geen engels)
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#12
SperSIZEboon zei:
heroesss zei:
Jullie nemen het wel echt letterlijk op haha, maar ik bedoel meer van; Als je niks meer kan of mag doen omdat het niet goed voor je is ja dan vind ik het leven saai. Soms moet ik die dingen doen voor de spanning ofzo?!?
Klik om te vergroten...
je zegt het ook wel duidelijk :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je hoeft niet zo aanvallend te doen tegen mij, ik doe toch niet gemeen tegen je ofzo :confused:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
heroesss zei:
Chris Pontius zei:
Dan heb ik wel een filmpje voor je:



Je moet jezelf dus afvragen of coke zoveel plezier in jou leven brengt dat het het enorme risico overstemt.
Voor mij is die keuze met coke snel gemaakt :P
Klik om te vergroten...

Lief dat je zo'n filmpje plaatst, maar ik heb geen idee wat er word gezegd (ik ken geen engels)
Klik om te vergroten...

Het gaat er over (als ik het nog uit me hoofd weet, het is al weer een tijdje geleden) dat je niet compleet risicoloos moet leven maar een goede balans moet zien te vinden tussen risico en geluk.
"One of the biggest risks is being too cautious" (dat begrijp je toch wel?)
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooie boodschap, dankjewel.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#15
heroesss zei:
SperSIZEboon zei:
heroesss zei:
Jullie nemen het wel echt letterlijk op haha, maar ik bedoel meer van; Als je niks meer kan of mag doen omdat het niet goed voor je is ja dan vind ik het leven saai. Soms moet ik die dingen doen voor de spanning ofzo?!?
Klik om te vergroten...
je zegt het ook wel duidelijk :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je hoeft niet zo aanvallend te doen tegen mij, ik doe toch niet gemeen tegen je ofzo :confused:
Klik om te vergroten...
sorry zo was het niet bedoeld
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Chris Pontius zei:
Er zijn nog genoeg andere dingen waar je geluk uit kunt putten, ontdek deze :).
Klik om te vergroten...

Dexamfetamine..

heroesss zei:
Jullie nemen het wel echt letterlijk op haha, maar ik bedoel meer van; Als je niks meer kan of mag doen omdat het niet goed voor je is ja dan vind ik het leven saai. Soms moet ik die dingen doen voor de spanning ofzo?!?
Klik om te vergroten...

Dat is wel een serieuze onderschatting moet ik zeggen. Coke is ook maar drugs maar ik denk dat het prijskaartje dat er aan vasthangt tamelijk risicovol is. Uiteindelijk zul je er toch wel mee willen kappen denk ik.. Je hebt nu 3 maanden pauze gehad. En dan? Het bewijst dat je nog niet verslaafd bent en dat is allemaal leuk en aardig, maar nu ga je weer gebruiken. Denk je dat die 3 maanden pauze je nu geleerd hebben om nu niet meer te smokkelen of niet meer naar het spul te verlangen? In tegendeel, ik denk dat er zelfs een extra risico aan vast hangt omdat je er nu vanuit zal gaan dat het toch geen verslaving zal worden, en dus minder oplettend zult zijn.

Maar goed, je moet zelf weten of je coke wilt blijven gebruiken of niet. Als je het wilt doen, doe het dan gewoon. Wat wel handig zou zijn is het gebruik bij eenmaal in de drie maanden houden in plaats van 1x/maand.. Dat is nog wel erg frequent. En de drempel ligt natuurlijk ook wel hoger als je eenmaal in de drie maanden gebruikt en dan eens de fout in gaat, of als je 1x/maand gebruikt kan het al snel wekelijks gebruik worden voor je er erg in hebt.

Er zijn zat andere drugs die ook geweldig "plezier" kunnen brengen die stukken minder risicovol zijn, leuker en minder egoistisch. Want, face it, als je coke op hebt ben je voor anderen gewoon vaak irritant.

Maar goed, je moet het zelf weten. Nu lijkt het alsof ik coke demoniseer maar dat is niet zo. Coke is lekker, maar ook een van de meest verslavende drugs die geen junkie-imago hebben en ik denk dat dat nog wel eens verraderlijk kan uitdraaien. Niemand is er ooit beter van geworden, het kost handenvol geld, je wordt in wezen afgeript.. Nu ja, kijk zelf maar of je dat allemaal waard vindt, en is dat zo, gebruik dan gewoon coke. :) Op de achtergrond is er natuurlijk altijd het verslavingsrisico, en bij deze drug wat meer dan bij andere.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik niet :openmouth:

Nee even serieus, ik denk niet dat je van minimaal gebruik (1x in de zoveel maanden) een klootviool wordt tenzij je het met zo'n instelling gaat gebruiken. Dat je dus van te voren die verhalen van coke kent en je daarom juist gaat gedragen alsof je helemaal het mannetje/vrouwtje ben.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Chris Pontius zei:
Ik niet :openmouth:

Nee even serieus, ik denk niet dat je van minimaal gebruik (1x in de zoveel maanden) een klootviool wordt tenzij je het met zo'n instelling gaat gebruiken. Dat je dus van te voren die verhalen van coke kent en je daarom juist gaat gedragen alsof je helemaal het mannetje/vrouwtje ben.
Klik om te vergroten...

Dat hangt er maar net vanaf. Ik baseer het overigens niet op verhaaltjes hoor maar op wat ik zelf meegemaakt heb.

Zelf word ik er ook niet echt zoveel anders van eigenlijk en zeker niet arroganter. Maar heb toch al scenes gezien waar cokegebruikers niet echt prettig gezelschap zijn, en dan heb ik het niet over junkies ofzo. Vooral na meer dan een halfje wil het nog wel eens een beetje een "laat mij uitspreken ik ben aan het vertellen"-boel worden. Of erger.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar je weet toch niet of deze mensen met zo'n instelling gebruiken?
Het scheelt sowieso ook wel dat het vaak al klootzakjes zijn die coke gebruiken.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik snap wat jullie allemaal bedoelen en als ik echt mn verstand gebruik kan ik beter toch nog wat langer wachten.

EN over dat arrogante/egoistische; Ik word er echt egoïstisch van, de laatste paar keren dat ik het gebruikte gebruikte ik het liever alleen want anders moest ik delen. Ja en dat is erg egoïstisch.

Bedankt voor de reacties, had ik ff nodig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."