Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn broer gebruikt cocaine

mijn broer gebruikt cocaine

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Probeer te achterhalen waarom hij gebruikt, en praat met hem als hij nuchter is en zet evt eens de stap om hem te overtuigen om naar een huisarts te gaan
b
bobbyLid
01-01-2024, 00:00
#2
het wordt maar steeds slechter met hem, heeft iemand tips om hem ervan af te helpen? :confused:
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er over praten (met je broer) helpt.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer te praten met hem en er achter te komen hoe vaak hij gebruikt. Hij moet er achter staan om te stoppen. Hoe langer hij Coke gebruikt hoe lastiger het is om te stoppen. Je kan een Cokejunk herkennen aan een ingevallen gezicht (jukbenen zijn goed te zien), aan een snotneus, ook wel de Mexicaanse verkoudheid genoemd en aan glanzend gezicht.
k
kangaroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
moet dus zijn:

http://www.drug-rehabilitation-clinics.eu/index-nl.html dan aanklikken europese klinieken en dan op de lijst van landen netherlands ( spreekt voor zich)
k
kangaroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben geen verslavingsdeskundige. voor de beste manier om hem te helpen af te komen van de coke is eerst maar eens informatie inwinnen bij de deskundigen. Er zijn verschillende verslavings klinieken zie ( http://www.drug-rehabilitation-clinics. ... lands.html ) waar je de informatie kunt opvragen over wat nu het beste is. dan maar de adviezen volgen.

Bedenk wel dat jij alle adviezen van de wereld kunt geven maar hij zal het toch echt zelf moeten doen.

succes met je broer
M
MissieNHLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deze is misschien makkelijker en zijn ook allemaal reguliere instellingen waar de behandeling vergoed wordt :http://www.drugsinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=117
D
DjackLid
01-01-2024, 00:00
#8
met hem praten en hem uitleggen dat hij met vuur aan het spelen is. Ik zelf deed het ook en moest mijn ouders en zus machteloos laten toekijken hoe ik mijzelf naar de vernieling hielp. Vaak hebben mensen die er niet zolang mee bezig zijn de waan dat ze het wel onder controle hebben. Niets is minder waar. Mensen die beweren dat dit spul te controleren is die houden zichzelf voor de gek. Een kleine verandering in je leefstijl of ingrijpende gebeurtenis in je leven kunnen je mate van gebruik en afhankelijkheid van het spul sterk doen veranderen.Je zit constant op t randje. Ga met hem praten en vertel hem dat er dringend zaak is dat hij zich laat helpen om ervanaf te komen. Het gebruik van drugs heeft dieper liggende oorzaken , die moet hij aanpakken. Misschien kun je hem daarmee helpen en steunen. Maar uiteindelijk zal hij zelf moeten inzien en voelen wat cocaine precies is. Ik zelf ben deze stof gaan afzweren omdat ik ervan overtuigd ben dat het een stof is met een ziel. Een hele slechte gemene kwaadaardige ziel die zich in je geest nesteld en je overneemt. Andere mensen zullen me bijgelovig of achterlijk noemen maar ik geloof dat cocaine een demonische stof is. Je raakt hem nooit helemaal meer kwijt.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik schijn mijn ouders ook met zo iemand te delen. Hij verscheen een jaar of vijf eerder maar inmiddels is het toch wel duidelijk dat ik hier de grote broer ben.

En als hij lief is wil ik hem af en toe ook best erkennen als mijn kleine broertje in plaats van slechts 'die andere zoon van mijn ouders'.

En als ik hem had kunnen helpen om eindelijk eens een man te worden had ik dat allang gedaan. Want ja, het blijft toch familie van familie.

Maar sommige mensen hebben nou eenmaal gewoon een chronisch ballen tekort.

En het enige wat jij dan zou kunnen doen is jezelf van deze mensen afhelpen, aangezien je ze toch niet kan helpen met het feit dat ze zichzelf veel te graag van zichzelf afhelpen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

En ach, het zijn de andere kinderen van je ouders maar. Om je daar nou serieus druk om te gaan maken.

Zelf heb ik meer met kinderen van andere ouders, al moet ik daar wel bij zeggen dat ik dan weer totaal niks heb met kinderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."