Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewenningseffect werking cocaine en advies gevraagd

Gewenningseffect werking cocaine en advies gevraagd

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat psychosomatic zegt, oppassen met coke, ik merk het zelf ook, heb een keer 3 weekenden achter elkaar gebruikt, en kreeg dat 4e weekend echt zin, die daarna ook, was/ben bijna verslaafd, nu stoppen voor een paar weken/maanden... Dus sowieso niet tevaak gebruiken.
g
giorgio129Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wilde na 40 jaar gezond leven en werken, weinig drinken, niet roken en veel sporten een experiment doen: De meest voorkomende drugs een gebruiken.

Ben begonnen met Cocaine en dit beviel zo goed dat ik nu ongeveer 6 keer coke heb gebruikt, 5 keer de laatste 2 maanden en 3 keer de laatste 2 weken. Ik koop de laatse keren van dezelfde dealer welke ik 1 keer heb laten testen, was 68% coke en 1% caffeine. De rest van de inhoud kon het tescentrum niet zeggen. Deze coke beviel er goed.

Het valt me vandaag op dat de werking de laatste keer minder is dan de vorige 5 keren en ik dus meer moet gebruiken voor dezelfde ervaring bij dezelfde dealer . Vraag: Is dit al een gewenningeffect of zou het aan de kwaliteit liggen? (weet niet wat ik liever heb.... wennen of een dealer met varierende kwaliteit)

PS heb ook een aantal keren op straat gekocht in Utrecht, maar zonder uitzondering altijd heel slecht, heb niet laten testen, maar je voelt dat de werking minder is en dus de rommel weggegooid. Weet nu wat de werking van 68% is, dus krijg er al een beetje verstand van.

Wat kunnen jullie mij adviseren: de meeste drugs eens gebruiken, of nu falikaal stoppen. Heb geen neiging to verslavingen.
Iedereen succes
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je de de mogelijkheid in overweging genomen dat je dealer je eerst lekker heeft gemaakt met goede kwaliteit coke en daarna je meer rommel gegeven heeft? Het is wel waar dat je een soort tolerantie opbouwt, je zult dus bij de tiende keer iets minder voelen met dezelfde hoeveelheid als de eerste keer.

Voor voorzichtig met experimenteren, kijk vooral naar de kwaliteit en begin met een voorzichtige dosis. Zelf vind ik wiet (Haze of Jack Herrer) wel lekker en chill. Moet je dan wel puur roken in een pijpje :hearteyes:

Succes en wees voorzichtig...!

Pieter
P
PsychosomaticLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet experimenteren is natuurlijk het verstandigst. Ik zou sowieso niet elke drug willen proberen. Zaken als crystal meth, hero en lsd hoef ik echt niet. Ik geloof mensen op hun woord als ze zeggen dat het heel lekker is.

Wat betreft die coke, zou gewenning kunnen zijn. Is moeilijk te zeggen omdat je niet zeker weet of je na die eerste keer ook de andere keren coke van dezelfde kwaliteit gehad hebt. Ik weet ook niet of je het steeds op dezelfde manier hebt gebruikt. Daarmee bedoel ik dus die hoeveelheid per lijn, de tijd tussen twee lijnen, hoeveelheid in totaal, totale tijdspanne, welke andere drugs je erbij hebt gebruikt etc. Dat zijn zoveel variabelen die voor een andere ervaring kunnen zorgen en dan heb ik het nog niet eens gehad over je gemoedstoestand voor je eerste lijn.

Ik zou in ieder geval wel uitkijken met die coke. Het is echt een hele verraderlijke drug, vooral als je erbij drinkt. Voor je het weet heb je doordeweeks na een etentje waarbij je 2-3 wijntjes op hebt een ontzettende coke craving en bestel je een grammetje. Ik zou zeggen probeer het te houden op 1x in de maand, maar zo zijn velen begonnen en toch in de problemen geraakt. Je hoeft niet per se zo'n persoon te zijn die verslavingsgevoelig is om toch op een gegeven moment een drug tegen te komen die je net iets te lekker vindt. :wink:
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik sluit me aan bij de waarschuwingen over coke. Ikzelf ben ook niet verslavingsgevoelig, maar ik vind het toch altijd een beetje eng hoe coke in je kop blijft zitten, figuurlijk gezien. Pas na een maand of 3 à 4 niet gebruiken denk ik er niet echt meer aan. Anders denk ik te pas en te onpas toch even aan coke.

Gewenning zou kunnen als je 3 keer in 2 weken heb gebruikt, maar waarschijnlijk zal het de wisselende kwaliteit zijn denk ik. Het kan ook zijn dat je steeds harder durft (en wil) gaan op coke omdat je meer ervaring ermee krijgt (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik heb om mijn gebruik een beetje in de hand te houden er voor gezorgd dat ik er niet zo gemakkelijk aan kan komen. Ik heb bijvoorbeeld niet het nummer van een dealer in mijn telefoon die het kan komen bezorgen bij mij. Ik moet er zelf om. Vergelijk het altijd met een pot snoep op tafel of ergens boven in de kast. Waarom jezelf in de verleiding brengen als het niet hoeft. Met coke moet je wat dat betreft geen halve maatregelen nemen denk ik. Het risico is gewoon te groot.

jij ook succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."