Re: WAT VOOR GEVOEL KRIJG JE VAN COKE??
Je krijgt van coke een voldaan gevoel, je kunt je geen zorgen meer maken, je wordt praterig, je wordt geil, je denkt dat je de juiste dingen zegt (eigendunk), je krijgt zin om dingen te doen maar het blijft meestal bij veel praten ipv doen, lichamelijk boost gevoel (geil achtig, energiek).
Het werkt laxerend (maag en darmstelsel), je wordt een beetje zweterig (zenuwenzweet), je (hoofd)huid wordt soms een beetje vettig, je hart gaat flink tekeer, het werkt vochtafdrijvend je moet soms vaak pissen vooral na gebruik. je krijgt een droge mond, je kaakspieren gaan een eigen leven leiden vooral als je wat meer neemt.
Na gebruik last van slapeloosheid, bij het uitwerken last van een naar lichamelijk en geestelijke gevoel (vervelende comedown). Na gebruik vaak last van geïrriteerde neusslijmvliezen (verstopte neus), kans op bloedneus, vaak kans op bloedkorsten in neus, soms geïrriteerde keel en/of maag door de coke die vanuit je neusholte in je keel loopt.
Bij langdurig gebruik nog veel meer klachten (zie internet).
Bij coke hoort ook een sterke craving, dit zorgt er voor dat je na een lijntje iedere keer weer een nieuw lijntje wil. Hou er rekening mee dat alle coke die je hebt gekocht ook op gaat hierdoor.
Een lijntje coke slaat in na 5 à 8 minuten, houdt ongeveer een half uurtje effect aan.
Coke snuif je meestal in een sessie, meestal zoals gezegd net zo lang totdat het op is (dat komt door de craving). Het eerste uur tijdens een snuifsessie heb je het beste effect van coke, na dat uur blijf je vaak snuiven om 'op peil' te blijven (en door de craving), maar het wordt niet meer zo fijn als het eerste uur. Je kunt ook gewoon 1 lijntje pakken, de coke thuis laten liggen en op stap gaan. Veel tussenvormen van manieren van snuiven komen volgens mij weinig voor.
Coke is wat mij betreft geen uitgaans/partydrug, is onhandig dat je iedere keer een lijntje wil pakken. Je raakt ook niet echt in een party stemming van coke. Ook iedere keer als je last krijgt van dat een lijntje is uitgewerkt voel je jezelf niet chill, je bent dan ook de hele avond met je coke bezig. Het komt beter tot z'n recht thuis met vrienden, dan ben je ook de hele avond met je coke bezig, maar dat is niet zo vervelend in die situatie.
Een halve gram is genoeg voor een avond. Een normaal lijntje is ongeveer 2-2,5cm (+/-1,5mm dik). Als je weinig neemt heb je niet zon sterke lichamelijke boost gevoel. Als je te veel neemt wordt je vervelend nerveuzig. Dosering en timing daarvan verschilt per persoon.
Ik raad het eigenlijk af om te proberen. Coke was bij mij na de eerste keer meteen zo iets als alcohol drinken, iets wat je met regelmaat blijft doen. Het is duur en ongezond en verslavend. Het effect is wel leuk, maar het weegt eigenlijk niet op tegen de (potentiële) nadelen. Klinkt misschien hypocriet van mij om het af te raden, maar toch doe ik dat. Een pilletje is veel toffer.