Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRecreatief cokegebruik

Recreatief cokegebruik

23 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
PsyTekZ zei:
Zal wel aan de truffels gelegen hebben. Coke is te duur om op wiet te gooien :wink:
Klik om te vergroten...
Precies dit, crack is veel duurder dan wiet dus dat word er echt niet op gestopt.

lolli1 zei:
Mischien was het wel een hele heftige truffel space. Geen idee laat me maar wetem :grin:
Klik om te vergroten...
Dat kwam gewoon door de truffels. Het is niet gek dat de wiet anders aanvoelde, aangezien dan alles heel anders aanvoelt. Dat het heel heftig was is ook niet gek, aangezien wiet en truffels elkaar enorm versterken. Hierdoor ga je veel harder spacen/trippen. Tot slot zeg je crack effecten te ervaren wanneer je vriend dit suggereert, dit is gewoon placebo omdat wanneer je met truffels ergens aan denkt je dit ook heel makkelijk kunt voelen.
l
lolli1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ooww gelukkigg hahaha ik voel me zo veel beter nu. Oke dat was dan een hele leuke ervaringg tho. Had echt heel veel lol
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi drugsgebruikers,

Ik heb een week geleden coke gebruikt (1.5gram), kreeg een bloedneus als cadeau erbij en wondjes in mijn neus. We kunnen dus spreken van een geslaagd avontuur. Dit doe ik 1, maximaal 2x per jaar en dan ben ik er ook weer van genezen. Ik vind van mezelf dat ik een verslavingsgevoelig persoon ben, maar no way dat ik meer coke ga halen de komende maanden. Wat ik niet zo goed begrijp bij mezelf is dat ik niet de behoefte heb meer te gebruiken dan wat ik vorige week gebruikt heb. Ergens heeft het juist een therapeutisch effect op me gehad. Heb het gevoel meer energie te hebben en ben veel productiever deze week. Dit kan ook te maken hebben met het heerlijke weer van de afgelopen dagen. Ik weet dat coke een ''sluipmoordenaar'' is, wellicht dat ik me er daarom kan van weerhouden. Zijn er mensen die dit herkennen en gecontroleerd coke kunnen gebruiken en waarbij het juist een positief effect heeft op de gemoedstoestand de dagen/weken erna?

Elpee
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee ik iig niet
En bloedneus na 1,5?
Dan heb je echt zooi gehad
Levamisol komt gelijk in me op
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik vond die bloedneus ook merkwaardig. Zuivere coke zal het niet geweest zijn hoor.. Er zal ongetwijfeld troep bij hebben gezeten. Ik ben geen ervaren gebruiker maar had wel het cokegevoel.

Maar ff een vraag aan jou: hoeveel coke gebruik je? En wat maakt het dat je vaker gebruikt?
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Elpee zei:
Ja, ik vond die bloedneus ook merkwaardig. Zuivere coke zal het niet geweest zijn hoor.. Er zal ongetwijfeld troep bij hebben gezeten. Ik ben geen ervaren gebruiker maar had wel het cokegevoel.

Maar ff een vraag aan jou: hoeveel coke gebruik je? En wat maakt het dat je vaker gebruikt?
Klik om te vergroten...
Waarop baseer je dat ik vaak gebruik?
Zijn meerdere manieren hoe je dit kan weten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Liefhebbertje zei:
Waarop baseer je dat ik vaak gebruik?
Zijn meerdere manieren hoe je dit kan weten
Klik om te vergroten...

Liefhebbertje, er staat VAKER niet vaak. Vaker is meer dan eens en niet vaak. Niet meteen die kast op klimmen hoor, het is een normale vraag.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Liefhebbertje zei:
Waarop baseer je dat ik vaak gebruik?
Zijn meerdere manieren hoe je dit kan weten
Klik om te vergroten...

Ik ben oprecht benieuwd waarom de 1 het regelmatig gebruikt en de ander niet. Als je er geen antwoord op wilt geven is het ook prima.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Liefhebbertje zei:
Waarop baseer je dat ik vaak gebruik?
Zijn meerdere manieren hoe je dit kan weten
Klik om te vergroten...
Zo para reageren is al een mogelijke indicatie van vaker coke gebruiken... Maargoed even zonder dollen, je hebt al meerdere keren hierop het forum gezegd dat je een coke probleem hebt, waarom dan nu zo gepikeerd reageren? Daarbij bevestig je nu in dit topic dat jij het niet bij een enkele keer kunt houden... Je antwoord staat dus gewoon in dit topic.

Ik begin je korte lontje en het feit dat je veel topics over jezelf maakt een beetje zat te worden persoonlijk, het geeft meteen een onnodig negatieve lading aan veel topics. Maar het lijkt me voor jou zelf ook vervelend om je de hele tijd aangevallen te voelen en alles op jezelf te moeten betrekken. Het is eigenlijk heel simpel in het leven, 99,999% van de tijd gaat het niet over jou...

OT Ik gebruik coke denk ik gemiddeld eens per 2 maanden ofzo en eigenlijk nooit meer dan een halve gram per keer. Eigenlijk zou ik het nog minder vaak willen gebruiken want ik vind er geen reet aan, zeker niet voor die prijs. Maarja, af en toe als vrienden het hebben laat ik me toch verleiden.

Ik voel me niet beter de week na coke, maar de kater valt wel altijd reuze mee. Dat jij je nu beter voelde komt denk ik vooral door het mooie weer. Je moet niet onderschatten wat voor enorm positieve invloed de zon heeft op je gemoedstoestand.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben zelf ook vrij verslavingsgevoelig. Het komt veel voor in mijn familie en ikzelf heb een dikke wiet en sigaretten verslaving achter de rug. Daarom was ik ook eigenlijk bang om de 1e keer coke te gebruiken. Mij was verteld dat je er echt rete snel hooked aan bent. Mijn 1e keer coke was denk ik een jaar of 5 geleden en sindsdien heb ik t maar 4x gebruikt. Nooit meer dan 3/4e gram per keer. Ik heb zelfs nog een 1/3e gram thuis liggen al 1,5 jaar zonder dat ik er naar taal. Dus ik kan er echt met gemak afblijven. Mede omdat het ook niet mijn favo drugs is, het is handig en geinig voor een x maar niet echt mijn ding. Wel voel ik mij de dagen na coke gebruik juist minder actief en ook wat minder gezellig zeg maar. Ik heb dus het idee dat ik na coke gebruik juist minder positief ben in tegenstelling tot jou.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Zo para reageren is al een mogelijke indicatie van vaker coke gebruiken... Maargoed even zonder dollen, je hebt al meerdere keren hierop het forum gezegd dat je een coke probleem hebt, waarom dan nu zo gepikeerd reageren? Daarbij bevestig je nu in dit topic dat jij het niet bij een enkele keer kunt houden... Je antwoord staat dus gewoon in dit topic.

Ik begin je korte lontje en het feit dat je veel topics over jezelf maakt een beetje zat te worden persoonlijk, het geeft meteen een onnodig negatieve lading aan veel topics. Maar het lijkt me voor jou zelf ook vervelend om je de hele tijd aangevallen te voelen en alles op jezelf te moeten betrekken. Het is eigenlijk heel simpel in het leven, 99,999% van de tijd gaat het niet over jou...

OT Ik gebruik coke denk ik gemiddeld eens per 2 maanden ofzo en eigenlijk nooit meer dan een halve gram per keer. Eigenlijk zou ik het nog minder vaak willen gebruiken want ik vind er geen reet aan, zeker niet voor die prijs. Maarja, af en toe als vrienden het hebben laat ik me toch verleiden.

Ik voel me niet beter de week na coke, maar de kater valt wel altijd reuze mee. Dat jij je nu beter voelde komt denk ik vooral door het mooie weer. Je moet niet onderschatten wat voor enorm positieve invloed de zon heeft op je gemoedstoestand.
Klik om te vergroten...

Eens. De zon doet veel met de mens. Het is inderdaad erg prijzig en het effect lijkt (voor de prijs) inderdaad minimaal. Ik vind het leuk om ff over een grens heen te gaan en het verolgens weer af te zweren. Onder het cokegebruik probeer ik mijn leven te analyseren en kom dan wel tot wat conclussies over hoe ik mijn leven dien aan te pakken. Onder het cokegebruik ben ik mezelf ervan bewust dat coke gebruiken mij niet verder zal helpen in het leven, maar het geeft wel ff die extra boost. Ik kan mezelf het niet voorstellen het regelmatig te gebruiken, terwijl dat juist is wat een cokegebruiker doet.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Ik ben zelf ook vrij verslavingsgevoelig. Het komt veel voor in mijn familie en ikzelf heb een dikke wiet en sigaretten verslaving achter de rug. Daarom was ik ook eigenlijk bang om de 1e keer coke te gebruiken. Mij was verteld dat je er echt rete snel hooked aan bent. Mijn 1e keer coke was denk ik een jaar of 5 geleden en sindsdien heb ik t maar 4x gebruikt. Nooit meer dan 3/4e gram per keer. Ik heb zelfs nog een 1/3e gram thuis liggen al 1,5 jaar zonder dat ik er naar taal. Dus ik kan er echt met gemak afblijven. Mede omdat het ook niet mijn favo drugs is, het is handig en geinig voor een x maar niet echt mijn ding. Wel voel ik mij de dagen na coke gebruik juist minder actief en ook wat minder gezellig zeg maar. Ik heb dus het idee dat ik na coke gebruik juist minder positief ben in tegenstelling tot jou.
Klik om te vergroten...

Ah, herkenbaar dus. Ik ben zelf ook verslaafd geweest aan wiet - nu niet meer - , maar nog steeds aan sigaretten. Heb regelmatig proberen te stoppen, maar is me tot op heden niet gelukt. In mijn omgeving waarschuwden ook veel mensen voor het verslavingsgevaar van coke en ook ik moet zeggen dat ik het heel erg mee vind vallen. Ik moet trouwens geen coke thuis hebben liggen, daar vertrouw ik mezelf niet mee. Het moment van coke gebruiken vind ik wel grappig, heb echt het idee dat er een motertje gaat draaien wat stil heeft gestaan. Misschien gebruik ik expres iets te veel, om ook wat negatieve effecten te proberen op te zoeken; hartkloppingen, (lichtelijk) paranoia etc. Zo laat ik mezelf zien wat coke ook kan doen en dat het dus zeker geen lange termijn project moet zijn. Ik heb wel het idee dat ik wat sneller verbanden kan leggen tussen bepaalde aspecten in het leven, dat vind ik interessant.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeetje...
Zo was mijn antwoord totaal niet bedoelt!
Ik ben niet para voel me ook niet aangevallen

@Psychedelibee
Ik netter gevonden als je me persoonlijk had aangesproken over de dingen die niet over het onder gaan.

@Elpee
Ik gebruik veel en vaak
De reden waarom:
Het zet me gedachtes stil en ik voel 'fake' geluk
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet wel bekennen dat ik coke nog nooit zonder drank heb gebruikt. Wel in t begin van de avond maar er kwam altijd ook alcohol bij. Misschien als ik alleen coke zou gebruiken ik geen kater/down en moe gevoel heb maar alleen coke lijkt me niks aan eigenlijk.
En nee, voor de meelezers, ik weet het, coke en alcohol is eigenlijk niet slim.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Liefhebbertje zei:
Jeetje...
Zo was mijn antwoord totaal niet bedoelt!
Ik ben niet para voel me ook niet aangevallen

@Psychedelibee
Ik netter gevonden als je me persoonlijk had aangesproken over de dingen die niet over het onder gaan.
Klik om te vergroten...
Nou zo kom je anders wel elke keer over. En ik snap dat je het netter had gevonden dat ik je een pb had gestuurd, maar ik reageerde gewoon op dit topic... En verder ook niet echt zin in een pb conversatie met je, je bedoelt het altijd anders of er komt weer wat anders bij. Het is altijd een verhaal zonder end en daar heb ik helemaal geen zin in. Als je altijd verkeerd begrepen wordt is vervelend natuurlijk, maar misschien moet je af en toe eerst even je tekst teruglezen om te zien hoe het op anderen overkomt. Maargoed zal je weer met rust laten.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ow heb geen last van je hoor.
Ik zal je advies gaan toepassen.
En pb heb ik ook geen zin in met jou.
Bedoel ik het anders of begrijp je me niet?
Even goede vrienden
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dunnetjess33 zei:
Ik ben zelf ook vrij verslavingsgevoelig. Het komt veel voor in mijn familie en ikzelf heb een dikke wiet en sigaretten verslaving achter de rug. Daarom was ik ook eigenlijk bang om de 1e keer coke te gebruiken. Mij was verteld dat je er echt rete snel hooked aan bent. Mijn 1e keer coke was denk ik een jaar of 5 geleden en sindsdien heb ik t maar 4x gebruikt. Nooit meer dan 3/4e gram per keer. Ik heb zelfs nog een 1/3e gram thuis liggen al 1,5 jaar zonder dat ik er naar taal. Dus ik kan er echt met gemak afblijven. Mede omdat het ook niet mijn favo drugs is, het is handig en geinig voor een x maar niet echt mijn ding. Wel voel ik mij de dagen na coke gebruik juist minder actief en ook wat minder gezellig zeg maar. Ik heb dus het idee dat ik na coke gebruik juist minder positief ben in tegenstelling tot jou.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen wat jou favo drugs is.?
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je gemoedstoestand kan wellicht ook verbetert zijn geweest door het gevoel dat je coke na gebruik de baas bent gebleven (zelfs al ben je verslavingsgevoelig). Zo van oeh zie je wel dat ik die verslavendheid van coke kan weerstaan en ik heb een leuke avond gehad, ik ben goed en sterk geweest.

Pas er nou maar gewoon mee op, coke laat je anders denken, ook na gebruik werkt dat nog een tijdje door.

Ik krijg persoonlijk de dagen na gebruik geen beter gevoel, wel meer haantjes gedrag om een of andere reden (hormonaal wellicht).
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Joopiejo zei:
Je gemoedstoestand kan wellicht ook verbetert zijn geweest door het gevoel dat je coke na gebruik de baas bent gebleven (zelfs al ben je verslavingsgevoelig). Zo van oeh zie je wel dat ik die verslavendheid van coke kan weerstaan en ik heb een leuke avond gehad, ik ben goed en sterk geweest.

Pas er nou maar gewoon mee op, coke laat je anders denken, ook na gebruik werkt dat nog een tijdje door.

Ik krijg persoonlijk de dagen na gebruik geen beter gevoel, wel meer haantjes gedrag om een of andere reden (hormonaal wellicht).
Klik om te vergroten...


Ja precies, misschien is dat het wel geweest. Ergens geeft dat me ook wel een superieur gevoel. Ik zie mensen om me heen regelmatig gebruiken en blijkbaar kan ik mezelf ervan weerhouden. Ik gebruik maximaal 2x per jaar. Dit doe ik nu zo'n 3 a 4 jaar op deze manier en dat gaat perfect. Ik geef toe, als ik wat teveel gedronken heb, zou ik het geen probleem vinden een puntje naar binnen te werken. Tot nog toe heb ik dat gelukkig niet gedaan.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dunnetjess33 zei:
Sorry late reactie. Ik krijg vaak pas uren later een melding met t rode eentje.
Mijn favo is nog steeds gewoon wiet...
Klik om te vergroten...
Ok bedankt om te antwoorden..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."