Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClonazepam na cocaine gebruik

Clonazepam na cocaine gebruik

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Een vriend van mij heeft clonazepam gevonden in zijn medicijnkast thuis. Nu is hij er heilig van overtuigd dat elke soort medicatie die eindig op "pam" werkt om te slapen na coke gebruik. Zelf gebruik ik al even niet meer, door een milde verslaving. Toen ik nog gebruikte nam ik wel eens lormetazepam soms hielp dat maar hing vooral van de dosis af. Nu ben ik een beetje ongerust voor men vriend.. iemand hier ervaring mee?

Edit: hij laat me net weten dat de 0,5mg is.. lijk vrij weinig dus ik ga ervan uit dat het zwaar spul is
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is absoluut geen inslaper tenzilj u een monsterdosis gaat nemen. Pas op met drank en andere drugsdruga.

"Het indicatiegebied van clonazepam is beperkt tot status epilepticus en symptomatische gegeneraliseerde epilepsie. Bij de overige indicaties heeft clonazepam geen voordelen boven de andere beschikbare middelen."

Bron FK

Lormetazepam is een inslapen net als midazolam of temazepam.
Maar (clonazepam) deze is bij uitstek voor epileptische patiënten goed.

Ik zou een ander (inslaper)kiezen. Zoals lormetazepam,diazepam,midazolam , temazepam , zopiclon , xanax enz

Peace
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
lysergic bink zei:
Om de 1 of andere reden slaap ik enorm goed in van bromazepam Tijdloos , na jaren zelfs na lange periodes van abstentie heb ik wel tolerantie en slaap ik er niet meer van in onder de 18 a 24 mg.
Ik weet dat jij veel afweet van benzodiazepines Tijdloos en vandaar mijn vraag : is er een middel dat ik kan gebruiken als in en doorslaper die beter zou geschikt zijn voor mij en ik kan vragen aan mijn arts ?
Ik heb de indruk dat bromazepam ( ik heb de lexotans van roche ) in de dosissen die ik neem zowel zorgt voor een in en doorslaap effect (mede ook waarschijnlijk door de tamelijk lange halfwaardetijd).
Zou een stack bv met flurazepam of brotizolam goed werken? Vroeger was de combi lexotan zolpidem wel leuk, maar zolpidem zijn ook snoepjes geworden nu voor mij :worried: ze flikkerden me vroeger met twee stuks na twintig minuten KO ( maar wel maar voor nuurtje of twee)
En zo is het altijd iets van het ene slaap je goed in maar niet door , wat is dan de ultieme slaap stack? Vraagt een mens zich af,iets wat je op nhalf uurtje of een uurtje in dromenland krijgt en voor 8 uur hemelse rust zorgt?
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik o.a flunitrazepam voor het slapen maar dat komt door een neuroloog die heeft uitgevonden dat ik van diazepam syncope (wegvallen/flauwvallen) anders zou ik diazepam vragen.
Mijn advies vraag een eqeilivante dosis dia wat circa 40mg- 45mg is dagelijks. Het lost niets op hè? Als ik geen slaapstoornis was ik allang gestopt.

Waarom raad ik diazepam aan ?
Hier een stukje van het Farmaceutisch Kompas:

Metabolisering: in de lever via CYP3A4 en CYP2C19 tot actief desmethyldiazepam, temazepam en oxazepam.

Dus je hebt er dan in de praktijk als het werkt 3 actieve benzo's in je lichaam.

Hoop dat dit helpt en dat de slapeloosheid kan worden opgelost!

Peace

Ps voor mij is 60-90mg flurazepam de oplossing al vele jaren dezelfde dosis.Dat stapelt en is iets wat artsen echt erg zelden tot nooit voorschrijven. En soms switch ik naar flunitrazepam.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Het is absoluut geen inslaper tenzilj u een monsterdosis gaat nemen.
Klik om te vergroten...
Denk dat dat ook heel erg van de gewenning af hangt. Ik slaap letterlijk op elke benzo, maar heb totaal geen gewenning. Uiteraard zijn sommige benzo's beter voor het slapen dan anderen, maar in principe kun je elke benzo gebruiken om makkelijker in of door te slapen.
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Denk dat dat ook heel erg van de gewenning af hangt. Ik slaap letterlijk op elke benzo, maar heb totaal geen gewenning. Uiteraard zijn sommige benzo's beter voor het slapen dan anderen, maar in principe kun je elke benzo gebruiken om makkelijker in of door te slapen.
Klik om te vergroten...
Mijn maat, heeft er idd van geslapen en best snel ook na een half uur -uurtje geloof ik. Hij voelt zich wel wazig deze dag. Ik had er al ergens iets van gelezen dat Clonazepam een lange uitwerk tijd heeft? Sla me niet dood, ik ken niks van benzo's haha
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Het is absoluut geen inslaper tenzilj u een monsterdosis gaat nemen. Pas op met drank en andere drugsdruga.

"Het indicatiegebied van clonazepam is beperkt tot status epilepticus en symptomatische gegeneraliseerde epilepsie. Bij de overige indicaties heeft clonazepam geen voordelen boven de andere beschikbare middelen."

Bron FK

Lormetazepam is een inslapen net als midazolam of temazepam.
Maar (clonazepam) deze is bij uitstek voor epileptische patiënten goed.

Ik zou een ander (inslaper)kiezen. Zoals lormetazepam,diazepam,midazolam , temazepam , zopiclon , xanax enz

Peace
Klik om te vergroten...

Om de 1 of andere reden slaap ik enorm goed in van bromazepam Tijdloos , na jaren zelfs na lange periodes van abstentie heb ik wel tolerantie en slaap ik er niet meer van in onder de 18 a 24 mg.
Ik weet dat jij veel afweet van benzodiazepines Tijdloos en vandaar mijn vraag : is er een middel dat ik kan gebruiken als in en doorslaper die beter zou geschikt zijn voor mij en ik kan vragen aan mijn arts ?
Ik heb de indruk dat bromazepam ( ik heb de lexotans van roche ) in de dosissen die ik neem zowel zorgt voor een in en doorslaap effect (mede ook waarschijnlijk door de tamelijk lange halfwaardetijd).
Zou een stack bv met flurazepam of brotizolam goed werken? Vroeger was de combi lexotan zolpidem wel leuk, maar zolpidem zijn ook snoepjes geworden nu voor mij :( ze flikkerden me vroeger met twee stuks na twintig minuten KO ( maar wel maar voor nuurtje of twee)
En zo is het altijd iets van het ene slaap je goed in maar niet door , wat is dan de ultieme slaap stack? Vraagt een mens zich af,iets wat je op nhalf uurtje of een uurtje in dromenland krijgt en voor 8 uur hemelse rust zorgt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met clonazepam begon ik midden op de dag al te knikkebollen. Als dat geen inslaper is, moet ik maar geen echte inslaper dan.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Met clonazepam begon ik midden op de dag al te knikkebollen. Als dat geen inslaper is, moet ik maar geen echte inslaper dan.
Klik om te vergroten...

Nee klinkt alsof dat snel verkeerd zou gaan. En je geheugenverlies krijgt wat al 30 seconden kan zijn. Daarom echt slapen met de 'echte' inslapers. Midazolam maar is ook een zware inslaper . Zopiclon 7,5mg of 15mg vind ik ook goed zware inslainslapers.

Anyway hoe minder je neemt des te beter :wink:
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Zelf heb ik o.a flunitrazepam voor het slapen maar dat komt door een neuroloog die heeft uitgevonden dat ik van diazepam syncope (wegvallen/flauwvallen) anders zou ik diazepam vragen.
Mijn advies vraag een eqeilivante dosis dia wat circa 40mg- 45mg is dagelijks. Het lost niets op hè? Als ik geen slaapstoornis was ik allang gestopt.

Waarom raad ik diazepam aan ?
Hier een stukje van het Farmaceutisch Kompas:

Metabolisering: in de lever via CYP3A4 en CYP2C19 tot actief desmethyldiazepam, temazepam en oxazepam.

Dus je hebt er dan in de praktijk als het werkt 3 actieve benzo's in je lichaam.

Hoop dat dit helpt en dat de slapeloosheid kan worden opgelost!

Peace

Ps voor mij is 60-90mg flurazepam de oplossing al vele jaren dezelfde dosis.Dat stapelt en is iets wat artsen echt erg zelden tot nooit voorschrijven. En soms switch ik naar flunitrazepam.
Klik om te vergroten...

Flunitrazepam denk ik niet snel te krijgen, alhoewel ik nu zonder problemen instant flurazepam kan bemachtigen via de arts.
Het rare is toen ik eens ontwende een aantal jaar terug van benzo's ik flurazepam kreeg om af te bouwen door de lange halfwaarde.. heb toen inderdaad ook gemerkt dat het stapelt.
Vond dit een vrij gevaarlijke benzo naar agressie toe, had dit niet zo bij de andere benzo's.
Maar van wrs de stapeling van de flurazepam ging ik tekeer als een dronken gek.(jammer want werkte enorm enorm goed om in en door te slapen )
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Nee klinkt alsof dat snel verkeerd zou gaan. En je geheugenverlies krijgt wat al 30 seconden kan zijn. Daarom echt slapen met de 'echte' inslapers. Midazolam maar is ook een zware inslaper . Zopiclon 7,5mg of 15mg vind ik ook goed zware inslainslapers.

Anyway hoe minder je neemt des te beter :wink:
Klik om te vergroten...

Maar wat ik dan wel heb met inslapers is dat ik zeer snel terug ontwaak als ik er geen langwerkende benzo bijneem zoals bromazepam ofzo.
Anders mag je twee a drie maal zo'n inslaper bijnemen gedurende de nacht, zo blijf je bezig.
Ivm het bovenstaande nog, ja diazepam deed niet zoveel bij mij destijds zelfs geen 30 mg maar misschien moet het ook een tijdje stapelen ofzo?
Het klopt wat je zegt beter natuurlijk te proberen slapen, heb er nu al twee maand geen genomen maar binnenkort sta ik terug voor stresserende tijden, wat verhoogde insomnia zal geven en zo nu en dan eens om mezelf wat rust te gunnen zou ik het in een noodgeval mss nog es doen,
Peace en bedankt voor de info Tijdloos
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt diazepam is na een week pas stabiel in de bloedplasma.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Klopt diazepam is na een week pas stabiel in de bloedplasma.
Klik om te vergroten...

En na een week wat is de ideale dosis om te slapen dan? Maar ik vermoed dat je zelf wel een grotere cocktail neemt dan enkel diazepam?
Zou me sterk lijken dat ik met diazepam goed zou slapen zonder een goede mengeling te maken maar het kan.
Wel zal de dokter dan 10 mg voorschrijven per dag ten hoogste, en weet zeker gezien men tolerantie dat ik richting de 30 a 40 moet dus daarom beter een zwaardere vragen vrees ik.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
lysergic bink zei:
En na een week wat is de ideale dosis om te slapen dan? Maar ik vermoed dat je zelf wel een grotere cocktail neemt dan enkel diazepam?
Zou me sterk lijken dat ik met diazepam goed zou slapen zonder een goede mengeling te maken maar het kan.
Wel zal de dokter dan 10 mg voorschrijven per dag ten hoogste, en weet zeker gezien men tolerantie dat ik richting de 30 a 40 moet dus daarom beter een zwaardere vragen vrees ik.
Klik om te vergroten...
Klopt zoals je al zei , maar zou de dokter erop wijzen dat het eqeulivant van diazepam rond de 30mg is.
Op 30mg zal je vast goed doen slapen door het stapel effect na een week.

10mg lijkt mij een beetje laag maar ik heb dan ook tolerantie.



Succes en sterkte!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Denk dat dat ook heel erg van de gewenning af hangt. Ik slaap letterlijk op elke benzo, maar heb totaal geen gewenning. Uiteraard zijn sommige benzo's beter voor het slapen dan anderen, maar in principe kun je elke benzo gebruiken om makkelijker in of door te slapen.
Klik om te vergroten...
Heb je ooit geprobeerd te slapen op Oxazepam? Dat is echt mission impossible hoor. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Heb je ooit geprobeerd te slapen op Oxazepam? Dat is echt mission impossible hoor. :P
Klik om te vergroten...
Dat is een van de weinige benzo's die ik nog niet gebruikt heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."