Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke worth it?

Coke worth it?

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank jullie allemaal. Ik ga het vanavond gewoon zonder alcohol doen. Krijg je met coke het gevoel van snel meer te willen pakken?
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, 71% is zeker niet slecht. Daar zouden velen voor tekenen. Ik heb meestal tussen de 82-85% modknip - zie de opmerking over prijzen hierboven!, maar bon, niet mijn bedoeling om hierover op te scheppen. Heb het wel een beetje gehad met die opschepperij over de kwaliteit van coke.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het het nou waard? Modknip - prijzen noemen is niet toegestaan Wat is het verschil kwa gevoel tussen coke en mdma?

Ik heb tolerantie met mdma , betekend dit dat ik ook veel coke moet nemen? Of gewoon met een sleutelpuntje beginnen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sowieso je coke even late testen. En of het het waard is kunnen wij niet voor je beslissen. Dat is voor iedereen anders.
Daarbij werken coke en mdma compleet verschillen. Google maar even of spit deze site door want dat is heel makkelijk te vinden.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Sowieso je coke even late testen. En of het het waard is kunnen wij niet voor je beslissen. Dat is voor iedereen anders.
Daarbij werken coke en mdma compleet verschillen. Google maar even of spit deze site door want dat is heel makkelijk te vinden.
Klik om te vergroten...
Ik lees dat je het beste alcohol erbij kan drinken? Sommige mensen willen geen coke zonder alcohol. Wat voor effect krijg je dan? En ik denk dat het beste is dat ik gewoon zonder alcohol neem? Me eerste x coke.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Ik lees dat je het beste alcohol erbij kan drinken? Sommige mensen willen geen coke zonder alcohol. Wat voor effect krijg je dan? En ik denk dat het beste is dat ik gewoon zonder alcohol neem? Me eerste x coke.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik altijd zonder alcohol (zou je dat ook aanraden) en vind het effect van coke veel subtieler dan dat van mdma. Eigenlijk niet te vergelijken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, tolerantie voor MDMA betekent niet dat je ook veel coke moet nemen.

Het gevoel van MDMA en coke is echt totaal niet te vergelijken, zoals hierboven gezegd is coke véél subtieler. Verwacht zeker niet iets dat zo intens aanwezig is als MDMA, want dan gaat het teleurstellen ben ik bang.

Of coke het waard is moet je zelf beslissen zoals Dunne al aangeeft. Ik vond het leuk om eens te proberen, werd er chill en creatief van en vond het een prettige cosy vibe geven. :) Heb het pas twee keer gehad dus ben verre van een ervaringsdeskundige (coke schijnt leuker te worden na het een paar keer gedaan te hebben) maar echt bijzonder zou ik het ook weer niet noemen. Op basis van die twee ervaringen vind ik het persoonlijk wel te duur voor wat het is. Vooral de korte werkingsduur vind ik een nadeel en ik kan me voorstellen dat dat het vooral ook zo verslavend maakt, het is alleen al om die reden een drug die ik liever gewoon niet (te vaak) in huis heb.

De combinatie met alcohol zorgt ervoor dat er een nieuwe stof (coca-ethyleen) gevormd wordt in je lever waardoor je meer euforie ervaart maar je hart en lever gaan hier beide een stuk minder vrolijk van worden. Daarbij kun je ook nog eens de neiging hebben een stuk meer alcohol te gaan drinken omdat coke de effecten daarvan verdoezelt waardoor je je vals nuchter voelt. Inderdaad af te raden dus, zeker de eerste keer, ik zou eerst eens even kijken hoe je erop reageert.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAZING zei:
Dank jullie allemaal. Ik ga het vanavond gewoon zonder alcohol doen. Krijg je met coke het gevoel van snel meer te willen pakken?
Klik om te vergroten...

Ik had dat wel ja, vanwege de korte duur. Had met mezelf afgesproken: over paar uur verspreid niet meer dan 300 mg de eerste keer. Daar heb ik me aan gehouden maar daar had ik de nodige zelfdiscipline voor nodig, meer dan dat ik ooit met een andere drug heb gehad, schrok er zelf een beetje van. Zeker omdat ik de ervaring opzich dus niet eens zo heel bijzonder vond. Mijn hoofd begon allerlei redenen te verzinnen om de overige 200 mg ook op te maken, ik had een soort 'onaf' gevoel, alsof je op een feest bent waar het net leuk begint te worden en de lampen gaan aan en iedereen gaat naar huis. Het is gewoon zo kort, voor je het weet is het voorbij, en dat maakt het tricky.

Maar dit is voor iedereen verschillend, en je bent er altijd zelf bij hè, je hebt een eigen wil, er zijn ook echt wel genoeg mensen die coke op een min of meer verantwoorde manier kunnen gebruiken.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hangt van de kwaliteit af.
Ik heb bij goeie kwaliteit geen last van craving en amper comingdown.
Met een lijntje doe ik dan zo’n anderhalf à twee uur.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sofia87 zei:
Hangt van de kwaliteit af.
Ik heb bij goeie kwaliteit geen last van craving en amper comingdown.
Met een lijntje doe ik dan zo’n anderhalf à twee uur.
Klik om te vergroten...

Jij hebt ongetwijfeld spul van veel betere kwaliteit, maar de coke die ik had was getest op 71%, niet echt slecht toch. Ik denk dat ik een lijntje ongeveer drie kwartier tot max een uur echt bewust voelde. Wel heel lang daarna nog fysieke nawerkingen zoals hoge hartslag. Terwijl ik het effect opzich eigenlijk totaal niet speedy vond aanvoelen, eerder een bepaalde relaxedheid.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Terwijl ik het effect opzich eigenlijk totaal niet speedy vond aanvoelen, eerder een bepaalde relaxedheid.
Klik om te vergroten...
Da's idd het typische coke-gevoel. Ik vind cocaïne dan ook eerder een drug om gezellig thuis te relaxen of voor een leuk avondje op café en niet zozeer een partydrug. Vergelijkingen met mdma, speed, ... zijn dan ook uit den boze, vind ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sofia87 zei:
Da's idd het typische coke-gevoel. Ik vind cocaïne dan ook eerder een drug om gezellig thuis te relaxen of voor een leuk avondje op café en niet zozeer een partydrug. Vergelijkingen met mdma, speed, ... zijn dan ook uit den boze, vind ik.
Klik om te vergroten...

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond coke dus eigenlijk wel op speed lijken haha, vooral op dexamfetamine. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik speed ook wel als chill ervaar en niet als bijzonder opgefokt of energiek. Er waren ook wel verschillen hoor, vond coke duidelijk creatiever en wat ‘warmer’ qua sfeer dan speed, maar echt een heel groot verschil vond ik het niet. Maar mogelijk ken ik coke gewoon nog niet goed genoeg...
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik voel er niets van?? De coke is getest op 68%. Had een goede lijn genomen. Maar niks. Beetje jammer. 5 min geleden maar bijgepakt misschien dat ik dan iets voelde? Maar nee. Het is coke van een goeie vriend, waar ik altijd me spul van koop. Nou lees ik dat veel mensen de 1e x coke niks voelen? Zo kut dit.. :P
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAZING zei:
Ik voel er niets van?? De coke is getest op 68%. Had een goede lijn genomen. Maar niks. Beetje jammer. 5 min geleden maar bijgepakt misschien dat ik dan iets voelde? Maar nee. Het is coke van een goeie vriend, waar ik altijd me spul van koop. Nou lees ik dat veel mensen de 1e x coke niks voelen? Zo kut dit.. :P
Klik om te vergroten...

Oh jammer! Maar dit hoor je inderdaad best vaak van coke. Mijn zusje beweerde na haar eerste keer coke ook stellig dat ze het niet voelde. Misschien moet je het even leren herkennen. Had je nog meer lijntjes genomen of was je gestopt na die tweede?
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze olifant zei:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond coke dus eigenlijk wel op speed lijken haha, vooral op dexamfetamine. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik speed ook wel als chill ervaar en niet als bijzonder opgefokt of energiek. Er waren ook wel verschillen hoor, vond coke duidelijk creatiever en wat ‘warmer’ qua sfeer dan speed, maar echt een heel groot verschil vond ik het niet. Maar mogelijk ken ik coke gewoon nog niet goed genoeg...
Klik om te vergroten...

Ja, snap wat je bedoelt met de gelijkenis tussen coke en dexamfetamine. Herkenbaar. Dex is een rechtsdraaiende amfetamine (sterkere werking op het centrale zenuwstelsel) en geeft daarom meer die mentale rush, terwijl speed een combinatie is van links- en rechtsdraaiende amfetamine (iets minder werking op het centrale zenuwstelsel, eerder op hart en bloedvaten). Dex en speed zijn dus allebei amfetamines, maar wel wezenlijk verschillend. Bedoel je dus dex i.p.v. speed?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sofia87 zei:
Goh ja, coke frequenter gaan gebruiken is mss ook niet zo'n best idee. Dan lijkt dex me op dat vlak toch ietsje veiliger.
Klik om te vergroten...

Haha ik bedoelde ook niet dat ik in de volgende drie weken drie gram coke erdoorheen ga snuiven om mijn mening kracht bij te zetten. :grin: Maar ik ga er vanuit dat ik het nog wel ooit zal gebruiken.

Vind je dex trouwens zoveel veiliger, ja? Ik vind het behoorlijk verslavend, ik gebruik het net als jij functioneel (voor werk/deadlines), en heb echt zeer duidelijke grenzen voor mezelf moeten stellen, want als ik niet uitkijk ga ik daar overheen.

Geen idee wat er met die lettergroottes gebeurd is trouwens xD lukte het niet om dat aan te passen?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sofia87 zei:
Ja, snap wat je bedoelt met de gelijkenis tussen coke en dexamfetamine. Herkenbaar. Dex is een rechtsdraaiende amfetamine (sterkere werking op het centrale zenuwstelsel) en geeft daarom meer die mentale rush, terwijl speed een combinatie is van links- en rechtsdraaiende amfetamine (iets minder werking op het centrale zenuwstelsel, eerder op hart en bloedvaten). Dex en speed zijn dus allebei amfetamines, maar wel wezenlijk verschillend. Bedoel je dus dex i.p.v. speed?
Klik om te vergroten...

Ik was niet helemaal duidelijk door de twee begrippen door elkaar te gebruiken, sorry. Ik ken het verschil, heb ze ook beide, en bedoel dex inderdaad. Moet wel zeggen dat de speed die ik heb moeilijk te onderscheiden is van dexamfetamine, voor mij dan toch, ik betwijfel of ik blind zou kunnen zeggen wat wat is bij een vergelijkbare dosis.

Ik vind het gewoon wel boeiend dat het effect van coke door velen als iets totaal anders wordt ervaren dan het effect van amfetamine, terwijl ik de twee toch wel erg op elkaar vond lijken. Vooral dus in de vergelijking met dex (die mentale helderheid zonder sterk aanwezige fysieke component). Maar dat is denk ik echt mijn onervarenheid, waarschijnlijk zou ik het wel beter leren herkennen bij frequenter gebruik.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
Ik was niet helemaal duidelijk door de twee begrippen door elkaar te gebruiken, sorry. Ik ken het verschil, heb ze ook beide, en bedoel dex inderdaad. Moet wel zeggen dat de speed die ik heb moeilijk te onderscheiden is van dexamfetamine, voor mij dan toch, ik betwijfel of ik blind zou kunnen zeggen wat wat is bij een vergelijkbare dosis.

Ik vind het gewoon wel boeiend dat het effect van coke door velen als iets totaal anders wordt ervaren dan het effect van amfetamine, terwijl ik de twee toch wel erg op elkaar vond lijken. Vooral dus in de vergelijking met dex (die mentale helderheid zonder sterk aanwezige fysieke component). Maar dat is denk ik echt mijn onervarenheid, waarschijnlijk zou ik het wel beter leren herkennen bij frequenter gebruik.
Klik om te vergroten...
Ja, dat werkt voor iedereen anders. Ik word zenuwachtig en opgefokt, chaotisch van speed, terwijl dex me kalmeert, helder doet denken en m'n hyperfocus doet afnemen, waardoor ik m'n focus moeiteloos kan verleggen wanneer ik dat wil (zoals bij 'normale' mensen dus). Ik zou de 2 dus makkelijk blind en doof tegelijk uit elkaar kunnen halen :wink:.

Goh ja, coke frequenter gaan gebruiken is mss ook niet zo'n best idee. Dan lijkt dex me op dat vlak toch ietsje veiliger.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe kom ik nou aan die verschillende lettergroottes ...?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sofia87 zei:
Hoe kom ik nou aan die verschillende lettergroottes ...?
Klik om te vergroten...
Roze olifant zei:
Geen idee wat er met die lettergroottes gebeurd is trouwens xD lukte het niet om dat aan te passen?
Klik om te vergroten...
Ik zie niks hoor dames :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."