Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine gebruiken voor afkick coke te verzachten

Ketamine gebruiken voor afkick coke te verzachten

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KC83Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik las dat ketamine zware depressieve gevoelens helpt te minderen. Ik heb al een maand of 6 een zware depressie en sinds 2 maanden een coke verslaving ontwikkeld. Vorige week gestopt voor 3 dagen maar terug moeten beginnen omdat ik nog zwaarder depressief was. Als ik nu de eerste 5 dagen een beetje K gebruik als het gevoel te sterk door weegt en dan ook daarmee stop, zou de afkick dan niet gemakkelijker verlopen?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Keta is erom gekend anti depressieve werking te hebben. Ik voel me ook wel goed in me vel de dag na een avondje keta. Ik betwijfel dat dit depressieve klachten van cokestop gaat bestrijden.

Als je het zou proberen dan ook weer niet 5 dagen na elkaar. Probeer een avondje ket. Kijk wat het geeft de day after en als je verschil merkt in de gemoedstoestand. Je hebt al een verslaving in de hand gewerkt. Doe dit niet opnieuwe met KETA..
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raad ik niet aan. Dan maak je van het ene probleem weer een ander probleem.. Ik denk niet dat een andere drugs gebruiken terwijl je al verslaafd bent zal werken.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ketamine verhelpt depressie, maar over de precieze werking hiervan wordt nog gedebatteerd. Sommigen zeggen dat het werkt door Glutamete receptoren (of iets in die richting) weer aan te wakkeren, wat bij een depressie uitgeschakeld wordt. Anderen zeggen dat het komt door een metaboliet (een stofje dat vrijkomt bij de verwerking van ketamine door het lichaam).

Veel coke gebruikt beïnvloedt de dopamine receptoren in je hersenen, wat een depressie kan veroorzaken. Maar het kan eveneens een bestaande depressie versterken.

Op basis van deze theoriën zou ketamine de afkick van coke niet per se verhelpen. Maar daarbij ben ik een onprofessionele speculant op een forum, dus mijn advies op dit gebied is niet heel sterk.

Waar mijn advies wel sterk op is, is het feit van onzekere resultaten. Er is weinig bekend misschienover de werking van ketamine op depressie, weet je misschien ook (nog) niet waar je depressie door is ontstaan en riskeer je met ketamine gebruik een vervangende of aanvullende verslaving. Ook ketamine heeft een verslavende werking helaas!

Ik adviseer je naar de huisarts te gaan en een psycholoog te zoeken om je te helpen bij je depressie, indien je dit nog niet hebt gedaan. Dit kan erg lastig zijn en ik begrijp dat heel goed, ik moest het laatst zelf ook doen. Maar zodra je wordt geholpen zal je je al een stuk beter voelen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klopt! Zoek hulp!
Een depressie in je uppie doorstaan is onnodig zwaar, en, kan ook nog eens onnodig extra lang duren.
Om uit jezelf aan de keta te gaan lijkt mij ook niet de goede weg...
Het vervelende van een verslaving is wel, dat deze zó overspringt naar een andere...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketamine is bijzonder!
Geeft je inzichten in het leven.
PsyTekZ zei:
Probeer een avondje ket.
Klik om te vergroten...
Dat is de juiste tip!
Het werkt echt en het idee dat je er bij hebt kan ik me wel in vinden.

Gewoon een avondje keta kan je wereld veranderen.
Doe het met mate, de hele avond kleine lijntjes met iemand dat is super gezellig!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ketamine is bijzonder!
Geeft je inzichten in het leven.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het niet echt mee eens, het betreft een bewustzijnsvernauwer. Ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen inzichten gekregen zouden hebben gekregen door keta, maar als je dan verneemt welke inzichten dan vind ik dat over het algemeen meer egotripperij, zeker in vergelijking met de inzichten die je bij psychedelica kan verwachten. Want keta vergroot je ego net zoals bijvoorbeeld alcohol dat kan doen en daar conclusies uit trekken lijkt me nou niet echt verstandig.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Daar ben ik het niet echt mee eens, het betreft een bewustzijnsvernauwer. Ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen inzichten gekregen zouden hebben gekregen door keta, maar als je dan verneemt welke inzichten dan vind ik dat over het algemeen meer egotripperij, zeker in vergelijking met de inzichten die je bij psychedelica kan verwachten. Want keta vergroot je ego net zoals bijvoorbeeld alcohol dat kan doen en daar conclusies uit trekken lijkt me nou niet echt verstandig.
Klik om te vergroten...

Was jij niet diegene die meteen een berg keta naar binnen snoof en op een k-hole ging wachten?
Want als dat het geval is snap ik best dat je niet weet hoe het werkt.
Iedereen om mij heen probeert juist te verkomen om te veel te nemen en gezellig te blijven.
Daar zit de antidepressive werking in.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Daar ben ik het niet echt mee eens, het betreft een bewustzijnsvernauwer. Ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen inzichten gekregen zouden hebben gekregen door keta, maar als je dan verneemt welke inzichten dan vind ik dat over het algemeen meer egotripperij, zeker in vergelijking met de inzichten die je bij psychedelica kan verwachten. Want keta vergroot je ego net zoals bijvoorbeeld alcohol dat kan doen en daar conclusies uit trekken lijkt me nou niet echt verstandig.
Klik om te vergroten...

Ik heb geen hele ruime ervaring met ketamine, maar op basis van de ervaring die ik ermee ben ik het helemaal met jouw reactie eens. Heb zelf nooit bewust egovergroting ervaren op ketamine maar heb er wel veel over gelezen en ben ook van mening dat ketamine over het algemeen weinig inzichten geeft, in ieder geval zeker niet in de mate zoals psychedelica dit doen.

Het is een unieke eigen wereld/dimensie, die onomstotelijk interessant is om te verkennen, maar ik haal er verder weinig uit mee naar hier. Het ‘is’. En het is voor mij over het algemeen compleet onbegrijpelijk. In die zin is het inhoudelijk een beetje een lege wereld, al weet ik niet niet of ik leeg helemaal het juiste woord vind.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Genieter zei:
Was jij niet diegene die meteen een berg keta naar binnen snoof en op een k-hole ging wachten?
Want als dat het geval is snap ik best dat je niet weet hoe het werkt.
Iedereen om mij heen probeert juist te verkomen om te veel te nemen en gezellig te blijven.
Daar zit de antidepressive werking in.
Klik om te vergroten...

Ik ben niet acht.zes maar even voor de duidelijkheid, ik had het zelf in mijn reactie uiteraard specifiek over de echte tripdoseringen ketamine. Het is persoonlijk of je lagere of hogere doseringen prefereert. Ketamine heeft dan totaal verschillende gedaantes.

De onderzoeken naar de antidepressieve werking van ketamine juich ik sowieso toe. :) Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Het is hoe dan ook een interessant middel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Was jij niet diegene die meteen een berg keta naar binnen snoof en op een k-hole ging wachten?
Want als dat het geval is snap ik best dat je niet weet hoe het werkt.
Iedereen om mij heen probeert juist te verkomen om te veel te nemen en gezellig te blijven.
Daar zit de antidepressive werking in.
Klik om te vergroten...
@Genieter
Dus omdat ik keta ervaring heb van niveau 1 tot en met 4 weet ik niet hoe het werkt, terwijl jij die nooit verder bent gekomen dan niveau 1 mij wel even zal vertellen hoe het zit?

Ik had het trouwens over inzichten en niet over antidepressive werking, dus waar heb je het uberhaupt over?

Saai op lagere dosering, geen variatie op hogere dosering, geen inzichten. Vind ik keta dan waardeloos? Neen! disso's zijn wel leuk om mee te spelen in combinatie met psychedelica, al dan niet in de comedown daarvan. Goeie wisselwerking die ook nog eens zorgen voor extra visuals, ik hou daar wel van. Ik prefereer dan wel de wat langwerkende en potentere RC's boven keta, zoals de 3MeO's
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een hele avond keta tegen het randje van gekheid aan maar dan net niet dat je je het allemaal niet meer begrijpt.
Met de juist mensen is het een gekke boel en echt superleuk.
Een bepaalde dosering dat alles gewoon leuk is kan een mens goed doen.
Na zo een avondje kan je helemaal opknappen je zat gewoon de hele tijd te lachen met iemand en je weet gewoon niet meer waarom.
Omdat je je het ff en niet meer begreep.
Zo een moment van gekheid kan een mens goed doen.
Even dat serieuse loslaten en ik denk dat daar de antidepressive werking in zit.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Genieter
Je kan wel zitten lullen zonder dat je argumenten geeft waarom ik het niet zou snappen maar daar komen we geen steek mee verder he.

Ik zeg dat ketamine geen inzichten geeft. Jij vind schijnbaar van wel, dus kom maar op met die inzichten dan. Dat was de strekking van mijn bericht en niet anders. Dus wie begrijpt er nou hier iets niet?

Ik vind het best dat jij het superleuk vind als je lage doseringen keta met je vrienden doet, en ik ga er zelfs nog wel in mee als je stelt dat af en toe keta gebruiken je een goed humeur geeft. Maar kom niet aan met gelul over inzichten waar je wel eens wat over hebt gelezen in triprapports over psychedelica en daar ook even interessant mee wil gaan doen, en als ik daar iets van zeg het ineens over een hele andere boeg gooien.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ik hierboven schreef was dat was een bericht voor de topic starter.
Ik krijg juist inzichten soms begin ik een dag met normale dingen met hele kleine lijntjes.
En dan ga ik van alles doen heel productief.
Maar ik voel hem op de achtergrond en dat geef me een enorme stimilance.
Van wiet krijg je altijd goede ideeën die je dan meestal toch niet uitvoerd.
Bij ketamine word het meer een mindset voor mij.
Dan heb ik de kant hebt gezien waarom ik het wil doen en de stimulance heb gekregen.
Ook na dat de keta is uitgewerkt.
Dat zijn mijn inzichten.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Genieter
Ok, ik bedoel met inzichten iets anders dan jij, even goede vrienden.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben ook wel in de k-hole gegaan dus ken het wel.
Het is niks voor mij ik vind dat niet leuk.
Met Lsd en keta ben ik nog wel verder gegaan maar dat is dan weer anders.
Dat gaat zo diep en dat vind ik gewoon mooi.
Dat is weer next lvl.
Maar de k-hole van keta vind ik maar niks.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
En nog een ander inzicht dus de belangerijkste waar dit topic dus over gaat.
Is dat het serieuse weg gaat en je het leven even door andere ogen kan zien. Maar van een leuke kant.
Het trekt je recht uit de sleur waar je in zit.
Je krijgt een nieuwe inzicht in dit leven.
En als je dat een zomer een aantal keer herhaald heb je naar mijn menige een goede therapie gehad.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rustig jongens. ^^

Jullie begrijpen elkaar gewoon niet.

In other news. Door deze discussie heb ik trouwens zojuist besloten om vanavond weer eens een keertje te gaan chillen met keta, dus thanks voor de inspiratie. :wink: Ik gebruik eigenlijk zelden ketamine, kom op de een of andere manier nooit zo snel op het idee. Maar naar aanleiding van dit topic dus wel! Is me dat nou eens mooi. :’) Even kijken aan wat voor dosis ik me ga wagen (mag ik je evt. even PB’en voor wat tips @acht.zes?).

Beetje off-topic dit, sorry TS, maar wilde het toch even melden. ^^
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
KC83 zei:
Hey,

Ik las dat ketamine zware depressieve gevoelens helpt te minderen. Ik heb al een maand of 6 een zware depressie en sinds 2 maanden een coke verslaving ontwikkeld. Vorige week gestopt voor 3 dagen maar terug moeten beginnen omdat ik nog zwaarder depressief was. Als ik nu de eerste 5 dagen een beetje K gebruik als het gevoel te sterk door weegt en dan ook daarmee stop, zou de afkick dan niet gemakkelijker verlopen?
Klik om te vergroten...

Vond het toch belangrijk om nog even on-topic te reageren nu ik me hierboven heb misdragen. :wink: Het is een heftige vraag die je stelt, dus nogmaals excuses @KC83.

Het antwoord is wel al meermaals gegeven: niet doen.

De antidepressieve werking van ketamine wordt zoals eerder vermeld nog onderzocht. Hier is op het moment op geen enkele manier duidelijkheid over, zeker niet als remedie tegen afkickverschijnselen.

Daarnaast vergeten mensen vaak dat ketamine ansich ook een flink verslavende drug is met mogelijk ernstige lichamelijke gevolgen bij frequent gebruik. Als je al depressief bent en worstelt met een cocaïneverslaving: echt niet aan beginnen. Laat je verder adviseren door je huisarts en ga a.u.b. zelf geen linke dingen doen.

Veel sterkte gewenst.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Roze Olifant
Tuurlijk, pb maar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."