#1
UPDATE:
hierbij wil ik even een update schrijven naar aanleiding van alle mooie berichten die ik heb gekregen. Heb geprobeerd me zelf in de spiegel aan te kijken na de dag dat ik tijdens de kerstborrel van mijn werk op een avond 2 gram er door heen het gejaagd. Ik las hier reacties terug de ochtend erna en werd ontzettend kwaad en verdriet op me zelf.
De kerstdagen met familie op de huid waren zwaar, ik was snel geïrriteerd maar hield het bij een glas wijn. Ook met de gedachte niet weg te kunnen om te halen! Conclusie: kerstdagen door gekomen. Drang om te hebben werd minder, misschien ook door de afleiding en het niet weg kunnen. Maar hield dit vast!
Veel gewerkt tussen kerst en oudjaar. Dus geen tijd gehad om te halen, gedachten om te willen halen verdrongen. Door vooral boos te zijn op me zelf, wat ik mezelf en omgeving aan doe.
Oudejaarsavond was de proef. Geweldig feest gehad. Goed gedronken. Geen mensen om me heen waarvan ik dacht dat ze iets bij hadden en genoten van het moment.
Door dit zo te schrijven en te ervaren dat het ook zonder kan met een flinke dosis ruggengraat recht houden heb ik het gevoel dit te kunnen laten. Ben er nog niet maar heb inmiddels al weer dik 2 weken niks gebruikt.
hierbij wil ik even een update schrijven naar aanleiding van alle mooie berichten die ik heb gekregen. Heb geprobeerd me zelf in de spiegel aan te kijken na de dag dat ik tijdens de kerstborrel van mijn werk op een avond 2 gram er door heen het gejaagd. Ik las hier reacties terug de ochtend erna en werd ontzettend kwaad en verdriet op me zelf.
De kerstdagen met familie op de huid waren zwaar, ik was snel geïrriteerd maar hield het bij een glas wijn. Ook met de gedachte niet weg te kunnen om te halen! Conclusie: kerstdagen door gekomen. Drang om te hebben werd minder, misschien ook door de afleiding en het niet weg kunnen. Maar hield dit vast!
Veel gewerkt tussen kerst en oudjaar. Dus geen tijd gehad om te halen, gedachten om te willen halen verdrongen. Door vooral boos te zijn op me zelf, wat ik mezelf en omgeving aan doe.
Oudejaarsavond was de proef. Geweldig feest gehad. Goed gedronken. Geen mensen om me heen waarvan ik dacht dat ze iets bij hadden en genoten van het moment.
Door dit zo te schrijven en te ervaren dat het ook zonder kan met een flinke dosis ruggengraat recht houden heb ik het gevoel dit te kunnen laten. Ben er nog niet maar heb inmiddels al weer dik 2 weken niks gebruikt.