Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan je zien of een wietplant mannelijk of vrouwelijk is?

Hoe kan je zien of een wietplant mannelijk of vrouwelijk is?

16 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
Florian01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vrouwen maaken veel meer zijtakken dan mannetjes maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Wat wel klopt is dat bij een vrouwlijke plant waar het blad begint onderkant kleine bolletjes groeien waar witte sprietjes uitkomen
v

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
vogel
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
wat is dat je moeder aan de poeder.nl link werkt trouwens niet :confused:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allemaal,

Ik had ff een vraagje over wietplanten, ik heb er nu 5 staan, ze zijn nog nog niet volwassen ofzo dus ze hebben ook nog geen toppen.. maar is er een manier te zien welk geslacht ze zijn zonder dat ze bloeien? dit kan een hoop tijd en moeite besparen als je ze een half jaar staat te vertroetelen en er dan achterkomt dat ze alleen goed zijn om er.. pesto van te maken ofzo :P
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#4
5mins googlen en je hebt het gevonden...
staat op verscheidenen sites gewoon ff zoeken
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Florian01 zei:
Vrouwen maaken veel meer zijtakken dan mannetjes maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Wat wel klopt is dat bij een vrouwlijke plant waar het blad begint onderkant kleine bolletjes groeien waar witte sprietjes uitkomen
Klik om te vergroten...

Daarvoor zijn ze nog te jong dus dat hebben ze nog niet.. ik kon niks vinden op het internet zo gauw en aangezien jullie er ook alles van weten dacht ik kom ik vraag het hier even :)
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#6
als ze nog te jong zijn kan je het nooit zeker zijn.
ik heb 4 planten, waarvan ik dacht toen ze jong waren dat er 2 mannetjes waren. had het mis bij 1 plantje, die toch een vrouwtje was.

hoe je het kan denken bij jonge plantjes:
-mannelijke plantjes zijn snel groter dan de vrouwelijke.
-de vrouwelijke krijgen sneller bladgroei tussen de okselknoppen, vertakkingen
-mannelijke plantjes zijn soms lichter van kleur.
-de mannelijke krijgen onderaan snel gele blaadjes.
-en de bladtenen vermeerderen sneller bij de vrouwelijken. (dus de vrouwelijke kunnen al blaadjes hebben met 7 tenen, terwijl de mannelijke er nog maar 5 heeft)

maar pas planten wegdoen als je het zeker bent. want dit zijn maar vermoedens die je kunt hebben.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor het antwoord, precies wat ik nodig had :grin:

Ik denk dat mijn planten allemaal vrouwelijk zijn, dus ik wacht het lekker af :)
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
Me~plantu~isme~moat zei:
als ze nog te jong zijn kan je het nooit zeker zijn.
ik heb 4 planten, waarvan ik dacht toen ze jong waren dat er 2 mannetjes waren. had het mis bij 1 plantje, die toch een vrouwtje was.

hoe je het kan denken bij jonge plantjes:
-mannelijke plantjes zijn snel groter dan de vrouwelijke.
-de vrouwelijke krijgen sneller bladgroei tussen de okselknoppen, vertakkingen
-mannelijke plantjes zijn soms lichter van kleur.
-de mannelijke krijgen onderaan snel gele blaadjes.
-en de bladtenen vermeerderen sneller bij de vrouwelijken. (dus de vrouwelijke kunnen al blaadjes hebben met 7 tenen, terwijl de mannelijke er nog maar 5 heeft)

maar pas planten wegdoen als je het zeker bent. want dit zijn maar vermoedens die je kunt hebben.
Klik om te vergroten...


:openmouth:

Kan je dat echt zo zien?

Hoe weet je dat?

En ik maar moeite doen, mijn ogen scherp stellen, om te kijken of ie al wat meer vertakkingen kreeg/okselgroei/whatever :P
Klik om te vergroten...

uhm.. je kan het niet zien je kan het denken, hoe ik dat weet..
paar dingen gelezen en vooral gezien bij mijn plantjes. zijn maar dingen die ik beschrijf, die ik opgemerkt heb.
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#9
graag gedaan :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Me~plantu~isme~moat zei:
als ze nog te jong zijn kan je het nooit zeker zijn.
ik heb 4 planten, waarvan ik dacht toen ze jong waren dat er 2 mannetjes waren. had het mis bij 1 plantje, die toch een vrouwtje was.

hoe je het kan denken bij jonge plantjes:
-mannelijke plantjes zijn snel groter dan de vrouwelijke.
-de vrouwelijke krijgen sneller bladgroei tussen de okselknoppen, vertakkingen
-mannelijke plantjes zijn soms lichter van kleur.
-de mannelijke krijgen onderaan snel gele blaadjes.
-en de bladtenen vermeerderen sneller bij de vrouwelijken. (dus de vrouwelijke kunnen al blaadjes hebben met 7 tenen, terwijl de mannelijke er nog maar 5 heeft)

maar pas planten wegdoen als je het zeker bent. want dit zijn maar vermoedens die je kunt hebben.
Klik om te vergroten...


:openmouth:

Kan je dat echt zo zien?

Hoe weet je dat?

En ik maar moeite doen, mijn ogen scherp stellen, om te kijken of ie al wat meer vertakkingen kreeg/okselgroei/whatever :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Me~plantu~isme~moat zei:
SpacingBen zei:
Me~plantu~isme~moat zei:
als ze nog te jong zijn kan je het nooit zeker zijn.
ik heb 4 planten, waarvan ik dacht toen ze jong waren dat er 2 mannetjes waren. had het mis bij 1 plantje, die toch een vrouwtje was.

hoe je het kan denken bij jonge plantjes:
-mannelijke plantjes zijn snel groter dan de vrouwelijke.
-de vrouwelijke krijgen sneller bladgroei tussen de okselknoppen, vertakkingen
-mannelijke plantjes zijn soms lichter van kleur.
-de mannelijke krijgen onderaan snel gele blaadjes.
-en de bladtenen vermeerderen sneller bij de vrouwelijken. (dus de vrouwelijke kunnen al blaadjes hebben met 7 tenen, terwijl de mannelijke er nog maar 5 heeft)

maar pas planten wegdoen als je het zeker bent. want dit zijn maar vermoedens die je kunt hebben.
Klik om te vergroten...


:openmouth:

Kan je dat echt zo zien?

Hoe weet je dat?

En ik maar moeite doen, mijn ogen scherp stellen, om te kijken of ie al wat meer vertakkingen kreeg/okselgroei/whatever :P
Klik om te vergroten...

uhm.. je kan het niet zien je kan het denken, hoe ik dat weet..
paar dingen gelezen en vooral gezien bij mijn plantjes. zijn maar dingen die ik beschrijf, die ik opgemerkt heb.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: :grin:
F
Florian01Lid
01-01-2024, 00:00
#12
vroutjes zijn vaak ook veel mooiere plantjes dan de mannetjes
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is met (bijna) alle levende organismen zo :sunglasses:

De vrouw is er om de man te (mis/ver)leiden...
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Florian01 zei:
vroutjes zijn vaak ook veel mooiere plantjes dan de mannetjes
Klik om te vergroten...

maar.. ik vind ze allemaal mooi :grin:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Majah, er stond dus een mannetje tussen, en die heb ik lekker laten staan. Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een stuk of 500 zaden, dus volgend jaar kan ik even op wat grotere schaal kweken in de duinen
(welke zeg ik niet dan zijn ze binnen de kortste keren weg natuurlijk ik heb jullie wel door :P)

En er valt trouwens best nog wel wat van te roken.. je bent wel ff langer in de weer... en je handen plakken als de tering :P maar je moet er wat voor over hebben :stoned:
L
LeLoLid
01-01-2024, 00:00
#16
http://www.wiet.nl/forum/viewtopic.php?p=7495

HIER STAAT ALLES!!! inclusief mooie foto's :P
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#17
LeLo zei:
http://www.wiet.nl/forum/viewtopic.php?p=7495

HIER STAAT ALLES!!! inclusief mooie foto's :P
Klik om te vergroten...

haal je dan gewoon stekke in growshop
zoveel evrschil van kwaliteit is het niet
en zo ben je zeker dat je allemaal vrouwtjes hebt
beter iets mindere kwaliteit (amper te merken eig)
dan heel je oogst naar de klote omdat 1 mannelijke al je dames bevrucht heeft
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."