Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietplantjes zijn verbrand...

Wietplantjes zijn verbrand...

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

mijn wietplantjes van zo'n 60-80cm staan in m'n veranda en door het warme weer van dit weekend zijn sommige bladeren verbrand.
Op de ene plant zijn het de onderste, op de andere zijn het de bovenste die nog aan het uitkomen zijn.
Komt dit nog goed?

Alvast bedankt!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ken gebeuren.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Komt goed. Vooral door je buik ademen....

maar zonder grap: kan geen kwaad verbrande dekbladeren....
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik weet niet of het voor wietplanten ook opgaat maar voor kamerplanten enzo moet je verdorde bladeren verwijderen of terug in een punt knippen als er maar alleen de tip van een blad verkleurd is...anders blijven deze nutteloze bladeren water opnemen...
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is normaal dat je bladeren vanonder afvallen en die paar bovenste verbrande bladeren kunnen iig geen kwaad, nog veel succes met je kweek
en smoke ze :wave:
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#6
***
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn planten hebben dat ook. Ik had ze helemaal beschut tegen de oostkant gezet zegmaar, omdat daar in de zomer meestal de wind vandaan komt.
Maar helaas is het dit jaar precies andersom dus staan ze bijna constant heen en weer te schudden :(

Ik denk dat de bladeren laatst ongeveer 50-75% wel bruin waren of bruine randen hadden.. nu het weer iets minder waait herstellen ze toch al weer vrij snel.

Zorg dus dat je plant op een redelijk windstille plek staat, dan komt het meestal wel weer goed.
Zorg er ook voor dat je ze niet besproei met een plantenspuit ofzo als de zon erop staat te branden, dan kan je dit ook krijgen.

Hopelijk heb je hier wat aan :)
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb hetzelfde probleem maar heb me plantje gewoon onder de lamp mischien heb ik de lamp er te dicht op of moet ik meer water geven? :wave:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan zou ik de lamp idd wat verder erboven zetten :wink:
z
zaandammerLid
01-01-2024, 00:00
#10
@xplusif

Wat voor lamp heb je?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#11
xplusif zei:
Ik heb hetzelfde probleem maar heb me plantje gewoon onder de lamp mischien heb ik de lamp er te dicht op of moet ik meer water geven? :wave:
Klik om te vergroten...

400 WATT = 40 cm
600 WATT = 60 cm
s
superdude93Lid
01-01-2024, 00:00
#12
je heb gewoon teveel voeding gegeven
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#13
mja een wietplant buiten erbrand zelden, zeker niet me die temps van deze zomer. Zal wel overvoeding zijn/weijnjig water,wat natuurlijk een logische combi is.....Je bovenste nieuwe bladeren vallen normaa gesprokennietutin de groei, hooguitin de loop(eind)van de bloei of het moet ecyt fucking warm zijn ]inje kweekhok,maarja dan kopt je kweekruimte gewoon niet...Of in Het uiterstegeval een voedingstekort alsje niet bijvoedt, of te natte/drog wortels....het kan allekanten uit. Denk alleen wat de vorie persoon ao zei dat het een teveel aan mes is waardoor je je vocht uit jeplanten ontrekt.
gr rich
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oké , ik heb die verdorde bladeren gewoon afgetrokken.
Bedankt voor de hulp!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."