Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek, Overrijp of Iets anders?

Ziek, Overrijp of Iets anders?

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SultaNLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond.

Het is voorbij half oktober en ik heb nog 3 mooie plantjes in mijn tuin staan. De laatste paar dagen beginnen er een paar toppen wel extreem snel bruin te worden. Maar dan niet het bruin van: Dit is lekker, maar juist het tegenover gestelde. Ik ben nog niet zo'n kenner in de scene, maar je merkt wel dat het niet goed zit.

Ik heb er twee foto's bij gedaan.. Allebij van dezelfde plant. Een top is te bruin terwijl de andere top nog bruin moet gaan worden. Dus echt oogsttijd is het nog niet voor het plantje, alhoewel het wel laat in het jaar is. Is de bruine top gewoon verrot vanwege het slechte weer, of is hij geinfecteerd met iets nasty's? Ik weet het niet.

Wat zeggen jullie, dorre toppen snoeien, alles oogsten (veel draden zijn nog gewoon wit) of een andere oplossing?

Ik hoor het graag



N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt volgens mij schimmel. Die toppen eruit halen en de plant blijven checken. Zodra hij meer begint gewoon de hele plant er uit halen en meteen knippen. Als 'ie eenmaal schimmelt, dan heb je het begin van het einde. De plant is gewoonweg te nat.

Ik heb het dit jaar ook met een paar planten gehad. Gewoon de schimmelwiet heel snel drogen (op de kachel), dan is het nog te roken.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het nog geen tijd om te oogsten?

Meestal wordt er toch rond half oktober geoogst.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#4
het is half oktober :rolleyes:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#5
^dat zegt hij toch
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#6
ah ja verkeerd begrepen. :beer:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#7
sorry :wave:
S
SultaNLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lol.. had toprot.. aapje dat ik ben :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."