#1
Goedenavond.
Het is voorbij half oktober en ik heb nog 3 mooie plantjes in mijn tuin staan. De laatste paar dagen beginnen er een paar toppen wel extreem snel bruin te worden. Maar dan niet het bruin van: Dit is lekker, maar juist het tegenover gestelde. Ik ben nog niet zo'n kenner in de scene, maar je merkt wel dat het niet goed zit.
Ik heb er twee foto's bij gedaan.. Allebij van dezelfde plant. Een top is te bruin terwijl de andere top nog bruin moet gaan worden. Dus echt oogsttijd is het nog niet voor het plantje, alhoewel het wel laat in het jaar is. Is de bruine top gewoon verrot vanwege het slechte weer, of is hij geinfecteerd met iets nasty's? Ik weet het niet.
Wat zeggen jullie, dorre toppen snoeien, alles oogsten (veel draden zijn nog gewoon wit) of een andere oplossing?
Ik hoor het graag
Het is voorbij half oktober en ik heb nog 3 mooie plantjes in mijn tuin staan. De laatste paar dagen beginnen er een paar toppen wel extreem snel bruin te worden. Maar dan niet het bruin van: Dit is lekker, maar juist het tegenover gestelde. Ik ben nog niet zo'n kenner in de scene, maar je merkt wel dat het niet goed zit.
Ik heb er twee foto's bij gedaan.. Allebij van dezelfde plant. Een top is te bruin terwijl de andere top nog bruin moet gaan worden. Dus echt oogsttijd is het nog niet voor het plantje, alhoewel het wel laat in het jaar is. Is de bruine top gewoon verrot vanwege het slechte weer, of is hij geinfecteerd met iets nasty's? Ik weet het niet.
Wat zeggen jullie, dorre toppen snoeien, alles oogsten (veel draden zijn nog gewoon wit) of een andere oplossing?
Ik hoor het graag


