Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddokweek update (eerste aantal zijn klaar), eetbaar?

paddokweek update (eerste aantal zijn klaar), eetbaar?

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eey jongens,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb proberen te zoeken na het zelfde probleem maar nog niet gevonden. Mocht dat wel zo zijn dat spijt mij deze topic.

Ik heb sinds 3 weken een paddo kweek. Aangezien in de handleiding stond dat na 1 week de paddos zouden gaan groeien had ik de hoop op paddos al opgegeven aangezien pas na de 2e week de paddos begonnen te groeien.

Dit waren er niet veel 2 of 3. Nu na de 3e week zijn het er wat meer maar nog steeds zeer matig. Probleem wat ik nu begin te krijgen is dat de grootste paddo een groene vlaag over zijn kop heeft, en de onderkant van het kopje een groene rand heeft. Wat kan dit betekenen? of is dit normaal?

ook hebben 2 andere paddo's beschadigingen groene streep erop en een beetje ingekrompen paddo. Is dit mis of groeien deze wel en zijn ze ook te eten. Ik heb ze niet aangeraakt dus dat kunnen geen beschadegingen hebben veroorzaakt

hier wat fotos beetje wazig omdat ik het met met mijn cam heb moeten doen (camera kapot)

FOTO's :


onderkant kop = groen en groene vlaag over kop.


beetje uitgedroogt ziet die er uit (ingekrompen+beschadegingen)


streep over de paddo



beetje weinig paddo's
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#2
Normaal zal er wel nog wat komen en anders zul je bij je volgende vlucht wel stukken meer hebben.
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
maar de beschadegingen zijn niet vreemd?

En de groene rand net op de schijding van het witte en bruine deel bij de kop? (Eerste foto)
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#4
groen?

Ik zie echt nergens een groene rand.

Leg eens uit.
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bengt zei:
groen?

Ik zie echt nergens een groene rand.

Leg eens uit.
Klik om te vergroten...

tis inderdaad niet zo goed te zien. Maar net tussen het witte en de bruine kop zit een groene rand van ongeveer 1 mm

voor der rest heeft de paddo ook een lichtgroene gloed over de kop (wel bruine kop maar groene gloed)

Ook de rest van de paddos schijne kleine beschadegingen te hebben(donkere of groene plekken in stam). Ik heb gelezen dat die beschadegingen kan krijgen van aanrakingen en dat die dan groen worden maar ik heb ze niet aangeraakt.

Zie bijv. de 2e foto, die ziet er voor mij gevoel beetje verrot uit.

En in de 1e foto kan je lichte kleurverschillen zien op de kop.

Maar daar is geen probleem mee? Gewoon eten?:P
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vergeleken met de kweekset die ik zelf heb gehad, vind ik deze er wel ranzig uitzien.
Misschien de foto's ook ff naar de leverancier mailen? Wie weet is er daar al iets fout gegaan. Bijvoorbeeld met innoculeren ofzo.


Zo zagen ze er bij mij uit:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=9628
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ja ik heb jou paddo's gezien daarom dacht ik dat de mijne al niet zo goed gingen.

Vindt ze bij lange na niet zo goed er uit zien als die van jou. Ik had de leverancier gemailt toen ik geen paddos kreeg, maar die begon toen gelijk mij de schuld te geven dat ik te onzuiver was geweest....

Denk dat hij dat nu ook wel gaat proberen te zeggen.

beetje waardeloze gozer dus, volgende keer maar ergens anders bestellen.
w
wildromanceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zet er dan ook even bij van welke pruster je dit kweeksetje hebt gekocht. Kwestie van in de toekomst verdere teleurstellingen te voorkomen! :grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb wel lelijkere paddo's in bakjes van de smartshop gezien; maar het zijn er wel erg weinig inderdaad.
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dit setje is gekocht bij :

www.wapwinkel.nl

En zoals ik al zij het andwoord op de mail is gewoon dat zij er niks aan kunnen doen.

"hallo, zoals al eerder aangegeven hebben wij geen zicht op je kweekproces. Er is sinds kort een nieuwe site: www.paddokweek.nl
Daar staat veel informatie op en er is ook een forum waar je je kweek kunt delen met anderen. De site is net gestart dus het forum is (nog) niet druk.
Wij kweken zelf niet."

Dus geweldige service...... Volgende keer ga ik netjes naar
www.multispore.nl
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#11


dit is wat ik er van gekregen heb 72 gram..... De hoetjes gingen 2 dagen geleden al beetje open maar na 2 dagen zijn ze nog steeds niet helemaal open. Beetje raar ze zien er van binnen ook beetje uitgedroogt uit..

weet dat je voordat die opengaat moet plukke maar had geen tijd, maar is dit verdacht na 2 dagen nog steeds neit helemaal open?

rest van foto's :


R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#12
vreemd..
misschien een stomme vraag, maar heb je de zak er wel goed overheen geplaatst? je moet er iig voor zorgen dat er genoeg luchtvochtigheid in blijft.

Verder is de 1e flush vaak het weinigst, ik had met mijn setje ook vrij weinig paddo's, die ook nog maar eens 3 à 4 cm groot waren..
bij de volgende flushes werden ze iig een stuk groter, sommige rond de 20-25 cm!
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#13
geloof me ik heb me aan alle regels gehouden de zak was helemaal vochtig binnenin. De vraag die me nu rest denk je dat deze er wel goed genoeg uit zien om op te eten of is het beter deze weg te gooien?

Bedoel het uitgedroogte binnenste en de groene vlaag over de kop van de grootste staat mij niet aan. Hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.

later
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
sommige paddestoelen zijn dominant, zij trekken het voedsel uit de directe omgeving weg waardoor andere paddo's die dichtbij zitten niet meer groeien, als je heel steriel werkt kun je die grote paddo's verwijderen en laat je die kleine doorgroeien :wink: die hebben dan voldoende voeding
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij waren de paddo's in kwestie al geoogst :wink:

Maargoed, zelfs half zwart uitgeslagen paddo's kan je nog eten en er van trippen, dus paddo's met wat schoonheidsprobleempjes zullen denk ik ook geen probleem zijn :P en als je ze gaat drogen zien ze er vaak nog veel erger uit.. :wink:

Nog een tip, als je ze droogt maak er dan thee van of gooi ze in de soep ofzo, tenzij je de aromatische nuance van beschimmelde ouwe boekenkasten kan waarderen :mrgreen:
J
JUNK86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
hehe bedankt voor de tip.

Hoop dat het drogen bij mij zonder problemen gaat verlopen ik heb ze in een open bak naast de verwarming liggen met WC papier eronder en daaronder vochtvreters.

is dit goed of moet ik dit snel veranderen, want ik lees tegenstrijdige berichten over het jist dicht houden van de bak en open.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
JUNK86 zei:
hehe bedankt voor de tip.

Hoop dat het drogen bij mij zonder problemen gaat verlopen ik heb ze in een open bak naast de verwarming liggen met WC papier eronder en daaronder vochtvreters.

is dit goed of moet ik dit snel veranderen, want ik lees tegenstrijdige berichten over het jist dicht houden van de bak en open.
Klik om te vergroten...

Haal ze snel weg bij de verwarming. Te hoge temperaturen breken de psilocybine af, dus je kan ze beter op kamer tempreatuur bewaren. Wc papier is goed; keukenrol nog iets beter.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm, gewoon opeten. Misschien zijn ze wel heel potent omdat je er maar zo weinig hebt gekregen, dat ze dan veel voedingsstoffen opgenomen hebben ofzo.

Laat ons weten hoe ze waren.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#19
tja..en als je het echt niet vertrouwd maak je er dit van:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=10490

trouwens zowieso een goed idee om met het 'weg te gooien materiaal' te doen.
t
trippie443Lid
01-01-2024, 00:00
#20
w00t

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."