Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBladeren met paarse verkleuringen (nu met Foto)

Bladeren met paarse verkleuringen (nu met Foto)

19 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Bladeren met verkleuringen

misschien schimmels of een of andere ziekte
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
geen zorgen maken man :)
De bloei is begonnen en dat komt bij bloei bij meerdere planten voor.
Ziet er mooi uit man
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi,
Ik heb 3 MK-ULTRA's op m'n dak staan. Ze staan nu zo'n 4 weken in bloei. Nu beginnen bij sommige bladeren de punten paars/donkerblauw te kleuren. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het een ophoping is van te veel zouten in de aarde, maar dan lijkt mij dat ze eerder brandplekken krijgen.

Advies word op prijs gesteld.



Hoop dat de foto werkt, nog nooit een geplaatst.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Bladeren met verkleuringen

De existentie van de possibiliteit is aanwezig. :P
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Bladeren met verkleuringen

Volgens mij is dat inderdaad iets met zouten.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Bladeren met paarse verkleuringen

heb je geen foto?

ik denk persoonlijk dat er niet genoegof juiste voeding naar die blaadjes gaan
( of is het meer zo'n kleur als het stammetje net boven de grond is gekomen ? dan hebben ze niet genoeg licht )
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Bladeren met paarse verkleuringen

Een foto is wel te regelen..ik zal ff kijken.
Aan het licht zal het niet liggen, ze staan gewoon buiten.

Ty voor de reply.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Bladeren met paarse verkleuringen

Ej das soms normaal hoor!
Bij sommige soorten verkleuren de bladeren ook wat paarsig bij de bloei.

Zie:

Mata Hari

en

Split


Eirdbei

Sommige bladeren verkleuren soms ook wat blauwig als ge juist bloedmeel hebt toegediend, maar das zo meer een blauwe schijn.
Ik hoop dat het hier wat op lijkt?
Persoonlijk vind ik dat wel mooi :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey Mayan,

Thnx voor je reactie, ik zat er ook al aan te denken dat het gewoon een kenmerk is van de soort, ik weet t niet. Ik houd het gewoon ff goed in de gaten.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks :)
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
iid mayan :grin: en die soroten die jij nu laat zien zijn van bsisseeds prima buiten planten zijn dat kan zelfs een kind van 3 groot brengen ... enige moeite kost om de mannen eruit te trekken ... de planten van deze breeder zijn zo potent dat je zeer grote planten krijg als je ze meteen in mei in de volle grond zet planten van 2,5 meter hoog en 2,5 meter in omvang komen zeer regelmatig voor :grin: ...

iid dit is gewoon door gene ... en komt ook vaak door temperatuursverschillen !!! zo kun je ook een paarse white widow krijgen .... met wat geluk krijg je nog mooie paarse wiet toppen ook :grin: dat altijd schitterend om te zien :grin:

waar heb je dit soortje eigenlijk vandaan ?? heb je een link voor me want een soortje dat nu al 4 weken in de bloei staat is voor mij bijzonder en zeer geschikt voor de commercieel buiten kweek :grin:

hoor het graag

greetzzz masteryero
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het kan idd vrij normaal zijn, maar het zou ook ondervoeding kunnen zijn. Indien de bladeren geel worden en beginnen met krullen moet je oppassen. Die worden later bruin en sterven dan af.

Een fosfor tekort is te herkennen aan langzame groei, een zwakke en slappe plant met donkergroene tot paarse kleuren in de oudere bladeren en stammen. Enig tekort is normaal als de planten gaan bloeien. Voor sommige soorten kan het ook een teken zijn van N (Nitraat), K (Kalium), Mg (Magnesium) tekort. Het hoeft dus niet per se een fosfor tekort zijn. Teveel fosfor kan ook leiden tot een ijzer tekort.

Paarse verkleuring is een opeenhoping van anthocyanin-pigmenten. Het veroorzaakt een donkergroen gewas met paarse, rode, en blauwe tinten ertussen. Dit is het algeheel beeld van een fosfor probleem. Bij sommige soorten worden de bladeren geel.

Ik ken de soort niet echt, dus ik weet ook niet in hoevere het normaal is. Maar ja binnenplanten buiten zetten??? Geef je eigenlijk voeding?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey gtje,

Dit is dus MK-ULTRA, ik heb ze ontvangen als redelijk grote planten al, ik denk dat t klonen waren. Het is dus wel een binnenplant, maar door gebrek aan accomodatie staan ze gewoon buiten :P
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja ok het soortje was me wel bekend :P maar niet waar je deze zaden kunt halen inmiddels ff wat na gecheckt en het soortje komt oorspronkelijk van th seeds hier wat achtergrond info

http://www.puresativa.com/article.php?aid=49

wat wel raar is is dat het helemaal nog niet hoort te bloeien dit soortje !!! en ook niet erg geschikt is voor buiten !!! maar goed jammer dat je stekken heb anders had je er ook wat zaden van kunnen fixen :grin: en had je volgend jaar weer vroege plantjes

suc6 iig

greetzzz gtje
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat wel raar is is dat het helemaal nog niet hoort te bloeien dit soortje !!!
Klik om te vergroten...

Beetje beter lezen gtje, ik dek de planten af, 12/12 :wink:
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja had het inmiddels al door :P sorry maar een computer en daarnaast de waterpijp gaat niet goed samen .... moet vaak ook een 3 dubbele spellings controlle houden en met wat geluk zitten er dan nog maar 10 fouten in :P


greetzzz gtje :rockband:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha geen probleem hoor, zeer begrijpelijk :stoned:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Indien de bladeren geel worden en beginnen met krullen moet je oppassen. Die worden later bruin en sterven dan af.

Een fosfor tekort is te herkennen aan langzame groei, een zwakke en slappe plant met donkergroene tot paarse kleuren in de oudere bladeren en stammen. Enig tekort is normaal als de planten gaan bloeien. Voor sommige soorten kan het ook een teken zijn van N (Nitraat), K (Kalium), Mg (Magnesium) tekort. Het hoeft dus niet per se een fosfor tekort zijn. Teveel fosfor kan ook leiden tot een ijzer tekort.
Klik om te vergroten...



Dit was me al bekend, toch bedankt voor je reply. Ik geef de planten Bio-Bloom voeding en BN P-K 13+14, oftewel genoeg voeding/fosfor. Toprot begint nu een groter probleem te worden.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er zijn eigenlijk voedingswaren met een hogere pk dan 13/14 hoor.
Zo zit er bv in mijn vinassekali 30 K

Ik heb ook mijn pk 13/14 ingewisseld voor topshooter van house and garden...

Niet dat pk 13/14 slecht is, maar er bestaat beter :)
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
hey mayan ff over die npk verhoudingen ...

inprincipe maakt het niet uit of je een npk verhouding van bijv 13-14 of een verhouding bijv 80-90 neemt de conecntraat is alleen sterker en je zult dus minder gebruiken van die voeding !!!
die 80-90 is wle heel kort door de bocht maar goed hoop dat je het begrijpt ...

in het begin is het altijd handig om voeding te gebruiken met lage npk verhoudingen deze heeft vaak nbamelijk een hogere dosisering ik noem maar wat

20 ml op 5 liter water er zijn ook voedingen ( zoals hesi ) daar gebruik je op 5 liter water ( schik niet ) 1 druppel das ongeveer een 1/5 van 1 ml ( 0,2 ml )

wat het voordeel is aan voedingen waar je veel van kunt geven is dat je ze in het begin ook al mee kunt geven ... neem bijv wortel stimulator van canna daar is de verhouding 20 ml op 5 liter water ... echter zullen je planten in het begin NIET die concentratie aan voeding nodig hebben want je grodn heeft geneog stoffen ...waardoor een zout ophoping ontstaan ( duzzz een te hoge ec ) en je plant als nog stagneer ( kan je vertellen een te hoge ph is k*t maar voordat jij je ec weeer perfect hebt ben je een week verder dit gaat dan ook metene gepaard met ph problemen )

maar wat je wel kunt doen is op 5 liter water 2 ml gebruiken dat is net dat extra stootje wat de plant kan gebruiken :grin: en dit kun je moeilijk doen bij voedingen die hoog gedoseerd zijn van bijv 1 druppel op 5 liter water ... deze voedingen zijn vaak voor of grootschalige kwekerijen en/of planten die al in een veel verder stadium zijn !!!

@ davie: binne planten kun je prima buiten kweken mits je verduisterd ... dat doet sjeik ook maar helaas het weer zit echter ( alweer ) niet mee !!! mijn lowryders zijn hier ne daar ook gaan rotten ... een sterkere buitensoort zul je haast niet vinden vanwege het feit dat deze rond rusland te vinden is de zaden daar overleven -15 temperaturen ontkeimen welliswaar wat trager en de plant is na opkomst binnen 8 weken klaar ... of het nu 8 uurtjes licht is of 24 uur licht per dag .... maar ja als het weer niet mee zit zit het weer niet mee !!!

en heb je altijd wle wat rot !!! belangrijkste factor is zorgen dat er genoeg ventilatie door de plant kan komen ... rek de plant uit door wat te buigen en te knakken zet ze vast aan bamboo stokken ...echt waar dit verkomt een hoop rot !!! ik zeg niet allerot maar vaak is het zo dat druppels blijven hangen in toppen daar waar de wind niet kan komen ... anders waiien ze eraf of ze drogen gewoon op ...

en nee je krijgt NOOIT paarse bladeren als er een te kort aan ... is, dit gebeurd iid door anthocyanin-pigmenten maar die ontstaan nooit door een fosfor te kort ... bij fosfor te kort gaan de bladeren krullen dat klopt vervolgens na een paar dagen ( kan dus al na 2 dagen ) zal de plant gele puntjes gaan vertonen en steeds lichter blad tot dat die eraf valt ...

schik niet als je plant dit nu heeft bij enkele bladeren dit is normaal ... bij fosfor te kort zou je het binnen een week bij vele bladeren moeten constateren !!!

bij bijv magnesium te kort krijg je roest plekken .... maar let op !!! ook bij magnesium overvoeding !!!! krijg je roestvlekken!!!

je kunt als je wat langer kweekt dit meteen aan je plant zien !!!

greetzzz gtje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."