Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBonsai-wiet? uitleg graag :D

Bonsai-wiet? uitleg graag :D

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
k
kleinduimpje102Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb op een site gelezen dat je een plant klein kunt houden.(bonsai)
Hoe moet ik dit doen? Zijn er soorten aan te raden daarvoor?
Heeft iemand hier soms ervaring mee? Ik wil niet men geld kapotknippen :)

Een onervaren grower.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
idiaal is een lowryder die word nietegt groot en dan is het een kwestie van fimmen of scroggen weet de naam al niet meer zoat je niet 1 of 2 hoofdtoppen hebt maar 3-4 hoofdtoppen of zelfs meer. marvan kleine plantjes komt niet veel wietje af dat meot je ook in je gedachte houden natuurlijk
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
fimmen bij lowryder / verwanten !!! :openmouth: dies geak !!!! je plant begint naar 3 weken al automatisch te bloeien ... die planten worden al niet groter dan maximaal 50 centimeter en door fimmen ( zou heet dat als je meerdere toppen krijgt dan 2 ) dan blijft je plant nog in achter stand ook


lowryder MOET JE NOOIT toppen / fimmen heeft totaal geen maar waarde ....

black domina bijv word neit groter dan maximaal 150 cm a 160 cm trek je een goede ons van af en heeft maar 7 tot 8 weken bloei nodig zal eind september klaar zijn ... top44 is nog zo'n soort net als double fun ( nomercy ) ... maar die laatste twee worden bomen :openmouth:

maar anders zet je je plant pas in de grond eind juni top je het een keer of 2 a 3 dan heb je een mooie breede struik van ongeveer 1,50 breed en 1,70 hoog komt niet boven de schutting :grin: scheelt een hoop ...
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is wel moeilijk hoor een wietplant te bonsaien hoor.
Het zijn eenjarige planten he

Ge kunt wel lst (low stress training) uitvoeren zodat ze klein blijven.
Maar ze bonsaien zou ik persoonlijk nooit doen.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
door te veel lst te gebruiken kunnen vrouwen veranderen in herma's of mannelijke bloei over vrouwelijke bloeie krijgen ( hiermee bedoel ik ietsw anders dan herma's )

met lst word namelijk ook veel feminised seeds geproduceerd .... no mercy begon daarmee nu zijn er meerdere zaad leveranciers die het doen ...

hoe dat werkt is niet precies vast te stellen dat is per soort ECHT verschillend ... en het blijft het geheim van de smit :sunglasses: :stoned:


greetzzz gtje
k
kleinduimpje102Lid
01-01-2024, 00:00
#6
gtje zei:
door te veel lst te gebruiken kunnen vrouwen veranderen in herma's of mannelijke bloei over vrouwelijke bloeie krijgen ( hiermee bedoel ik ietsw anders dan herma's )

met lst word namelijk ook veel feminised seeds geproduceerd .... no mercy begon daarmee nu zijn er meerdere zaad leveranciers die het doen ...

hoe dat werkt is niet precies vast te stellen dat is per soort ECHT verschillend ... en het blijft het geheim van de smit :sunglasses: :stoned:


greetzzz gtje
Klik om te vergroten...

lst? en waar te vinden?
(sry ma kweeter nieveel van en kem nieveel zin om et op te zoeken:grin:)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Gtje

Ja, maar aangezien hij een "bonsai" wietje wilt, maakt het toch nix uit of het nu v/m of herma is he.

Ik gebruik lst bij al mijn jonge zaailingen, maar nog nooit een herma gehad.
Maar ik stop wel na tijd om ze gewoon te laten gaan.

@kleinen duim
LST is handig voor je plant te sterken en ze wat kleiner te houden.
LST is bijvoorbeeld:

Je neemt een koordje en doet dit rond je stam, je buigt de stam mee zover je kan en dan maak je dat touwtje vast aan je pot zodat de plant zo blijft staan.
Zo zal ze een sterkere stam vormen en meer wortel.
Na een week wat strekken naar de andere kant.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
hey mayan gheghe sorry ik was ff helemaal in de war :P

je hebt idd gelijk LST is niet gevaarlijk voor om herma's te krigjen ... ik was in de war met

GA spray ... dat je zoiets achtigs bedoelde dit soort producten zijn hormonen ( zeker niet ongevaarlijk :openmouth: in gebruik ) dit soort producten simuleren de plant in bepaalde dosis

de plant sneller en kroter te laten bloeien wat in sommige situatie erg handig kan zijn ...

bij een verhoogde JUISTE dosis zul je zien dat de plant zich zal 'plitsen' de een ene helft vertoont alleen maar mannelijke bloemen de andere helft vrouwelijke bloemen en dus niet doorelkaar zoals bij een herma ... dit bedoelde ik overigens dus met een plant zowel mannelijk als vrouwelijk ... dat komt door HET HORMOON dat ze te veel maar wel in juiste hoeveelheden hebben toegedient gekregen...

LST is idd heel iets anders ... betekende iets van low stress .... dacht ik en idd dit is een ideale manier om ene plant klein te houden .... toppen en fimmen werken ook goed ...

bij moeder planten kun je de plant het beste klein houden door te toppen en fimmen ... want wanneer de plant eenmaal een bepaalde hoogte bereikt zal zij omvallen door dat de stam gebogen is .... dit zal geen effect hebben op plantne die gewoon wordne afgebloeit in elk normale ciclus


greetzzz gtje
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Krijg nou tieten?



photoshop????
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
mayan mayan mayan

DAT LIJKT MIJ TOG OVERDUIDELIJK :P

en dat weet jij ook wel ... hoe wil je zo'n plantje kweken terwijlk ze geen wortel kan bouwen

daarbij staan de toppen te veel naar voren wat alleen gebeurd als er een licht bron naar die kant schijnt ( iets van een lamp ??? ) MAAR dan zou de achtergrond ook verlicht moeten zijn

nee dit is pure photoshop !!! maar wel een leuke :grin:


greetzzz gtje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."