Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOops! Paddo's wat te lang laten staan

Oops! Paddo's wat te lang laten staan

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Na een dag of vijf ergens anders te zijn geweest, kwam ik weer thuis en ik was erg nieuwsgierig hoe mijn kweeksetje ervoor stond. Ik werd flink verrast! Er stonden twee enorme reuzen van paddestoelen in mijn bakje, die een waar slachtveld van sporen hadden uitgespuwd. Alles is zwart van de sporen!


De andere grote is al weg, deze liet los bij het verwijderen van de zak.


The crime scene.


De opbrengst. 168 gram aan pure paddo.

De opbrengst is leuk natuurlijk, maar dit is pas de tweede flush. Alles is een grote sporenellende. Ik vraag me echt af of ik hier nog een 3e flush van kan maken. Hoe ga ik dit in godsnaam schoon krijgen? Heeft iemand anders ervaring hiermee?!??

En hoe ga ik ooit die sporen van die paddestoelen af krijgen... Ze zijn gitzwart!
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#2
kun je die nog opeten eig?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
drogen en afspoelen?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
MiNiMaLiSDope zei:
kun je die nog opeten eig?
Klik om te vergroten...

Ow je kan ze nog wel opeten. Sporen smaken niet zo lekker maar zijn niet giftig.

drogen en afspoelen?
Klik om te vergroten...
Ik heb het al geprobeerd met afspoelen maar dat hielp niet zo. Krabben ging wel maar dan beschadig je de paddestoelen. Ik probeer na het drogen wel of het afspoelen lukt.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou, volgens mushmush kan ik de boel gewoon soaken en klaarzetten voor de volgende flush. Dus heb ik dat gedaan. Hopelijk komt er nog wat uit!

Nu snap ik ook waarom sporen in je kweekset slecht zijn. Het geeft een zooitje en het killt al je kleine paddestoeltjes (ik zie 'lijkjes' liggen). Toen ik wegging, groeiden er ong. 12 paddestoelen, hoewel maar vier de sporenregen hebben overleefd (waarvan 2 van 70 gram!!!, dat wel :wink:)
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een paddo-bloedbad! :openmouth:

Ik dacht altijd dat zo'n kweekset verloren was als zo'n hoop sporen ze vervuild had.
Maar ach, proberen kan geen kwaad.

Welke paddo-variëteit is het overigens?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je die paddo's wilt consumeren, dan zou ik er sowieso thee van zetten. Dan loop je iig geen risico om misselijk te worden van die schimmel.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
kapitein-x zei:
Als je die paddo's wilt consumeren, dan zou ik er sowieso thee van zetten. Dan loop je iig geen risico om misselijk te worden van die schimmel.
Klik om te vergroten...

schimmel = sporen neem ik aan :wink:

Wat een paddo-bloedbad! :openmouth:

Ik dacht altijd dat zo'n kweekset verloren was als zo'n hoop sporen ze vervuild had.
Maar ach, proberen kan geen kwaad.

Welke paddo-variëteit is het overigens?
Klik om te vergroten...
Ik dacht cubensis. Ze zijn van mush mush.
http://www.mushmush.nl/
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#9
phy zei:
kapitein-x zei:
Als je die paddo's wilt consumeren, dan zou ik er sowieso thee van zetten. Dan loop je iig geen risico om misselijk te worden van die schimmel.
Klik om te vergroten...

schimmel = sporen neem ik aan :wink:
Klik om te vergroten...

Sporen zijn in zekere zin ook schimmels.
Maar je hebt idd wel gelijk. Het is een beetje overhaast om een zwart uitgeslagen paddestoel meteen als beschimmeld weg te zetten.

Toch zou ik er wel thee van zetten, om buikpijn te voorkomen.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
kapitein-x zei:
phy zei:
kapitein-x zei:
Als je die paddo's wilt consumeren, dan zou ik er sowieso thee van zetten. Dan loop je iig geen risico om misselijk te worden van die schimmel.
Klik om te vergroten...

schimmel = sporen neem ik aan :wink:
Klik om te vergroten...

Sporen zijn in zekere zin ook schimmels.
Maar je hebt idd wel gelijk. Het is een beetje overhaast om een zwart uitgeslagen paddestoel meteen als beschimmeld weg te zetten.

Toch zou ik er wel thee van zetten, om buikpijn te voorkomen.
Klik om te vergroten...

...Wat een beschimmelde schimmel zou betekenen :P
Het lijkt me idd niet overbodig om een soepje te maken. De sporen zien er niet bepaald smakelijk uit.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Woohoo!!! Ik zie een pinhead!!!! Het lijkt dus nog te gaan lukken. :hearteyes:

Foto's volgen nog als hij wat groter is want er valt nu nog niet veel te zien...
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lol, ziet er heavy uit :grin: ben benieuwd hoe die volgende flush zich zal ontwikkelen!

Kwens je veel geluk ^^
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#13
valt me op trouwens, dat de 2e flush het beste is
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
fs180 zei:
valt me op trouwens, dat de 2e flush het beste is
Klik om te vergroten...

Nou, het was een goede oogst! 160 grammies!

Wie herkent hem nog terug!?!?!


Jajaja de eerste kleintjes..!!! 4 stuks om precies te zijn


Zo zie je ze beter


Vijf daagjes later zijn het er 13 geworden. 10 grote en drie mini's nog.

Gaat goed zo!!! :hearteyes: :beer:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#15
De ander paddo's zijn inmiddels gedroogd en het is behoorlijk kansloos om die schoon te krijgen. Dat wordt een soepje!

Jammer dat ze zo krimpen van het drogen, die twee grote zijn nu opeens niet meer zo indrukwekkend...
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#16
Same problem :)

Kan je nog gewoon eten :P
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#17
xplusif zei:
Same problem :)

Kan je nog gewoon eten :P
Klik om te vergroten...

I know :)
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
oww jammer man ... en met een dunschilletje ???? kun je de sporen plsu een beetje paddo niet weg krijgen dan ????


greetzzz gtje
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#19
haha, met een dunschillertje? niet eens geprobeerd!! dat is toch zonde!!!! :P
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
als je grote paddo's 70 gram waren, zou er na het schillen met een dunschiller echt nog wel 50/60 overblijven, lijkt me nog wel wat.

Maar als je de paddo's eerst droogt, werkt die soep dan nog wel?
Ik dacht altijd dat je van verse paddo's thee en soep kon maken.
-Correct me if i'm wrong!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."