Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekset cubensis

Kweekset cubensis

37 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
2.5 a 3 gram gedroogd per persoon kan best sterk zijn hoor, zeker met zelfgekweekte.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik ben van plan morgen het geld over te maken voor 2 Cubensis kweeksetjes, alleen nu zit ik te twijfelen over de plaats waar ik ze kan kweken..

zelf dacht ik aan een houten doos maken,

Electrische deken onderin de leggen, en dan een thermostaatje erin die uitvalt bij 26 graden en bij 20 graden weer aanslaat. (uiteraard de kweekset 20/30 CM erboven)
Voor het licht 1 of 2 led lampjes uit een zaklampje zodat het niet al te veel licht geeft maar toch genoeg :)
voor verse lucht denk ik aan een 1 of 2 computer ventilatoren in de zijkant.

Ik doe het natuurlijk in die doos vanwege ouders (zwaar tegen drugs gebruik)

:smoke:

meningen ?
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja precies wel experimenteel, maar ik zit een beetje met dat verbod 1December :wink: dus wil al het optimale eruit halen :tearsofjoy:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Volgens mij kun je na het verbod ook nog kweeksetjes kopen hoor. Alleen Psilocybinehoudende Paddenstoelen worden verboden. Sporen, mycellium, etc niet.
Klik om te vergroten...

Klopt. Ik ga met een vriend van me ook lekker de kweeksetjes halen. Dan droog ik ze wel of maak er psylocibine kristallen van. Is dan toch genoeg :P

Om even verder te gaan in het topic. Je krijgt ze met zo'n zak. Hoe wordt de opbrengst als je ze gewoon zo in het boxje, die in die zak zit, zomaar ergens neerzet op kamertemperatuur en buiten direct zonlicht? Of moet het echt helemaal met die ventilator voor frisse lucht etc?
Zou iemand me hier goed een goed, duidelijk antwoord op kunnen geven? Zou ik erg op prijs stellen :P zou het zonde vinden als al die kweeksetjes naar de klote gaan namelijk.

Alvast bedankt!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#5
TrippyShit zei:
Hoe wordt de opbrengst als je ze gewoon zo in het boxje, die in die zak zit, zomaar ergens neerzet op kamertemperatuur en buiten direct zonlicht? Of moet het echt helemaal met die ventilator voor frisse lucht etc?
Klik om te vergroten...
Als je zorgt voor een paar keer per dag frisse lucht (even verse lucht erin wapperen), en de kamertemperatuur is een graad of 20 en er is wat indirect zonlicht op je kamer, dan heb je gewoon een hele forse opbrengst. Al die professionele dingen zijn daar niet noodzakelijk voor, zelf denk ik dat als je het professioneel aanpakt met verwarming en ventilator enzo, dat je die moeite en investering beter kunt steken in écht vanaf sporen kweken ipv een kweekset kopen.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb al een sporenset binnen dus dat is de volgende stap :)


maar wat jullie zeggen is dus het volgende :
Het kan beter op m'n slaapkamer naast m'n bed dan in een kastje met een klein lampje erboven en een ventilatortje voor verse lucht ?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sowieso beter om gebruik te maken van zonlicht en de normale 'airflow' in je kamer lijkt mij. Hij heeft hier 16 dagen op mijn kast gestaan (hij staat er nu weer :P) en ik had ongeveer 130g opbrengst dus dat doet het redelijk goed imho.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#8
shokora zei:
Sowieso beter om gebruik te maken van zonlicht en de normale 'airflow' in je kamer lijkt mij. Hij heeft hier 16 dagen op mijn kast gestaan (hij staat er nu weer :P) en ik had ongeveer 130g opbrengst dus dat doet het redelijk goed imho.
Klik om te vergroten...

ff denken, dus beter in het zonlicht ?
Maar jij had hem in de kast en hebt een goede opbrengst :confused: ben ff in de war met wat nu beter is..
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hij schreef ook OP de kast en niet in de kast :wink:.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#10
ahaah, naja ik heb m'n kweekset binnen en heb hem ongv 1 meter vanaf de centrale verwarming af.. best kut dat het redelijk koud is op m'n kamer :( ook al heb ik de verwarming volgas aanstaan :confused:

denk dat het hier zo rond de 17/18 graden is als het niet minder is..

iemand een idee hoe ik het toch wat warmer kan krijgen rondom mijn shrooms ? (vanavond om 12 uur moet ik het overbodige water eruit gieten)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Frisian User zei:
iemand trouwens een idee waar de meeste psilo in zit ? de hoed of de steel ?
Klik om te vergroten...
Maakt geen verschil volgens mij. Gewoon laten groeien tot de hoedjes open gaan, en dan plukken.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#12
[img_large]http://img208.imageshack.us/img208/5408/261120081146jv8.jpg[/img_large]

:) begint al wat te worden

heb ze net geteld (inclusief de héle kleine witte stompjes)

en zit op 23 :stoned:


iemand trouwens een idee waar de meeste psilo in zit ? de hoed of de steel ?

wil ik eigenlijk wel weten want er zit 1 tussen die al redelijk groter is dan de rest en kwa gewicht word die dacht ik ook wel lekker zwaar.

maar om dat dan te verdelen met hetzelfde gewicht terwijl anderen dan bijv delen krijgen van de paddo die minder effectief zijn is ook niet alles
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok, beetje kut

Ik heb net ff m'n gedroogde paddo's gewogen (1 gram nauwkeurig dus niet super ideaal) en kom net onder de 4 gram :(...

ik heb nog een paar versen (net 10 gram :()

nu willen een maat en ik vanavond trippen, maar zo word het wel erg moeilijk dacht ik :confused:...

hoe kunnen we zorgen dat dit toch een goede trip word ?

van m'n gedroogden een paddo reep maken (met pure chocolade ?)
of zijn er andere dingen die je bij de supermarkt kunt kopen die werken als MAO remmer ? (ik ga niet weer in de trein naar leeuwarden, kost me momenteel ff teveel dus ga niet naar een smartshop)

:) ideën graag :)


vanaf dit moment gaan we zowieso al niet meer eten (vanavond om 7 uur nemen we ze)
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#14
erg jammer dat het niet zo goed gegaan is

We hadden de gedroogde paddo's in water gedaan en verwarmd tot er kleine bubbeltjes kwamen,
leuk en aardig, dit 20min laten doorkoken. (9 gram btw)

alle thee ff verdeeld over 3,5 bekers en nog een 1,5 bekertje wat we niet zouden consumeren maar een andere jonge van me zou kopen. (plastic bekertjes)

nou leuk en aardig eerste bekertje leeggedronken en toen liet m'n maat 1 bekertje donderen :( wat we met z'n 2en zouden opzuipen natuurlijk
dus in totaal 1,75 bekertjes genomen....
weinig van gemerkt, héél erg lichte visuals maar wel appart, nog ff family guy gekeken en toen nog maar stuk of 3 joints gesmoked, toen begonnen de visuals wel, maar dat was maar 5 minuutjes of iets dergelijks :(

Ik denk dat ik al met al ongeveer krap 2/3 gram binnengekregen heb.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#15
:'( echt slecht nieuws,

Zaterdag middag de kweekset volgegooid met water, en ik kon niet eerder terug zijn dan zondag avond.

dus gisteravond het water wegspoelen laten en ik ik ruik eens goed en ruik echt een vieze verotte schimmel geur.. ik zie nog geen schimmel maar duurt niet lang meer dacht ik :(

dag kweeksetje denk ik dan :(

Iemand een idee om hoe zelf een kweekset te maken ?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Slechte schimmels nemen de boel over in je growbox. Het is gevaarlijk om paddo's te eten van een set die besmet is, ook niet doen dus.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Shit hee, wat zonde :( Echt jammer..

Een kweekset zelf maken..op zich wel, maar ik weet niet of het werkt, waarschijnlijk wel.
Wat je kan doen is een Mushbag kopen op Azarius, of er zelf een maken met een filterzak + gesteriliseerde rogge..maar de Mushbag is veel makkelijker, zeker voor een beginner. Maak of koop een sporenspuit, en inoculeer de Mushbag. Wanneer deze volledig gekoloniseerd is, kun je de rogge over bakjes verspreiden, dezelfde als een kweekset, ook verkrijgbaar op Azarius. Vervolgens een casinglaagje van vermiculiet eroverheen, en de bakjes in een filterzak zetten en de rand omvouwen en bevestigen met paperclips.

En dan heb je bijna hetzelfde als een kweekset :)

Oh, zie deze link, lijkt op wat ik net vertelde: http://www.mushplanet.com/nl/kwmeth_cubrogge.php
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lijkt mij zeer sterk, het doden van schimmels moet als ik het goed heb gebeuren op een temperatuur van ten minste 120 graden celsius. Overigens zitten er waarschijnlijk schadelijke stoffen in de besmette paddo's.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#19
hmm kijk zoeits lijkt me dan wel wat he :)

is ook nog redelijk gemakkelijk zoals ik het zie :grin:, ff kookpan regelen en dan weet ik wel wat ik volgende week of de week na Thunderdome ophaal :smoke:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die growkits zijn op rogge.
Dus als je er zelf eentje wil maken moet je gewoon rogge inspuiten met sporen.
Mycelium zijn netwerk laten verspreiden, en eens de rogge volledig gekoloniseerd is... dan kan je daarvan in een filterbox doen en dan een casinglaag.

ik denk zelfs dat ze in de kant en klare growkits nog een bodempje perliet doen ook.

Hoewel ge zo'n filterbox ook gewoon kunt vullen met rijstmeel en vermiculiet en dan uw sporen er in zenne...
Allez, kunt hem op zoveel mogelijk manier maken... kunt in principe nen hele curverbox gebruiken als growkit he

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."