Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCubensis growbox na 25 dagen nog niets...

Cubensis growbox na 25 dagen nog niets...

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#1
je bedoelt toch zo'n growbox van azarius he
dus je wilt zeggen dat je de sporenspuit erin hebt ''gespoten'' en daarna 7dagen buiten gezet of nog niet? want als dat het is komt het door de kou
bij de kolonisatie moeten ze het 28 a 30 graden hebbe en daarna 22 a 24 graden
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een growbox gekocht de vrijdag voor de vorige vakantie maar heb ze dan buiten gezet (omdat mijn ouders ze niet zouden vinden) in een mand omdat ze koud moesten staan.
Ze hebben daar 7dagen gestaan en dan heb ik ze direct geactiveerd en krijgt nu al 25 dagen veel licht en aan de temperatuur kan het ook niet liggen, zou ik ze vermoord hebben door ze buiten te laten staan?

Dank bij voorbaat.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee niet zo een gewoon zo een growbox die je moet soaken...
Maar het is al in orde gisteren om 23h zijn ze er eindelijk doorgekomen :grin: :grin: !
Dus die kleine goden kunnen wel wat hebben blijkbaar.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
Nee niet zo een gewoon zo een growbox die je moet soaken...
Maar het is al in orde gisteren om 23h zijn ze er eindelijk doorgekomen :grin: :grin: !
Dus die kleine goden kunnen wel wat hebben blijkbaar.
Klik om te vergroten...

haha lol
dan wens ik je nog veel paddo plezier !!!
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ze naar mijn idee nu ook al een flinke tijd staan (precies 2 weken), er ontstaan nu eindelijk wat pluizige plekjes op de oppervlakte. Gaan de stoeltjes hieruit groeien? En hoe lang kan het ongeveer duren voordat er echt paddestoeltjes te zien zijn ipv pluisjes?
Zijn er nog tips voor tijdens het groeien? Ik lees over kopjes water in de zak... (niet gedaan na het soaken), dagelijks sproeien of zuurstof in de zak laten (ook ergens gelezen, echter nooit gedaan).

Ik hoop dat ik snel iets te zien krijg want mijn eerste growbox was ook mislukt jammergenoeg. :(
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van dat glas water en er in spuiten met water lijkt mij niet echt nodig, gewoon geduld hebben en zorgen dat de temperatuur goed zit. Bij mij staat er een glas water naast de growbox niet in de zak dus.
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom staat er een glas water naast de growbox? Compleet overbodig lijkt me? Of is het voor jezelf om op te drinken? :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, nee dit is echt niet overbodig want er was eerst bijna geen condens op de zak en na dat ik dat glas er naast gezet had was hij volledig beslagen... Dus blijkbaar haalt het toch iets uit... :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Door de filter op de zak haalt hij het vocht binnen. Denk ik, het maakt mij niet zoveel uit. Het werkt allesinds...
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mayan zei:
LOL Mannen da verbod stelt ni veel voor he???
Iedereen begint te kweken lol

de witte strip is ok ne filter, maar heel da deksel moet eraf he
Klik om te vergroten...

Ja die is eraf, maar die zat erop toen ik moest soaken. Ik snap eigenlijk alleen niet waarvoor. Zou wel handig zijn als ze dat even uitleggen in de handleiding... :rolleyes:
Het lijkt ook wel of iedere kweekset zijn eigen handleiding heeft, maar ik weet niet of er wel een standaard manier is om die dingen op te laten groeien. De een zegt sproeien in de zak, de ander zegt een glas water in de zak gooien, de mijne zei niks. Maar ik denk dat ik er toch een glaasje water bij ga gooien. Er groeit nu nog steeds minimaal aan wit spul en het is al meer dan twee weken geleden dat ik dat ding gesoakt heb. Ik word ongeduldig! :smilingimp:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm zie vandaag pas dat er inderdaad een filter op de zak zit... ik dacht dat het gewoon een plastic stickertje ofzo was :flushed: Ik had de zak te ver naar beneden dubbel gevouwen waardoor het filter dus niet werkte, geen wonder dat er niks groeit!! Argh, nu maar hopen dat het niet te laat is...

Zijn er nog meer dingen die ik over het hoofd heb gezien? Waar is bijvoorbeeld die witte strip voor die op de deksel van de doos zat? :rolleyes:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na een dag of 16 nog steeds niet veel activiteit. Ik heb zojuist met een plantenspuit wat warm water op de zak gespoten, misschien dat het iets triggert ofzo.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon rustig afwachten.. Mijn eerste growbox begon ook pas na 3 tot 4 weken activiteit te vertonen. :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is gewoon een luchtfilter zoals die op de zak, zodat de kweekset kan ademen tijdens het soaken... :wave:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed nieuws: bij mij zijn er na zo'n 3 weken ook wat knopjes te zien (en ik hoef niet eens meer met een vergrootglas te kijken :grin: )!

Drie stuks maar liefst, vlak bij elkaar staan ze. Ik heb wel het idee dat het piepkleine stukje grond waar ze op staan het enige "actieve" stukje grond in de growbox is. Hadden meer mensen daar last van? Ach als er maar een paar paddestoeltjes opkomen ben ik al blij, dan heb ik het geld niet voor niks uitgegeven zullen we maar zeggen :beer:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amai, dat is toch wel wat he ... drie weken :)
Maar geduld wordt beloond, zoals altijd.

En ja, normaal gezien komen er overal nog paddo's hoor. Je moet dat een paar daagjes geven na de eerste verschijnin voor ze voltallig opkomen.
Mycelium zit er zowiezo overal onderaan, dus zodra dat lucht waarneemt gaat dat over naar vruchtvorming/paddo
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ze beginnen nu inderdaad voltallig op te komen, het zijn er al meer dan tien zeg maar. Maar ik vind ze wel heeeeel langzaam groeien. De grootste twee (twee centimeter na bijna twee weken groeien....) lijken ook wel een beetje donker te worden op het steeltje. Er zijn echt verschillende kleuren te zien (er zit ook een oranje tussen) dus ik begin me een beetje zorgen te maken. Is het normaal dat ze zo verkleuren door de tijd?
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#18
2cm na 2 weken? :openmouth: Ze zouden na ongeveer een week al helemaal volgroeid moeten zijn, denk dat het aborts zijn.. Hou ze allemaal nog even goed in de gaten, en als ze binnen een week nog niet groeien kan je ze denk ik beter plukken en opnieuw soaken.. :(
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe kan dit gebeuren dan? Te weinig water? Anders gooi ik nog wat water in de zak ofzo. Volgens mij zie ik de rest wel een beetje groeien. Ik wacht het nog een paar dagen af, als ze dan allemaal nog onder de 2 cm zijn dan haal ik ze eruit en soak ik opnieuw.

Zijn de aborts wel te eten trouwens? Ik kan niet wachten joh...
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gelukkig ik ben niet de enige. Het is ook wel erg koud nu natuurlijk.

Maar ik snap nog steeds niet waar die strip op dat deksel voor dient.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."