Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand ervaring met hawaiianen?

Iemand ervaring met hawaiianen?

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zilverpapier in de microgolf lijkt me nou niet een heel slim idee.. :P
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk wel nog even na over die snelkookpan. Rijsmeelcakes zijn op 100 graden redelijk steriel te krijgen, maar andere soorten (hele) granen veel minder. Een aantal bacteriën (met name hun endosporen) blijven vrolijk leven op 100 graden, en die krijgen je er in een soeppan dus niet uit. Ook niet in de oven, want daar krijg je je substraat ook niet warmer dan 100 graden. Het water in het substraat gaat koken, en kokend water wordt nooit warmer dan 100 graden, dus tot dat al het water er uit is zal je substraat ook niet heter worden. En uitgedroogd substraat heb je ook niks aan.

Het voordeel van een snelkookpan is dat je onder hoge druk kookt, waardoor het kookpunt van water in de pan verschuift van 100 graden naar +- 120 graden. En dan pas gaan die endosporen echt dood. Een snelkookpan is dus niet zo zeer een investering voor de professional, maar over het algemeen gewoon noodzakelijk om teleurstellingen te voorkomen.

Een alternatief dat vaak ook werkt (heb ik eerder al beschreven) is fractioneel steriliseren, waarbij je 3 dagen achter elkaar een uur op 100 graden kookt. Da's het enige alternatief voor een snelkookpan volgens mij, maar voor de betrouwbaarheid sta ik niet garant (werkt bij mij iig goed met potjes gerst).
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gooit hier maar een slotje op zenne
Ik ga het wel bij wiet houden... Dat fucking broed lukt me gewoonweg niet!
Ik ga het bij rijstcakeskes houden en die woodlover azurescens proberen.

Op dit moment staan er Sativa's van Greenhouse, een 100% indica van DNA genetics en nog 5x Shiva van Azarius.
Dat zal mij wel beter afgaan dan die paddoteeltjes. Rijstcakejes it shall be
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het nu niets wordt, laat ik broed voor wat het is.
Ik ga ook al mijn filterboxen en filterzakken wegdoen dan.
Wou afsluiten met een portie hawaiianen, maar zal die dan toch maar weer op de zwarte markt moeten gaan zoeken.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mischien heb je hier iets aan :wink:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -6ltr.html

iig ik ga volgende week al even op marktplaats kijken voor een snelkookpan :) zekerheidje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."