Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbuitenkweek hoe? en waar zaad halen?

buitenkweek hoe? en waar zaad halen?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
smoker41Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hello
graag zou ik ook van de jaar een buiten kweekje doen
nu ben ik hier een totale leek in dus ik ken er niks van

hoe begin ik hier aan?
op wat moet ik zo vooral letten
wat moet ik allemaal doen

en waar kan ik zaad halen
en wat is het beste ?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor buitenkweek zou ik vrouwelijk zaad nemen, ben je toch al zo goed als zeker van dat.
Rotbestendige planten zie daar ook naar

zaad : bij alien growshop (vind je je soortje terug bij Azarius, bestel het dan daar, want zij zijn lager qua verzendskosten)

Ik had black jack buitenstaan in 2008, zeer sterke plant dat tegen een stootje kan.
Wel wat stengel- en toprot naar het einde toe, maar dat is heel relatief.
Knalstoned word je ervan en krijgt qua smaak toch sativa aspecten mee, maar ik vind dat het gevoel meer naar de indica mag beschreven worden.
Ze is wel een voedingvreter en naar het einde toe strooi je beter wat bitterzout. Magnesium en zwavel gaat ze zeker eisen! Niet dat je moet inleveren op kwaliteit ofzo, maar ze vraagt toch verdorie veel voeding. Persoonlijk vind ik planten dat tegen voeding kunnen de beste. Want hoe meer ze vragen en nodig hebben, hoe beter de wiet wordt.
Heb gerookt van outdoor planten dat amper voeding kregen en er ook niet naar vroegen, kan aan mij liggen, maar vond het maar boechtwiet. Ik was apentrots op mijn plant haar kwaliteit en het was natuurlijk tof elke (ervaren) roker zijn positieve insight erover te ontvangen.

Hier in de kweeksectie staan een paar kweekreports van wiet, lees ze eens rustig door.
Bon chance
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#3
sensiseeds heeft een uitgebnreide hoeveelheid buitenzaad.

je eigen zaden maken is met gefeminiseerd zaad onmogelijk.

ik raad jou ook aan om gewone zaden te kopen , en ze op jouw situatie / tuin te selecteren.
neem de twee sterkste mannetjes, en zodra de eerste stuifmeelballetjes openbarsten , bevrucht je de grootste vrouwtjes met de eerste bloemen.

gooi dan direct alle mannetjes weg.
de zaden die je nu uit je wiet haalt na het drogen zijn gemaakt met de vroegste planten , en de neiging om vroeg te bloeien is genetisch iets meer aanwezig
ga hier elk jaar mee door , enzorg ervoor dat je altijd minimaal 2 mannetjes gebruikt bij het bestuiven
als je net de pech zou hebben dat er zwakke mannetjes zijn heb je tenminste niet al je zaden verzwakt die generatie.

koop dus buitenzaad bij een betrouwbare zadenboer ( sensi is dus een optie).
DNA genetics levert ook erg goede genetica.
hun soortjes zijn prima buiten op pot te kweken.

Je moet zelf een keuze maken , gelet op wat jij lekker vindt.
wat vind jij lekker : zoete wietjes vrolijk maken , of kleine harde afghaantjes die sloom en knetter stoned maken?
of wil je gewoon zoveel mogelijk oogsten , en maakt de soort je eigenlijk niet veel uit , zolang de smaak redelijk oke is?
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
hmmm sommige mensen snap ik hier neit helemaal... waarom MOET je binenn voorgroeien dat kan ook gewoon prima buiten... lang niet iedereen is instaat om binnen te kweken doordat ze nog bij ouders wonen die het niet willen hebben !!!

@mayan: black jack is een super plant lekekrste wietje allertijden !!!! maar zeker geen top buiten plant!!! dat jij hem gezond buiten heb kunnen afbloeien komt eerder door ervaring dat heeft deze jongen dus niet ...

deze jongen heeft een plantje nodig die elke grower kan growen EN kan afbloeien zonder te veel poespas .... praten overvoeding dit en voeding zo schiet niets op .... hij/zij heeft geen enkel ervaring zegt hij/zij al .... bitterzout enzow zou hij/zij niet eens weten wanneer te gebruiken ...


je idd beter een soortje van sensi nemen .... early skunk ga ik dit jaar ook zetten deze schijnt bijna niet te rotten en super makkelijk te kweken te zijn!!! verder hebben ze nog early girl, holands hope,early pearl en durban posion ...

nirvana heeftvtrowuens ook goede buiten genetica voor ene zeer schappelijke prijs :grin:
die early soorten die je daar vind zijn ook zeer geschikt voor buiten :grin: durban poison en hollands hope zijn ook goed te kweken trouwens vragen nauwelijks aandacht ... ik vind durban poison ontzettend lekker te roken en deze plant leverd ook veel op en mooi compact :grin:

maar dat meot je zelf maar naar kijken ... vooral het oogstmoment is voor jouw belangrijk hoe vroeger hoe beter!!!!! hoe meer ervaring hoe eerder je tegenslagen kunt herkennen, bij jouw ontbreekt het ana eravring dus moet je safe spelen ...


als je early planten neemt zul je eind september begin eerste week oktober kunnen oogsten


groei ze gewoon voor in 1 liter potten ( 10x10x11 cm ) en vul deze met ZAAI EN STEK GROND... gezeefde besmestte aarde haalt neits uit zoals mayan zegt want de bemesting blijft groot en deels in de aarde zitten !!!


kleine zaadjes/ worteltjes kunnen niet tegen voeding ook niet tegen licht !!! je moet ze dus in een voedingloos/arm grondje stoppen en dat is zaai en stekgrond !!! of je gebruik vna bijv praxis universele grond ... wanneer je deze grond ZEEFT zul je fijne aarde krijgen die WEL prefect is voor zaden en stekken !!! ze ze lekker in de zon eerste week alleen kraanwater geven en vooral neit te veel en ook neit te weinig ...

na 1 week kun je ene wortelstimulator gebruiken ik gebruik graag rhizotonic van canna .... 'zo'n flessie kost 10 euro ofso. begin zoals eerder door iemand gezegt met halve dosis wanneer je plantje een cm of 10 is en veel vetakkingen begint te krijgen en wortels onder de potten komt poot je ze over !!! zorg dat waarin je ook maar in overpot dat daar wel BEMESTTE aarde in hebt ... voor buiten kwekerij op onbekende plek ( quarilla kweken ) gebruik ik cheap ass grond van praxis gewoon de bemesste zakken daarin gaan de planten icm met die wortelstimulator gewoon lekekr op tot 3de week bloei ...


daarna haal je gewoon een flessie bloeivoeding van cana kost ook iets van een 10tje, canna bloom werkt perfect en zeer makkelijk ook hier halver je de dosis en voert dit op ... maar goed eerst zorgen dat je plantenet goed doen in de GROEIFASE !!!


met 10 zaadjes , aarde en voeding kun je klaar zijn met 50 euro , de hleft zal man zijn de helft vrouw ( het kan ook makkelijk 8 voruwen worden of maar 2 vrouwen maar gemild licht het op 50/50 ) 5 mooie dames leveren makkelijk 500 gram totaal op :grin: das tog een leuke tijd smoke ... tot wel 400 gram de plant das 2 kilo ...ligt aan het weer en aan de kweker !!!

het hoeft helemaal niet moeilijk met poespas enzow gewoon lekekr basic kan het ook kun je een hoop leren...

kijk anders is op

www.wietforum.nl bij de outdoor sectie genoeg info voor je !!! lees de komende maand genoeg en het komt helemaal goed :grin:

greetzz gtje
s
smoker41Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ok dank jullie wel

en is dit nu de beste tijd om buiten te kweeken

ik zou het kweken
ergens in een bos waar nooit iemand komt je kan er ook heel moeilijk bij
maar heb zo wel mijn manieren :grin:

nu
ik zou me wat van deze zaden kopenhttp://azarius.net/seedshop/nirvana_outdoor/early_bud_nirvana/

nu het klinkt mss dom maar ik vraag het omdat ik het niet weet

moet ik die zaden planten in een pot met potgrond ? :confused:

of hoe moet ik dat dan doen ?

heb hier ook al veel gelezen over voeding geven ?
wat moet ik dan juist geven hoe en wanneer

hoe lang zou het ook duren voor de plant goed genoeg is om geoogst te worden

alvast bedankt


iedereen moet beginnen vanaf nul he :wink: :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
21 april begint de lente :)
dan is het tijd! Dan is de vorst "officiëel" over :)

Maar nu al beginnen zou op zich vroeg zijn voor guerilla, ik zou een maandje en half op voorhand beginnen, tenzij je je moederplanten wil selecteren voor stekken dan is nu beginnen al heel nipt, mss ietsje te laat :)
Maar vanuit zaad zou ik ze zo'n maand a maand en half op voorhand voorgroeien en dan gewoon buiten de volle grond in knallen.

Ja, best dat je je zaden een pot met grond plant he lol!
Natuurlijk kan je ze voorkiemen ook, tussen natte make up pads, wc papier of keukenrol.
Wanneer ze gekiemd zijn neem je zaai- en stekgrond, of zeef je je gewone potgrond. En plant je ze in 10x10x10 potjes. (iedere teler zal dat wel anders doen) Als die pot volledig doorworteld is, (kijk of er wortels door je afdruipgaatjes komen) plant je haar over in een grotere pot. In jouw geval volle grond dus geen groter potje want jij wil guerilla

Tijdens de eerste week geef je ze ABSOLUUT NIETS! Njente, zit genoeg voor in je potgrond standaard. Wil je het echt goed doen, geef je ze na week één de halve aanbevolen dosis wortelcomplex en groeivoeding, de week daarna de aanbevolen hoeveelheid, hoewel je beter geleidelijk opbouwt.

Wanneer het augustus wordt stop je met groeivoeding, want een teveel aan stikstof (n) is eigenlijk niet goed dan. Dan gaan ze nog energie steken het doorgroeien, terwijl ze met fosfor (p) en kali (k) meer energie in de buds gaan steken. Ik zeg niet dat stikstof in de bloei niet moet, maar dat zit al zowiezo in je bloeivoeding. Alleen in een lagere verhouding.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#7
na zijn reactie vraag ikme serieus af of ons advies hem wel helpt

zoals nu beginnen = logisch dat je tl balkje gebruikt....
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Juist, even de belangrijkste factor vergeten: de voorgroei

Zet uw spaarlampen of tl lampen er zo kort mogelijk op!
Begint niet met gloeilampen of halogeenlampen erop te zettten, dat gaat niet werken.

TL of spaarlampen moet je hebben voor de voorgroei, en dan liefst minstens zoveel mogelijk (nu ook geen 10 he). Die laat je constant branden of 18h per dag.
Heeeeel belangrijk dat je de spaarlampen of tl lampen er zo kort mogelijk opzet he.
Laat een pc ventilator of gewone ventilator de stam strelen, niet heen en weer blazen, strelen.

En uw plant is oogstbaar tussen september en november. De meeste outdoorplanten worden geoogst ergens in oktober, maar is een groot verschil tussen indica's en sativa's hoor.
Maar euh guerilla, neem maar indica's of lowryders. Lowryders oogst je 9a 10w na het zaaien. (hoewel da ni altijd waar is hoor, kan evengoe 11 weken worden)

Zeker mijn gouden tip niet vergeten over voeding he. In bloei minder stikstof en meer fosfor en kali. Teveel stikstof geven zou naar groei gaan wat verloren energie is. En tegen ze bloeien zijn ze buiten toch groot genoeg geworden.
Je bent er vroeg bij, dus schuim het net nog es af en verrijk uw kennis.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yeah G'ke, weer lekker lang. Love it.
Je moet niet binnen voorgroeien neen. Maar zo kan je al wel van slag gaan voor het seizoen begonnen is he. En komen ze al gesterkt buiten te staan. Again, het moet inderdaad niet, maar is wel beter omdat je dan al grotere, sterkere planten hebt.
Het is ook gewoon leuk al wat vooraf te beginnen, hier staat alvast al wat op voorgroei

Ja Black Jack vraagt toch de nodige sturing, heb ik inderdaad ondervonden. Als ik niet zo belezen over wiet was, had ik het nooit geweten en was ie wss nooit zo mooi/groot geworden.
Touché

deze jongen heeft een plantje nodig die elke grower kan growen EN kan afbloeien zonder te veel poespas .... praten overvoeding dit en voeding zo schiet niets op .... hij/zij heeft geen enkel ervaring zegt hij/zij al .... bitterzout enzow zou hij/zij niet eens weten wanneer te gebruiken ...
Klik om te vergroten...

Wat ie niet weet, kan ie vragen, en wie vraagt, zal ontvangen.

Over Nirvana gesproken. Ben onlangs bij een maat geweest. Die had mij een grammetje van verscheidene soortjes mee te geven. Amai amai! Ik moet zeggen dat die smaak zeeeeeeeeeeker op en top was. Zoals ik het mij herinner heeft hij al zijn planten alleen maar Bio NOVA pk 13/14 gegeven, that's it. En moet zeggen dat het zo heerlijk natuurlijk smaakte. Ik zou die Snow White zelfs frambozig afschrijven in smaak. Het was echt een aangenaam rokertje dat me lang zal bijblijven.
Silver Pearl was een echte oogverlammend wietje. Kreeg dat gevoel dat me doet denken aan de goede oude stoner tijden en het voelde heerlijk. Purple Pearl weet niet of hij die van Nirvana heeft, maar zeker en nog es zeker de moeite! Zijn Medusa was gewoon een heerlijke Sativa met de heerlijke Sativa high. Gewoon te zot voor woorden, maar daar kreeg ik helaas geen grammetje van mee. Wel een jointje met hem gerookt bij hem thuis, aangenaam dat het was.
Again, het soortje dat mij het meest blijft bijstaan dat ik meekreeg is en blijft Snow White.

En dan komt voeding ter sprake...
na 1 week kun je ene wortelstimulator gebruiken ik gebruik graag rhizotonic van canna ....
Klik om te vergroten...

En daar heb ik niets op te zeggen :) Heb nog niet gewerkt met rhizotonic en de andere producten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."