Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZaadjes bestellen

Zaadjes bestellen

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die soort lijkt me uitstekend geschikt voor de binnenkweek.. kruising van twee hele leuke soorten en een goede opbrenger.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allemaal
Ik ben van belgie, maar de sluiting van roosendaal heeft me toch een
aanzet gegeven tot zelfkweek, buiten wel te verstaan
ik ben aan het overwegen om deze zaadjes te bestellen:
http://azarius.net/seedshop/feminized/j ... _feminise/

maar extreem veel weet ik er niet vanaf.. maarja al doende leert men !

Dus mijn vragen:
-Is het ok om deze buiten te kweken? (alles wijst er wel op, maar omdat hier toch experts zitten =) )
-Is het veilig deze naar belgie te laten komen? (In belgie mag een volwassen persoon 1 plantje gekweekt hebben)

-Tips altijd welkom!

Peace!
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet best te doen zijn buiten, het beste zou je de plant(en) verduisteren, dan heb je het meeste kans op een goede opbrengst. (check wietforum.nl en zoek verduisteren)

Bezit van zaadjes is voor zover ik weet geen probleem, je bent pas in overtreding zodra er plantjes uit groeien :wink:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
honingolie zei:
Moet best te doen zijn buiten, het beste zou je de plant(en) verduisteren, dan heb je het meeste kans op een goede opbrengst. (check wietforum.nl en zoek verduisteren)

Bezit van zaadjes is voor zover ik weet geen probleem, je bent pas in overtreding zodra er plantjes uit groeien :wink:
Klik om te vergroten...
dan zeg ik gewoon
"oops" :wink:

bedankt voor de snelle reactie!
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het ziet er naar uit dat dit soortje zowel binnen als buiten kan, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Als je er echter zeker van wilt zijn dat je niet te veel problemen zoals toprot en andere ziekten tegen gaat komen, kun je ook een soortje bestellen dat is alleen is bedoelt voor de buitenkweek. Deze zijn buiten vaak wat schimmel- en ziektenbestendiger dan binnen of binnen/buiten soorten.

Voor zover ik weet is het verzenden naar België ook geen probleem, bovendien word je pakketje discreet verpakt.

En tips, tja, heel heel heel veel lezen over kweken! Kennis en informatie is alles. Probeer zoveel mogelijk info naar binnen te zuigen en het halve werk is al gedaan.

Neem hier maar eens een kijkje, al de informatie die je nodig hebt: http://www.wietforum.nl/
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
nadeel van deze planten t.o.v de eerder genoemde soorten zoals purple pineberry is dat deze planten tot maximaal 40 gram geven maar reel is om eerder te zeggen 20 gram per plantje ...
de andere genoemde soorten kunnne tot wel 500 gram opleveren... maar dan zit je weer met grote bomen van dik 2 mter hoog en breed ... deze planten beginnen ook allemaal pas te bloeien eind juli en zijn ook pas eind september klaar !!!! de kans op rot is redelijk klein omdat dit soortjes zijn die goed schimmel bestendig zijn !!! maar ja tijd = risico

je kunt ook idd gaan verduisteren zoals hier in dit topic word uitgelegd

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister- ... 16914.html

maak de goede overwegingen en denk er ff goed over na ... het buitenseizoen begint tog pas 15 mei en eind april is vroeg zat om eventueel binnen de zaden wat voor te groeien !!!

maak ook de overweging potten of volle grond !! en ga na wat de voor en nadelen van elk zijn

veel suc6

greetzzz gtje


ps het moest in 2 delen door al die linkies die ik er neer had gezet :P
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#7
in wame beschermde omgeving opkweken tot klein plantje.
na ijsheiligen pas buiten plaatsen.

doe een kleine studie naar subtraat en mest voor je een aarde kiest en potten gaat vullen.

buiten "op volle grond" is het vaak ook gunstig om daar op te letten.
een bodemverbeteraar kan dan veel extra knoppen opleveren.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
sorry hoor mensen .... maar ik zie een bloeitijd van 10 tot 12 weken !!! :openmouth: klaar begin november !!! nemen jullie dit jong in de zeik of wat !!! als je hier 50 gram droog vanaf haalt is het knap de rest zal allemaal rot worden !!!

je moet soortjes hebben die eind september klaar zijn ... maar dan ook echt eind september daarom kun je het beste ook wat kweekverslagen doorbveunen

http://www.wietforum.nl/Guerilla-Corner-f75.html
http://www.wietforum.nl/Outdoor-Kweekve ... s-f32.html

soorten die het heel goed die buiten zijn

purple pineberry ( heeft 3 zichtbare pheno's paarsblad/groene toppen , groen blad / groene toppen en paars blad/paarsen toppen )

new dame blanche voornamelijk groene toppen kan door kou paarse tinten geven

early durban ( early girl x duban poison ) groene toppen maar met kou kunenn ze ook tinten opleveren

en de autoflowering soorten kunnen misschien voor jouw wel intressant zijn ???

lowryder1 , lowryder2 etc etc

http://www.drchronic.com/products.asp?c ... er+Regular
http://www.drchronic.com/products.asp?c ... life+Seeds
http://www.drchronic.com/products.asp?c ... abis+seeds

de voordelen van de laatste 3 linkies zijn dat ze onafhankelijk van licht direct in de bloei schieten ... je heb dus oogst binnen 70 dagen onder gezonde omstandigheden elke leek kan deze plantjes opkweken en tot een mooi einde brengen ...
zet deze plantjes eind mei en de 1ste week van augustus kun je al oogsten ...je bent duss vroeg klaar en doordat de plant zoveel licht heeft kunnen ontvangen van de (hopelijk ) mooie zomermaanden juni en juli krijg je gewoon binnenwiet toppen!!!!
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
gtje zei:
nadeel van deze planten t.o.v de eerder genoemde soorten zoals purple pineberry is dat deze planten tot maximaal 40 gram geven maar reel is om eerder te zeggen 20 gram per plantje ...
de andere genoemde soorten kunnne tot wel 500 gram opleveren... maar dan zit je weer met grote bomen van dik 2 mter hoog en breed ... deze planten beginnen ook allemaal pas te bloeien eind juli en zijn ook pas eind september klaar !!!! de kans op rot is redelijk klein omdat dit soortjes zijn die goed schimmel bestendig zijn !!! maar ja tijd = risico

je kunt ook idd gaan verduisteren zoals hier in dit topic word uitgelegd

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister- ... 16914.html

maak de goede overwegingen en denk er ff goed over na ... het buitenseizoen begint tog pas 15 mei en eind april is vroeg zat om eventueel binnen de zaden wat voor te groeien !!!

maak ook de overweging potten of volle grond !! en ga na wat de voor en nadelen van elk zijn

veel suc6

greetzzz gtje


ps het moest in 2 delen door al die linkies die ik er neer had gezet :P
Klik om te vergroten...
Hey thanx man!
Ok, nu weet ik weeral wat beter waar ik sta ^^

Maar ik ga toch 1 plantje binnen kweek overwegen, sneller klaar, en minder last met
allerlei ziekten & beestjes.. en uiteindelijk, ik bekijk het als een soort hobby, dus moeite
tijd & geld erin steken zie ik wel zitten..
Zou Jack Diesel dan goed zijn voor binnenkweek? wat raad jij mij mss aan?

Alvast hartstikke bedankt!!

Peace!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."