Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekbak logje

Kweekbak logje

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooie setting :) Ga hier een logje bijhouden vanaf nu, vandaag de cakejes in de kweekbak gezet... Nu afwachten :stoned:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
ziet er goed uit.
succes ermee
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, succes.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes ermee dat het mooi mag groeien. :stoned:
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Altijd leuk om wat te groeien :grin: Je eerste kweekje?

Wat voor soortje is het?
En waarvoor heb je perliet of de bodem (zie ik goed toch?).

En is dat bakje wel hoog genoeg? Die paddo's willen nog wel eens flink de hoogte in gaan bij latere flushes.

Veel succes en growplezier
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weer een update;

Ben nu een week verder sinds de cakejes in de kweekbak staan, helaas na 2 dagen een van de drie moeten weggooien wegens een schimmel op het cakeje... Voor zover te zien is, is het niet overgesprongen op de twee resterende cakejes. Waarvan er op 1 al 4 kleine pinheads te zien zijn :wave:
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is inderdaad mijn eerste kweek.

Het betreft hier de soort Psilocybe cubensis, via azarius besteld. Eerst veel op internet gelezen over het kweken van je eigen paddestoelen en filmpjes gezien op internet. Daar zag ik een aantal mensen perliet gebruiken in een kweekbak, houdt de humidity op niveau (volgens mij). En nu kunnen over het gehele cakeje paddestoeltjes groeien i.p.v. alleen aan de bovenkant.

Of het bakje hoog genoeg is vroeg ik mij ook af nadat ik de cakejes geplaatst had...
Zou het mogelijk zijn om ze in een grotere bak te zetten na de eerste flush? Verstoord dat niet de balans?

Cheers
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog effe wachten en je kan lekker gaan trippen. :hearteyes:
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Foto's
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deze gaat alleen (nog (?) niet zo hard als die andere, helaas...
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
:hearteyes: Die zo horizontaal groeit word DIK !
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
SchilDpadDo zei:
:hearteyes: Die zo horizontaal groeit word DIK !
Klik om te vergroten...

Moet je em es een dag later zien :hearteyes: :hearteyes: :grin:
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
3 dagen na de eerste pinheads;
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#14
wow!

leuk om te zien groeien zeg :hearteyes:
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, en ik moet zeggen dat ik ze zonder ze te eten al sprookjesachtig vindt :grin:
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooie foto's hey! Zeker die laatste 2, en met dat gescheurde vliesje, idd spooky :grin:
Hoe ze ook zo mooi zijwaarts omhoog groeien met hun kopjes horizontaal :hearteyes:

ik denk idd dat je wat ruimte tekort komt.
Ik heb ook ongeveer zo'n bakje thuis staan. En tijdje terug toen ik nog salvia stekjes had, liet ik ze daarin groeien maar werd het bakje ook al gauw te klein. Ik heb die zijkanten toen verhoogt door wat geknip en geplak met karton waarop ik de plastic kap vervolgens op kon zetten.
Nu klinkt dat niet echt steriel. Maar je zou zoiets kunnen improviseren met beter materiaal. Bijvoorbeeld in elke hoek een klein stukje hout en met folie en/of tape? of iets in die trant.

En ik denk ook niet dat het veel kwaad kan als je ze in een andere bak overzet. Misschien wel t beste om t tussen de flushes door te doen. Als je die nieuwe bak maar ook lekker vochtig houd ofzo.

growze en pluske :grin:

btw, ook leuk om sporenprints te maken, en heel gemakkelijk! check ff http://www.mushplanet.com/cult_sporeprint.php als t je leuk lijkt.
Kben er op t moment heel wat aan het verzamelen, waar ik wat spuiten van ga maken.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Wouw, zien er heel netjes uit. Hopelijk smaken ze zoals ze eruitzien
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gisteravond begonnen met de eerste flush te plukken. Vanmorgen de laatste paar van het cakeje geplukt, gister in slaap gevallen na een jointje :tearsofjoy:

Het valt me niet tegen;
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stuur me er een paar ! :hearteyes:
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Arenshi zei:
Stuur me er een paar ! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Gheghe

Tweede cakeje begint nu ook eindelijk een beetje te groeien :)
Ziet er wel aardig uit;

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."