#1
Aha...
Naja, ik heb ´em nu al gesoaked, dus dat is ook niet meer terug te draaien :P.
Naja, ik heb ´em nu al gesoaked, dus dat is ook niet meer terug te draaien :P.
sipan zei:Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu mijn setje boven mijn cv-ketel gezet. Die is iets warm. In de zak zit 200 mm water (vanaf dag 1) en het water voelde iets koud aan. Nu die boven de ketel staat (de zak) voelt het water ook iets warmer aan (zal dit de groei bevorderen?).
Bij mijn ketel schijnt helaas geen zon, maar ik heb de licht aan laten staan. Is dat ook goed of moet het perse zonlicht zijn?
Ik zie ook dat er nog veel meer kleine hoedjes/knoopjes gevormd worden, zeer kleine paddestoelen met bijna onzichtbare hoedjes. Ik moet denk ik dat sommige stoelen eerder oogsten dan anderen?
Ik wil ze graag a.s vrijdag nuttigen of zaterdag. Denken jullie dat ze in 5, 6 dagen oogstrijp zullen worden?
Forest-Gnome zei:Ik schaam me eigenlijk om het te vragen, maar wat precies is ´soaken´?
Het is dus vooral zo, dat je dit moet doen na afloop van de eerste, tweede enz. pluk. Dat vergroot je oogst enorm. Vóór de eerste pluk is het volgens mij onduidelijk of het nuttig is om te 'soaken'.Forest-Gnome zei:Moet ik de bak dan helemaal doe onderdompelen in water ofzo? Ik weet niet precies hoe het in z'n werk gaat, gezien de instructies op de doos van de kweekset maar wazig zijn, en kort...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."