Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag over mijn growbox

vraag over mijn growbox

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beter geen aluminiumfolie, dan komt het licht er alsnog tussen. Beter iets donkers, zwart papier of plastic ofzo. Verder wel een goed idee.
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo
Ik heb een vraagje, afgelopen dinsdag 8-09-2009 heb ik een growbox (cubenssis Amazonian) gekocht. Het is de tweede keer dat ik zn kweekset haal. Waar ik me een beetje zorgen om maak is het volgende:
Normaal zie je bij de kweeksets dat men bij stap 1 de bak voorzichtig vol moet laten lopen met water (voor 12 uur en volgens anderen 24 uur). Maar bij mijn nieuwe set (Ez-grow) gekocht in Amterdam geeft een andere instructies (die heb ik ook gevolgd), namelijk:

""1. Trek voorzichtig de deksel van de growbox.

2. Giet 200 ml kraanwater in de zak. Dit is om de relatieve luchtvochtigheid hoog te houden.

3. Plaats de kit voorzichtig in de zak

...etc.

Dus bij deze set hoefde ik de set niet eerst 12 uur laten soaken. Zal het nu langer duren voordat de paddo's opkomen?
Het zou fijn zijn als iemand me kan geruststellen.
Gr
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik dacht ook dat je ze moest laten vol lopen maar als op de instructies staat dat het anders moet komt het wel goed neem ik aan!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lijkt mij raar dat je de kweekset niet eerst moet soaken want de kleintjes hebben veel vocht nodig... Heb je een foto van die kweekset, misschien is ze anders opgebouwd dan de "normale".
F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgensmij gaat het om dezelfde soort kweekset als bij mij, namelijk:



De instructies zijn hetzelfde volgensmij. De foto is overigens 5 minuten na het in het water laten van het bakje gemaakt, vandaar dat er nog geen condens op het plastic zit.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat soaken is, en wat ik met deze set moet doen, want ik lees hele andere dingen dan dat de instructies op de verpakking van dit setje aangeven :P.
Het gaat om een kweeksrt van Inner Visions trouwens. 'Easy Grow Mycelium Kit'.

Greetz,

Gnome
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soaken: je maakt het deksel van de kweekset aan een hoek los, houd het onder een kraan en laat de set vollopen met (koud) water. Doe het deksel dicht en laat het 12 uur zo staan, na 12 uur doe maak je het deksel weer open aan een hoek en laat al het water er uit lopen. Dit moet je na iedere oogst herhalen.

AL het water moet er uit dus tot de laatste druppel anders heb je meer kans op contaminatie. Soaken is noodzakelijk om het substraat het nodige vocht te bezorgen zodat het niet uitdroogt, dus wat er in die instructies staan is BS en zeker geen gaten knippen in je zak!!
F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ok, dan is het voor mij duidelijk. Nu hopen dat er wat gaat groeien XD.
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#8
en doe nog snel wat aluminium folie rond de zijkant van de bak, dan groeien er geen/minder paddestoelen langs de zijkant
:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
JJJ zei:
Beter geen aluminiumfolie, dan komt het licht er alsnog tussen. Beter iets donkers, zwart papier of plastic ofzo. Verder wel een goed idee.
Klik om te vergroten...

Als je paar dubbele lagen doet niet hoor, als je het bijv. met zwarte tape of papier doet moet je ook paar lagen doen anders schijnt het ook nog door.

Maar het kan allemaal, zolang je maar wel paar lagen doet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."