Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsplantje in de bloei?

plantje in de bloei?

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#1
ok bedankt voor je tip :)
ik dacht, als hij nu heel lang doorgroeit, krijg ik volgend jaar een megaplant en dus ook oogst.. XD
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je volgend jaar een mega plant wil, ontkiem dan eind maart een zaadje en begin met een plantje in een potje. Officieel mogen planten 15 mei naar buiten (eisheiligen), maar afhankelijk van het weer kan iets eerder ook wel, of je kunt het in een pot overdag buiten zetten en snachts binnen. Zet hem dan 15 mei in de volle grond waar ie de hele dag zon heeft en geef hem genoeg water en voeding. Eind van de zomer is ie dan 3 meter hoog en 2 meter breed.
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#3
een vriend van me zegt dat mijn plantje die in de tuin staat dit jaar niet meer gaat bloeien, alleen nog maar groeit, hij is nu ongeveer op heuphoogte en het is een heel sneu plantje, helemaal geel uitgeslagen en alles, maar ik heb hem dan ook pas gekregen in die staat..
stel dat het waar is dat ie niet meer gaat bloeien, zou ik hem dan de hele winter kunnen laten staan en dan gaat ie bloeien volgend jaar..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als hij nu nog niet al een poosje in de bloei is, dan zal hij wel teveel licht gehad hebben snachts (straatlantaarn dichbij ofzo) en word het dit jaar niets meer.

Buiten laten staan tot volgend jaar gaat niet lukken, of het theoretisch mogelijk is om hem binnen te laten overwinteren zodat je hem volgend jaar weer buiten zet weet ik niet, maar practisch gezien zou ik er niet aan beginnen en gewoon volgend voor jaar voor een paar euro een nieuw zaadje zaaien of stekje kopen. Dan wel zorgen dat hij snachts geen licht kan krijgen, vooral na juni.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#5
bwa, laat hem gewoon staan, sommige planten bloeien heel laat...
Ik had vorig jaar een White widow die ook pas rond deze tijd begon in bloei te komen.

Gewoon laten doen, misschien haal je er een paar Jtjes af. En anders volgend jaar opnieuw proberen :stoned:
a
atfusatfusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb mijn plantjes te laat in de tuin gezet ze bloeiee nu wel en zitten vol waarneer kan ik gaan knippen de bolletjes zijn zo denk ik halverwegen. De plantjes zelf zijn 60 a 70 cm in juni geplant

Het is een binnen en een buiten soort een van die plantjes krijgt kleine witte bloemetjes ?

wie oooowie geeft mij raad als het te koud wordt moet ik ze dan in de schuur zetten of in een leeg aquarium ?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ tostini, geef de hoop maar op. Volgend jaar beter. Besteed deze winter eens wat tijd aan info verzamelen van hoe en wat mbt buiten kweken van cannabis. Wietforum moet je wezen.

@ sjaartrol, je gaat mij niet wijsmaken dat je zo laat in het jaar goede wiet hebt kunnen oogsten. Als ze nu pas beginnen te bloeien dan zouden ze pas half november klaar zijn. lekker verder blijven lullen. :rolleyes:

@ atfusatfus, je hebt het over bollen en witte bloemen. Heb je het wel over cannabis? Zo ja, kies je woorden iets zorgvuldiger want zo klink het best raar.

De toppen zijn inderdaad bloemen maar zien er niet als zo danig uit. Ze kunnen er best wit uitzien door de witte haartjes of de thc die er dik op ligt. Ze zijn wel klaar om te oogsten wanneer 60% tot 80% van die witte haartjes bruin zijn gekleurd. Maar buiten wiet oogst je meestal afhankelijk van het weer. Door veel vocht in de lucht(mist of regen) kunnen je toppen gaan rotten. Is het dus slecht weer is het verstandig iets eerder te oogsten.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#8
DrippTone zei:
@ sjaartrol, je gaat mij niet wijsmaken dat je zo laat in het jaar goede wiet hebt kunnen oogsten. Als ze nu pas beginnen te bloeien dan zouden ze pas half november klaar zijn. lekker verder blijven lullen. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik zit hier niet te lullen man... Mijn white widow vorig jaar begon wel degelijk pas heel laat te bloeien (half -eind september, geen zever)... Ik heb die pas eind oktober - begin november kunnen oogsten. En guess what; ik moest zelfs noodgedwongen een halve plant veel te vroeg oogsten omdat de topknoppen last begonnen krijgen van botrytis.

Mijn super silver haze en hawaian snow van dit jaar staan ook maar sinds een 2tal weken in bloei hoor, die oogst verwacht ik ook pas tegen november... Als je t nog niet wist; er zijn vroeg en laatbloeiers..... :rolleyes:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb laat bloeiers staan, die ga ik over anderhalve week oogsten.

Maar half november? Ik kan me die sneeuwstorm rond half november 2006 nog goed herinneren.

Mijn gouden regel, bloeien ze eind augustus nog niet dan is het de moeite niet meer. Hoe verder naar het eind van het jaar hoe minder licht, hoe meer regen en hoe kouder het word. Dat is geen recept voor goede wiet.

Kijk je kunt dan nog wel wiet oogsten, maar geen goeie, en waarschijnlijk vol met rot. :wave:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#10
wow, ik heb 2 vroegbloeiers die ik over anderhalve week kan oogsten :tongueout:

heb je de bloei vervroegd op een of andere manier ofzo?

nuja, ik woon in belgië, dus meer zuiders klimaat hier he :mrgreen:
en mn plantjes staan in een serre, dus van vrieskou hebben ze niet meteen last.

maar klopt idd wel dat laatbloeiende soorten, zeker diegenen die ook nog eens lang moeten bloeien, zoals haze niet echt het meest geschikte is om hier te kweken.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tjah kijk, in zo'n serre zou je ze nog tot in december kunnen laten staan als het moest. Maar buiten gaat de boel rotten of sterft af door de kou. Ik heb gister al wat toppen moeten weg knippen ivm top rot. Zonde. :(

Maar over dat bloeien. Verduisteren helpt al een hele boel, ze moeten gewoon 12 uur licht, 12 uur donker hebben. Dus snachts geen licht van lantarens of de buren. Mijn planten staan snachts in het pikke donker. Misschien zijn die van jou wat later omdat je zuidelijker woont, maar of dat verschil nou zo groot is weet ik niet.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk eerder later geplant dan dat het aan het klimaat ligt, zeker als je zegt dat het vroegbloeiers zijn. Die zouden nu al lang weer in de wc moeten liggen nadat je het hebt gedroogd,gesmoked,verwerkt en uitgepist hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."