Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsme wietplantjes, hulp gezocht!!

me wietplantjes, hulp gezocht!!

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
je kunt ook de bladen die geel worden alvast afknippen, die zijn toch niet nodig.

en 2 dagen voordat je gaat oogsten moet je je takken doorbreken, of je stam. dan vecht de plant tegen zijn dood, en produceert hij extra thc.
j
jorden jeweetwelLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb nu 3 plantjes in de buitenlucht, weet niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn.. heb ze gekregen in emmers toen gewoon in de grond gezet, geef ze om de 3 dagen 2 liter water per plant, en heb ze vorige week pokon gegeve 2 dopjes op 2 liter water per plant..
ik zie wel dat de toppen iets groter zijn dan een paar dagen geleden en ze ruiken nu ook wel naar wiet maar zoals je kan zien.. zitten er sommige oude blaadjes tusse wat moet ik ze nou echt per dag of 2 dagen geven?
hoe oud zijn ze ongeveer? en hoelang moette ze nog?
niet echt top kwaliteit fotos zal er morge meer maken en wat beter maar enige tips?
en hoeveel gram kan ik er vanaf halen ongeveer?
misschien iemand die ik zou kunnen mailen? zou fijn zijn

groetjes jorden,,




B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ziet er okay uit voor iemand zonder kweekervaring.
Het zijn vrouwtjes, mannetjes maken geen toppen maar zaadjes..

De toppen zullen denk ik nog lichtelijk uitdijen,
en de witte haartjes zullen dan verkleuren richting bruin.
Dit is vaak een indicator van wanneer ze klaar zijn.

Als ze het water op kunnen wat je ze geeft dan zit dit wel goed denk ik,
ikzelf gaf mijn planten altijd elke dag een beetje en stemde dat af op hun behoefte.

Succes en er zijn misschien nog wel wat mensen met tips hiero =).
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#4
Birdo zei:
Ziet er okay uit voor iemand zonder kweekervaring.
Het zijn vrouwtjes, mannetjes maken geen toppen maar zaadjes..
Klik om te vergroten...

Mannetjes maken geen zaadjes, ze maken stuifmeel waarmee ze de vrouwtjes bevruchten, die dan zelf op hun beurt zaadjes maken. Net als bij ons :grin: . Ik heb ook maar weinig ervaring, maar de twee planten op die foto's lijken me inderdaad vrouwtjes. Hoe is het met de derde plant? Als dat een mannetje is dan gaat hij alsnog je vrouwtjes bevruchten als je hem laat staan, en dan krijg je alsnog zaadjes ipv wiet.

Waarom elke 3 dagen water geven? In de tuin hoeft dat alleen als het echt droog is lijkt me, het zijn geen waterplanten.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
^ Om de 3 dagen water geven is ok hoor, zolang het niet veel regent. Als je ze bij wil voeden zal je sowieso regelmatig moeten wateren.

@ jorden: Je foto's zijn een beetje onduidelijk maar zover ik kan zien hebben ze nog zeker 4-6 weken te gaan..maar dat hangt ook van de soort af. Verder raad ik je zeker wel aan om voeding te kopen, dat kun je halen bij growshops.

Succes nog.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
gNuxx zei:
en 2 dagen voordat je gaat oogsten moet je je takken doorbreken, of je stam. dan vecht de plant tegen zijn dood, en produceert hij extra thc.
Klik om te vergroten...

Bron? Of is het zo'n wiet fabeltje?
S
SmookeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
gNuxx zei:
en 2 dagen voordat je gaat oogsten moet je je takken doorbreken, of je stam. dan vecht de plant tegen zijn dood, en produceert hij extra thc.
Klik om te vergroten...

Bron? Of is het zo'n wiet fabeltje?
Klik om te vergroten...

Dit is wel een feit dacht ik, maar ik vind dat je wel respect voor je plantjes moet hebben en om ze dan te gaan doorboren :(

Smookey :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Smookey zei:
DrippTone zei:
gNuxx zei:
en 2 dagen voordat je gaat oogsten moet je je takken doorbreken, of je stam. dan vecht de plant tegen zijn dood, en produceert hij extra thc.
Klik om te vergroten...

Bron? Of is het zo'n wiet fabeltje?
Klik om te vergroten...

Dit is wel een feit dacht ik, maar ik vind dat je wel respect voor je plantjes moet hebben en om ze dan te gaan doorboren :(

Smookey :stoned:
Klik om te vergroten...

Als je respect had voor je plantje zou je het ook niet oogsten nietwaar?

2 dagen eerder dood maakt dan toch niet zo heel veel meer uit lijkt me?

Verder lijkt het me wel een fabeltje, kan ook niet bedenken wat het logisch zou maken..
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat hij zei dus ^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."